jennyjenny Skrevet 8. august 2017 #1 Skrevet 8. august 2017 Hei, jeg har lenge hatt lyst til å fjerne føflekken i ansiktet mitt, da det lenge har plaget meg at den er der. Siden det er av ren kosmetisk grunn, ville ikke fastlegen gjøre det, men ba meg om å gå til en plastisk kirurg. Derfor lurer jeg på om det er noen her som har erfaring med å fjerne føflekk på et medisinsk senter i Oslo? Har sett på blant annet oslo medisinske senter, volvat osv, men jeg finner ingen erfaringer fra folk som har fjernet føflekk der, med tanke på arr osv! Hvis noen har tips/anbefalinger eller negative opplevelser til et medisinsk senter i Oslo tar jeg hjertelig imot!
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Fikk en fjernet for noen år siden på colossumklinikken på Majorstua. En ganske stor føflekk midt i ansiketet som ble skåret bort, også kun av kosmetiske årsaker. Det gikk fort, smertefritt og helet fort. Ikke synlig arr, med mindre man studerer ansiktet mitt med lupe kanskje. Hadde samtidig time for å fjerne et sprukket blodkar med laser, damen som gjorde dette så at jeg hadde flere små og fjernet disse kostnadsfritt i samme slengen. Veldig fornøyd. Anonymkode: 755ea...705
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk en fjernet for noen år siden på colossumklinikken på Majorstua. En ganske stor føflekk midt i ansiketet som ble skåret bort, også kun av kosmetiske årsaker. Det gikk fort, smertefritt og helet fort. Ikke synlig arr, med mindre man studerer ansiktet mitt med lupe kanskje. Hadde samtidig time for å fjerne et sprukket blodkar med laser, damen som gjorde dette så at jeg hadde flere små og fjernet disse kostnadsfritt i samme slengen. Veldig fornøyd. Anonymkode: 755ea...705 Hvor stor føflekk var det? Var den sånn opphevet eller flat og jevn med huden? Jeg har en ganske stor opphevet føflekk / mole jeg vil fjerne, den har lange hår ut av seg også æsj men er så redd for arr.. Har også et blodkar og lurer på om du måtte ta laser(?) mot dette i flere omganger eller om dine forsvant etter første behandling? Anonymkode: 1e5ea...6ee
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 Den var ikke sånn superstor, men opphevet ja, og med hår som måtte nappes. Det var dyrt, men absolutt verdt det, har aldri brukt tusenlappene så godt, prøvde å fjerne den selv i oppveksten, orket ikke se meg selv på bilder - virkelig hatet den. Blodkaret tok hun med laser. Det ble forkullet og en sort prikk, gikk gradvis over etter noen uker mener jeg å huske. Trengte kun en behandling med laser, men måtte tilbake en gang etter noen uker for å sjekke at det helet som det skulle. Blodkaret var ca en centimeter og illende rødt, rett under øyet. Anonymkode: 755ea...705
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #5 Skrevet 9. august 2017 Ikke føflekk, men har fjernet en vortelignende sak ved hårfestet. Fjerningen var av samme prosedyre som ved fjerning av føflekk. Jeg fjernet den også kun av kosmetiske grunner, men fikk gjøre det hos fastlegen likevel? Var ganske rimelig. Den var kanskje 0,5 cm i radius og det er ikke noe tydelig synlig arr der nå. Den var som sagt i hårfestet da så er jo litt skjult uansett. Jeg synes det hørtes merkelig ut at du ikke får ta den hos fastlegen? Søsteren mi har fjernet flere føflekker hos fastlegen av kosmetiske grunner Anonymkode: c6587...a9a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #6 Skrevet 9. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke føflekk, men har fjernet en vortelignende sak ved hårfestet. Fjerningen var av samme prosedyre som ved fjerning av føflekk. Jeg fjernet den også kun av kosmetiske grunner, men fikk gjøre det hos fastlegen likevel? Var ganske rimelig. Den var kanskje 0,5 cm i radius og det er ikke noe tydelig synlig arr der nå. Den var som sagt i hårfestet da så er jo litt skjult uansett. Jeg synes det hørtes merkelig ut at du ikke får ta den hos fastlegen? Søsteren mi har fjernet flere føflekker hos fastlegen av kosmetiske grunner Anonymkode: c6587...a9a *Diameter, ikke radius Anonymkode: c6587...a9a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #7 Skrevet 9. august 2017 Fjernet en ganske stor og opphevet i fjeset. Den så ut som en brun vorte. Fikk beskjed om at det beste for å unngå arr var å ikke sy igjen såret. Fikk da også beskjed om at det kunne dukke opp en ny føflekk. Dette er flere år siden, og jeg er veldig fornøyd. Jeg fikk en ny føflekk, ja, men den går i ett med huden og er også mye mindre enn den opprinnelige. Jeg har heller ikke arr. Anonymkode: c8345...6e0
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #8 Skrevet 9. august 2017 Kan de fjerne føflekker som ligger veldig tett inntil f.eks. øye eller munn også? Eller har ikke de som fjerner føflekker, lyst til å gjøre noe med ting som ligger tett på f.eks. øye? Anonymkode: e0edb...4f8
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #9 Skrevet 2. april 2018 På 9.8.2017 den 16.37, AnonymBruker skrev: Kan de fjerne føflekker som ligger veldig tett inntil f.eks. øye eller munn også? Eller har ikke de som fjerner føflekker, lyst til å gjøre noe med ting som ligger tett på f.eks. øye? Anonymkode: e0edb...4f8 Dette lurer jeg også på! Anonymkode: 7a23c...20a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #10 Skrevet 2. april 2018 Tror nok en plastikkirurg kan fjerne nær øyet og munn. Anonymkode: 2ab02...58b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #11 Skrevet 2. april 2018 Jeg fjernet en føflekk rett over overleppen hos øre-nese-hals spesialist. Føflekken var rundt 4mm og utstående og legen skjærte i tillegg vekk en del hud rund føflekken. Arret er hvitt, men likevel ikke spesielt synlig med mindre du vet om det og står nærme. Anonymkode: a66b7...7f1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #12 Skrevet 2. april 2018 Jeg fjernet en på innsiden av låret. Dette ble gjort ved bedøvelse, for så og skjære ut flekken. Deretter syr de igjen slik at du går med sting noen dager. Disse taes så ut og du vil ha et arr. Arret er der enda og, men bedre enn den stygge flekken. Anonymkode: 47846...1f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå