AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Hvordan feirer dere 1 årsdag til deres små? Jeg vil ha familieen dag og venner en annen dag, men virker som det er mest vanlig å bare ha familie. For meg er det en stor dag og derfor vil en del av meg feire stort med venner og familie. Tenker da på mine venner siden barnet ikke har særlig med venner enda. (Ps: er alenemor og trenger ikke tenke på Hva bf vil) Hvordan gjør dere Det? Anonymkode: a2d83...6ef
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Kaffe og kake med familien. Det samme med venner, men husk at det må være svært nære venner for at de skal ha interesse av en 1-årsdag. Anonymkode: 1d25d...cc7 4
Perle Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 Kaffeslaberas med familie og venner som måtte gidde, fra midt på dagen og utover. Så slipper alle og komme samtidlig og du får tid til å snakke med gjestene: Ungen skjønner ikke noe uansett, så dette er jo bare en hyggelig anledning til å sosialisere slik jeg ser det. 1
PositivPessimist Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 Vi har stor familie og inviterte de den ene dagen til brunsj, kaffe og kaker. Venner med barn på samme alder inviterte vi til uformell restekakespising dagen etter. Uten noen forpliktelse om å ha med gave 😉 Bare for å være litt sosial. 1
Gjest Magnifiq Skrevet 9. august 2017 #5 Skrevet 9. august 2017 Vi inviterte familie og våre tre nære vennepar. Var ca 30 stk siden vi har stor familie. Grillet, og serverte kake og is.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #6 Skrevet 9. august 2017 Jeg er vant til at sånt er forbeholdt familie. Jeg ville synes det var kleint å bli invitert i ettårsdag til venners barn, sammen med familie, så jeg hadde nok funnet en unnskyldning og takket nei. Anonymkode: a8066...e61 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #7 Skrevet 9. august 2017 Å feire en ettåring med et selskap har ingen mening. Anonymkode: 50d50...45c 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #8 Skrevet 9. august 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å feire en ettåring med et selskap har ingen mening. Anonymkode: 50d50...45c Vel, for meg har det en mening😄 Ts Anonymkode: a2d83...6ef 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #9 Skrevet 9. august 2017 Her hadde vi ganske stort selskap med alle som ville komme. Kaker og kaffe bare. Vi hadde verken dåp eller navnefest, så store deler av familien etterlyste en ordentlig feiring av barnet. Anonymkode: a8fa0...fb8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #10 Skrevet 9. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, for meg har det en mening😄 Ts Anonymkode: a2d83...6ef Kanskje det? Men ikke for barnet. Anonymkode: 50d50...45c
SiMa Skrevet 9. august 2017 #11 Skrevet 9. august 2017 Hvis jeg er en (stor) del av barnets liv, noe jeg aldri har opplevd annet enn med tantebarn, ville jeg satt pris på å bli invitert i ett-årsdag (og senere bursdager). Hvis jeg stort sett er sammen med barnets foreldre ville jeg nok ikke brydd meg så mye om å feire ett-årsdagen. (Men ville nok møtt opp og tatt med gave, fordi jeg vet det er en stor begivenhet, også for foreldrene, ikke bare barnet.) Hvis jeg hadde så nær tilknytning til barnet at jeg ville sett det som naturlig å feire ett-årsdagen ville jeg gjerne gjort det i familieselskapet. Når et barn er såpass stor del av livet mitt ville jeg satt pris på å møte og bli kjent med andre rundt barnet. Akkurat som jeg setter pris på å bli kjent med den andre siden av tantebarns familie.
Gjest Magnifiq Skrevet 9. august 2017 #12 Skrevet 9. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vant til at sånt er forbeholdt familie. Jeg ville synes det var kleint å bli invitert i ettårsdag til venners barn, sammen med familie, så jeg hadde nok funnet en unnskyldning og takket nei. Anonymkode: a8066...e61 Jeg ville også syntes det var kleint med enkelte av vennene våre. Men de venne vi har invitert er en stor del av hverdagen vår, på lik linje med familien. Vi er hverandres barns faddere, vi er forlovere, barnevakter, etc.
Glitnir Skrevet 9. august 2017 #13 Skrevet 9. august 2017 Vi har bare hatt familie på 1-årsdag. Senere bursdager har vi hatt én dag med familie og én dag med venner. "Venner" er da våre venner som har barn på samme alder, slik at barna koser seg sammen i selskap. Ser ingen grunn til at våre barnløse venner/de med barn i andre aldre skal måtte lide seg igjennom et småbarnsselskap. De inviterer vi på besøk andre dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå