Gå til innhold

Fra svart hår til blondt - relativt fort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Jeg har hjemmefarget (uff) håret mitt med svart hårfarge i 6-7 år nå. Min naturlige hårfarge er egentlig mørkblond, men lenge siden jeg har sett den nå..

Har noen erfaring med å gå fra "svart" hår til blondt? Har så lyst til å få en liten endring, og helst blond! Jeg har hår ned til rumpen så jeg kan ofre at det blir litt slitt ;) Men vet noen om noen flinke "mirakel" frisører ? Hehe... 

Anonymkode: 21b46...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja det skal gå helt fint uten problem, bare ikke gjør det hjemme. Tar nok et par runder med bleking, farging og glossing, men tar ikke såå lang tid. Kanskje et par uker? 

Anonymkode: d8313...14c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det skal gå helt fint uten problem, bare ikke gjør det hjemme. Tar nok et par runder med bleking, farging og glossing, men tar ikke såå lang tid. Kanskje et par uker? 

Jeg lurer på det samme. Tror du håret blir orange etter første bleking? Mener jeg har hørt noe om det?

Anonymkode: 4c595...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I fjor fikk jeg først farget håret mitt mørkere, men fant så ut at jeg ville bli lysere blond. Gikk fra en 6 til 8.1. Det ble ikke oransje, men siden jeg fikk en askeblond farge måtte jeg bruke lillashampoo ganske ofte for at det ikke skulle bli guloransje. Jo mørkere hår man har jo mer sjanse for røde pigmenter i håret. Har og hørt at man ikke anbefaler å gå mer ned enn maks to nyanser i hårfarge. Og ellers husk at en eventuell lysblondering skal stå til hudtone og øyenfarge. Har du kald hudtone - askeblondt. Varm hudtone - gyllenblondt. 

Anonymkode: cb279...421

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er glossing?

Anonymkode: f47de...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til frisør og strip det i flere omganger, kanskje med Olaplex i (usikker på om den er så bra som enkelte påstår, ikke prøvd selv). Mulig de vil anbefale å avfarge det først (en mildere bleking som tar vekk noe av den mørkeste fargen før du bleker det). Sjekk også med frisøren om du bør gjøre det rett etter at du har farget neste gang, usikker på hvordan bunnen din vil bli om du har mye ettervekst, du vil jo få mye lysere innerst der det ikke er farget sort først.

Hjemmebleking har ikke sterkt nok vannstoff til å ta så mørk farge, i hvert fall ikke uten å går over mange ganger, du risikerer at håret faller av. Jeg har nettopp bleket mitt eget (korte) hår fra min naturlige 6er uten særlig rødskjær til platinablond, og selv det tok tre blekinger, da er det  fortsatt litt for gult så jeg skal gre ut blekingen i tuppene neste gang jeg tar etterveksten. Det tok nesten like mange blekinger som da jeg gikk fra et farget rødorange hår til blond, ble nesten litt overrasket. Rødpigmenter en nesten umulig å bli kvitt, i hvert fall med det som er tilgjengelig i butikk.

Når det er sagt har jeg sett en dame på min datters SFO som har langt hår, hun dukker opp med hår i alle regnbuens farger, i tillegg til at hun har gått fra lys til sort tilbake til lys, så enkelte har jo hår som tåler "alt". Jeg har ikke sett håret hennes på nært hold, så aner ikke hvilken tilstand det er i nå, men det sitter i hvert fall på. Jeg vet ikke om hun gjør alt dette selv, eller om hun er hårmodell el. for en frisør. Blir håret veldig slitt vil jeg anbefale å ikke vaske ut balsamen etter vask, ev. gni inn igjen en liten mengde etter skylling, det demper det verste bruset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I fjor fikk jeg først farget håret mitt mørkere, men fant så ut at jeg ville bli lysere blond. Gikk fra en 6 til 8.1. Det ble ikke oransje, men siden jeg fikk en askeblond farge måtte jeg bruke lillashampoo ganske ofte for at det ikke skulle bli guloransje. Jo mørkere hår man har jo mer sjanse for røde pigmenter i håret. Har og hørt at man ikke anbefaler å gå mer ned enn maks to nyanser i hårfarge. Og ellers husk at en eventuell lysblondering skal stå til hudtone og øyenfarge. Har du kald hudtone - askeblondt. Varm hudtone - gyllenblondt. 

Anonymkode: cb279...421

Det der med hudtone er ikke bare bare, mine frisører har opp igjennom tidene fastslått at jeg soleklart er en 100% "kald blond" type, og ved andre anledninger: en som åpenbart skal ha varme toner/rødlig skjær i hårfargen. Har "kalde" blå øyne, men hudteinten varierer jo med årstid og dagsform (og klær og sminke).

Anonymkode: 278db...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått fra naturlig brunt til hvit-blond for litt over ett år siden. Det ble gjort med to blekinger og farging hos frisøren. Vi måtte gjøre det over to timer for at håret og hodebunnen skulle få hvile litt i mellom. Da fikk jeg en ok farge midlertidig i mellom de to timene så jeg ikke skulle gå rundt med oransje hår.

Jeg anbefaler på det varmeste å bruke Alterna sin Caviar Repair-serie når du er ferdig med behandlingen. Jeg har sjampo, balsam og protein-leave-in-creme. (De har dette på tilbud på Blivakker nå!) Håret mitt er ganske slitt av å behandles mye, men det blir silkemykt og ser sunt ut når jeg bruker protein-kremen. Har også en split ends-krem fra Fudge som jeg bruker som etterbehandling de gangene jeg retter håret.

Hvis du sier hvor du bor, kan det jo være at noen har tips om flinke frisører! :)

Anonymkode: 90aff...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der er bullshit! Ikke svar på noe du ikke har peiling på!

Anonymkode: 1a8dd...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som det har blitt nevnt Ts, så er de røde pigmentene du garantert har i håret, veldig vanskelig å bli kvitt hjemme. Jeg bleket håret selv fra lysebrunt til platina. Det slet myyye på håret og ble ganske dyrt da jeg slet med å finne produkter som fikk fjernet det røde. Nå er håret mitt mørkebrunt og jeg er i startfasen for å bli lys igjen. Det jeg gjør er å stripe håret med hette slik at det gradvis blir lysere uten å slite like mye på håret.  

Hvis det er slik at du velger å gjøre det hjemme ville jeg lest meg mye opp på fargekart og se på YouTube for tips. Belag deg på å bestille produkter fra utlandet og å måtte tilbringe noen dager hjemme med en grusom hårfarge mellom behandlingene. Anbefaler absolutt å gå til frisør, men jeg skal ikke sitte å kaste sten i glasshus ;) 

det jeg vet nå er etter egen erfaring i hvertfall at du må kjøpe deg en god blå/lilla shampoo, være forberedt på at håret blir tørt av den, investere i dyre og gode produkter.

Anonymkode: 4700d...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...