AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Hei. Lurte på om dere har noen tips til mat jeg kan ta med på skolen som er mettende, og som også ikke er så altfor dyrt. Føler jeg aldri blir mett og kan fint spise 8 brødskiver på skolen hver dag, og det blir veldig mange brød i løpet av uka om jeg skal fortsette sånn. Noen tips? Både til varm mat og til kald mat. Tusen takk! (kan være noe enkelt, trenger ikke være avansert, bare noe som er mettende) Anonymkode: 1dc6a...d1b
Forundret.. Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Hvis du søker her inne på matpakke o.l så dukker det nok opp mer enn en tråd med mange alternativer.
BeautyBox Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 (endret) Jeg er overhodet ikke en mester på matpakkelaging, men her er et forslag. Havregryn er vel noe av det enkleste, rimeligste og mest mettende en kan få tak i. Og så kan det være både smaksrikt og næringsrikt å tilsette linfrø, pinjekjerner osv. Frosne bær, tørket frukt, rosiner etc. Og alt annet du måtte ønske å ha i. Bland i sukker eller søtningsmiddel om du vil. Ta med på skolen i en boks som tåler varme, og tilsett varmt vann som du sikkert får i kantinen. Voilá, deilig havregrøt Andre dager kan du ta med et beger med yoghurt i tillegg til blandingen og bare spise det sammen. Det blir litt dyrere, men da får du i deg andre næringsstoffer og det kan være fint med en forandring. Endret 9. august 2017 av BeautyBox 1
Perle Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 Omeletter, wraps/tortillas med middagsrester eller pålegg?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #5 Skrevet 9. august 2017 Åtte brødskiver? Onkelen min som er tømrer spiste seks brødskiver til lunsj og det innebar mye kroppsarbeide gjennom hele arbeidsdagen. Sikker å at du ikke spiser alt for mye? Anonymkode: 86a52...ce2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #6 Skrevet 9. august 2017 Takk for svar!! Setter stor pris på det. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Åtte brødskiver? Onkelen min som er tømrer spiste seks brødskiver til lunsj og det innebar mye kroppsarbeide gjennom hele arbeidsdagen. Sikker å at du ikke spiser alt for mye? Anonymkode: 86a52...ce2 Kan godt hende jeg spiser for mye ja, men jeg blir ikke mett av feks to-tre, og det er ikke nok i løpet av en dag. Har kanskje litt sammenheng med at jeg ikke alltid får tid til å spise noe særlig frokost, som gjør at jeg er sulten med en gang jeg kommer til skolen men ja. Er derfor jeg vil ha noe mat som er mettende så jeg slipper å spise så mye. Anonymkode: 1dc6a...d1b 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #7 Skrevet 9. august 2017 Her går det mye i boller, sjokolade (Statos er en favoritt!) og juice. Anonymkode: eaa57...05f 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #8 Skrevet 9. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Åtte brødskiver? Onkelen min som er tømrer spiste seks brødskiver til lunsj og det innebar mye kroppsarbeide gjennom hele arbeidsdagen. Sikker å at du ikke spiser alt for mye? Anonymkode: 86a52...ce2 Når man er student, har man ofte ikke en halvtime matpause, man spiser når man er sulten, og da blir man egentlig ikke ordentlig mett, som man blir i en lunsj, og da spiser man gjerne oftere. Anonymkode: 2a832...adf
SiMa Skrevet 9. august 2017 #9 Skrevet 9. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her går det mye i boller, sjokolade (Statos er en favoritt!) og juice. Anonymkode: eaa57...05f Verken sunt, mettende eller billig. Men lett å ty til som student. :-) Ts: Egg er sunt og veldig mettende. Og kan varieres. Ellers er det hva slags pålegg du bruker og hva slags brød. Grovbrød er mye mer mettende enn loff. Pålegg som ost og skinke er mer mettende enn syltetøy og nugatti. Tunfisk er både billig og mettende, og egner seg både som pålegg og i salat. Bogskinke på boks er billig, og mettende, og hvis du bruker det i for eksempel omelett er det også spiselig. Er du redd for å få i deg for mye kalorier (eller generelt har et ønske om å leve sunt) kan jeg anbefale kålrot og gulrot i tillegg til annen mat.
BeautyBox Skrevet 9. august 2017 #10 Skrevet 9. august 2017 http://m.nettavisen.no/nyheter/den-ultimate-frokosten/3148748.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå