AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #1 Skrevet 8. august 2017 Hei! Jeg er en jente som har ADHD. Jeg er ferdig på vgs neste år, og er veldig rådvill når det kommer til hva jeg skal studere😁 Jeg har hele mitt liv ønsket å bli veterinær, men jeg lurer på om dette er et godt valg mtp at det er veldig lav lønn for mye strev. Ellers har jeg tenkt på tannlege, men er usikker på om dette passer til meg med ADHD. Siden det virker veldig "rolig" og kontor-jobb artig? Har noen råd??😬 Morfaren min hadde ADHD og han var veldig suksessfull entreprenør og hadde mange firmaer, siden han hadde den "driven" som også jeg har. Men tror ikke jeg kunne holdt på med de samme tingene som han... Anonymkode: 803d4...bf6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #2 Skrevet 8. august 2017 Hvordan er det du blir påvirket av ADHDen da? Anonymkode: d2fce...b7b 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #3 Skrevet 8. august 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det du blir påvirket av ADHDen da? Anonymkode: d2fce...b7b Jeg har hele livet hatt masse energi, men for et par år siden skjedde det en del negative ting som jeg rettet all energi mot og det var slik jeg fikk diagnosen. Er flink på skolen men alltid vært ukonsentrert og svakere i skriftlige enn muntlige ting. Etter medisinering har alle karakterer gått opp og jeg klarer endelig å pugge til prøver. Er/var også veldig impulsiv og intens. Det å tilbringe hele arbeidsdagen i 1 rom er nok litt kjedelig for meg, det var derfor jeg tenkte at veterinær er noe jeg kunne trivest med siden jeg elsker dyr og er høy utdanning. Jeg ønsker ikke å jobbe i et lavt-lønns yrke. Ikke fordi lønn er alt i verden for meg, men jeg har en veldig dyr hobby ... Anonymkode: 803d4...bf6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #4 Skrevet 8. august 2017 Du kan bli hva du vil (bortsett fra noen restriksjoner pga ADHD, f.eks politi, flyver, militæret...) gå for det du brenner for. ADHD er ikke definisjonen av deg. Anonymkode: c45f2...c0d
Gjest Nanna87 Skrevet 10. august 2017 #5 Skrevet 10. august 2017 Du kan bli hva du vil. ADHD er ingenting.. Jeg kjenner flere med ADHD som har fullført medisinstudiet, så det skal nok gå bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå