AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #1 Del Skrevet 8. august 2017 Hei. For ikke lenge siden søkte jeg om ufør pga alvorlig psykisk sykdom, dette var etter mange år med utprøving i arbeidslivet, arbeidsutprøving i skjermet bedrift, kurs, forskjellig behandling osv, som dessverre for min del ikke førte til noen endring i tilstand. Poenget nå et at jeg allerede så kort tid etter søknaden ser ut til å ha fått avslag på AAP-tillegg, altså etterbetalingen man har krav på om man kan dokumentere at sykdommen var alvorlig og varig før fylte 26 år. Jeg ringte NAV og fikk beskjed om at jeg fremdeles kunne få dette innvilget hvis hovedsøknaden om ufør ble innvilget, men jeg synes jo det virker som et dårlig tegn at jeg allerede har fått beskjed om at de mener sykdommen min ikke var/er godt nok dokumentert som varig og alvorlig før fylte 26 år. Jeg lurer nå på hva jeg selv kan gjøre for å gi NAV enda bedre dokumentasjon på at jeg faktisk var, og er, alvorlig syk uten tegn til bedring? Jeg har ikke fylt 26 enda, så jeg har vel fortsatt "tid" til å dokumentere sykdommen min bedre, evt hos enda en psykolog? Takk for svar. Anonymkode: f984a...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Del Skrevet 9. august 2017 Det kan være varighetskravet, men det kan også være alvorlighetskravet. Spør saksbehandleren din. Anonymkode: efd56...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå