AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #1 Skrevet 8. august 2017 Hei, jeg har vært så uheldig å glemt å takke nei til skoleplass , enda fristen gikk ut 27.07.17. Jeg har lenge vært usikker på om jeg skulle gå høgskole iår eller om jeg skulle ta et jobbår og så ta høgskole. Dette endte med at jeg valgte å trykke ja , slik at jeg var sikker en studieplass til jeg klarte å bestemme meg. Men jeg ventet for lenge og glemte fristen helt som gjør at det nå står at jeg har takket ja til skoleplass , og får desverre ikke endret på dette. Er det noen som vet om det er noen mulighet for å få endret dette? MVH en bekymret og fortvilet 18 åring. Anonymkode: 7c16d...476
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #2 Skrevet 8. august 2017 Send en e-post til studiestedet og si fra deg plassen. Anonymkode: e6f3c...dd0
SarahND Skrevet 8. august 2017 #3 Skrevet 8. august 2017 Skal prøve på det! Tusen takk for så raskt svar
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #4 Skrevet 8. august 2017 Det er garrantert noen som vil ha den plassen, så ring til skolen å forklar så en annen kan få muligheten Anonymkode: f0b30...0ce
Gjest Margit Spat Skrevet 8. august 2017 #6 Skrevet 8. august 2017 Det enkleste er rett og slett å ikke møte opp. Det skjer hvert eneste år, og er en av grunnene til at alle studier overbookes. Forutsetter her at det er en offentlig studieplass innen Samordna opptak du snakker om, og ikke en folkehøgskole eler privatskole der du må betale skolepenger, for i så fall har du antakeligvis forpliktet deg til noe økonomisk.
Horten Market Skrevet 8. august 2017 #7 Skrevet 8. august 2017 (endret) Logg inn på Samordna opptak, velg Se søknad, der finner du mulighet til å trekke studieplassen, der står det: "Etter svarfristen kan du si fra deg plassen ved å takke nei til tilbud om studieplass og/eller venteliste du tidligere har takket ja til." Trykk på den røde teksten: TAKK NEI TIL TILBUD. Endret 8. august 2017 av Horten Market
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #9 Skrevet 8. august 2017 2 timer siden, SarahND skrev: Tusen takk til alle sammen Så flott at du velger å si fra nå. Da blir en annen person veldig glad for å få plass. Anonymkode: e4ef1...b3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå