Gå til innhold

Hvorfor er man ikke blitt voksen fordi man ikke drikker kaffe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynner å se meg lei

"Er du ikle blitt voksen" kommentarer fordi jeg sier nei takk til kaffe

Er 28 år mann og holder meg veldig bra og kan ferfor se litt yngre ut. Men kaffe liker jeg ikke og har ikke interesse av å prøve. 

Hvorfor er man ikke blitt volsen fordi man ikke drikker kaffe? Idag kom en 23 åring som forsatt bor hjemme i kjelleren og suger pup fra mor med en slik komme tar.

Er kaffi drikking synonymt med å bli voksen? 

Anonymkode: df3e3...201

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beklager skrivefeil.  Har spist cheesedoodles:P

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

:fnise: Den beste unnskyldningen for skrivefeil

Jeg er 34 og drikker ikke kaffe. Sier jeg ikke har blitt voksen enda for å komme de i forkjøpet. Men det plager meg ikke. Det er bare en sånn "morsom" greie som alle sier. Samme som at man sier "får jeg være med i kofferten eller" når noen skal ut å reise. 

Anonymkode: 95a33...040

• Liker 6
Skrevet

Det er bare en talemåte. Et teit forsøk på å være morsom. Det har ingenting med at du ser ung ut.

• Liker 6
Skrevet

Er bare sånn folk sier.. Ingen som mener det på en seriøs måte.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare noe man sier. Men ja jeg blir litt forundret når folk ikke drikker kaffe :fnise:går det an liksom

Anonymkode: 8d512...e92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare noe man sier. Men ja jeg blir litt forundret når folk ikke drikker kaffe :fnise:går det an liksom

Anonymkode: 8d512...e92

Drikker ikke øl heller. Både øl og kaffe er noe de fleste ikke linte første gangen. Men skulle tvinge det i seg for å være kul. Så liker de det til slutt

Har faktisk vurdert å tvinge i meg øl. Å kun drikke sprit kan bli litt hardt innimellom

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:fnise: Den beste unnskyldningen for skrivefeil

Jeg er 34 og drikker ikke kaffe. Sier jeg ikke har blitt voksen enda for å komme de i forkjøpet. Men det plager meg ikke. Det er bare en sånn "morsom" greie som alle sier. Samme som at man sier "får jeg være med i kofferten eller" når noen skal ut å reise. 

Anonymkode: 95a33...040

Spiser faktisk cheesedoodles. Nettopp vært i sverige og der har de 500 grams pakker:P

AnonymBruker
Skrevet

De mener ikke noe vodt med det, men skjønner det er litt irriterende. Drikker det ikke slev (smaker ikke godt og får skikkelig hjertebank og ubehagelig følelse i hele kroppen) + aldri skjønt meg på å være så opptatt av andres meninger og aksept at man skal tvinge i seg noe/venne seg til noe for å starte å syntes det er ok. 

Anonymkode: c8e48...316

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. De fleste sier det nok med et glimt i øyet. 
Men ei jeg kjenner, som jeg har nevnt før på KG, hun mener det. Altså hun drikker kaffe, selv om at hun brekker seg av det. Hun lager slike spy-lyder, holder seg for nesen for å drikke en sup. Men hun må kjøpe seg starbucks så fort hun får muligheten. Legger ut på insta og snapchat "Ingen morgen uten kaffe fra starbucks <3 ". Klassisk post fra henne. 
Iskaffe og slikt er også en must. En flaske vann og en iskaffe til lunsj. Vannet for å skylle ned iskaffen hun ikke tåler smaken av.
Hun har holdt på slik siden videregående, altså 16 årsalderen. Hun liker fortsatt ikke kaffe... men hun drikker det for det.

Jeg spurte hun rett ut "hvorfor later du som at du liker kaffe, når du tydeligvis brekker deg av lukten/smaken?". Fikk da til svar "Jeg er 24, det er på tide å bli voksen". 
Spurte så om hva hun tenker om meg, som er 24 og ikke drikker kaffe... "Du kommer aldri til å bli voksen hvis du oppfører deg slik. Sorry, men det er bare slik det er, og ingen kommer til å ta deg seriøst som voksen. Det at du liker disney filmer og foretrekker kakao fra starbucks, hjelper ikke på akkurat". 

Jaja. Sitter her å koser meg med Disney filmer og kakao med krem jeg. Fuck voksenlivet sier nå jeg. :fnise:

Anonymkode: bcb98...d02

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg. De fleste sier det nok med et glimt i øyet. 
Men ei jeg kjenner, som jeg har nevnt før på KG, hun mener det. Altså hun drikker kaffe, selv om at hun brekker seg av det. Hun lager slike spy-lyder, holder seg for nesen for å drikke en sup. Men hun må kjøpe seg starbucks så fort hun får muligheten. Legger ut på insta og snapchat "Ingen morgen uten kaffe fra starbucks <3 ". Klassisk post fra henne. 
Iskaffe og slikt er også en must. En flaske vann og en iskaffe til lunsj. Vannet for å skylle ned iskaffen hun ikke tåler smaken av.
Hun har holdt på slik siden videregående, altså 16 årsalderen. Hun liker fortsatt ikke kaffe... men hun drikker det for det.

Jeg spurte hun rett ut "hvorfor later du som at du liker kaffe, når du tydeligvis brekker deg av lukten/smaken?". Fikk da til svar "Jeg er 24, det er på tide å bli voksen". 
Spurte så om hva hun tenker om meg, som er 24 og ikke drikker kaffe... "Du kommer aldri til å bli voksen hvis du oppfører deg slik. Sorry, men det er bare slik det er, og ingen kommer til å ta deg seriøst som voksen. Det at du liker disney filmer og foretrekker kakao fra starbucks, hjelper ikke på akkurat". 

Jaja. Sitter her å koser meg med Disney filmer og kakao med krem jeg. Fuck voksenlivet sier nå jeg. :fnise:

Anonymkode: bcb98...d02

Jeg er 48, og synes kaffe smaker pyton. Kakaoen på Stabucks derimot, den er knallgod :) Drikker ikke øl heller, og det er sjelden jeg drikker vin til maten. Hva folk måtte mene om mine "drikkevaner" interesserer meg midt i ryggen :)

Anonymkode: 08b1e...6e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 28 år og liker heller ikke kaffe. Kaffelatte m/sirup går greit, men ikke svart kaffe. Liker heller ikke øl eller te. 

Spesielt når jeg er på besøk hos folk, så må jeg liksom unnskylde meg litt ekstra fordi jeg ikke liker kaffe eller te.  De klarer liksom ikke å forstå det. Litt irreterende. 

Anonymkode: f704a...77f

Skrevet

Begynte ikke å drikke kaffe før jeg var over 35. Det var først og fremst fordi jeg prøvde å kutte ned på Pepsi Max-inntaket og ikke orket å slite med hodepine fra koffeinabstinens. Etter hvert lærte jeg meg også å like kaffe. 

Forøvrig fikk jeg høre i årevis at jeg ikke var voksen siden jeg ikke drakk kaffe. Folk som kjente meg som en "ikke-kaffedrikker" ble overrasket da jeg i voksen alder plutselig begynte med kaffe. 

Skrevet

Aldri skjønt hvorfor folk skal tvinge i seg ting de ikke synes smaker noe godt, fordi let´s face it, de aller fleste liker ikke kaffe til å begynne med, men venner seg til det. Koffein er dessuten ikke bra for kroppen. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Drikker ikke øl heller. Både øl og kaffe er noe de fleste ikke linte første gangen. Men skulle tvinge det i seg for å være kul. Så liker de det til slutt

Har faktisk vurdert å tvinge i meg øl. Å kun drikke sprit kan bli litt hardt innimellom

Øl og øl kan være så mangt! Det er et utrolig vidt spekter. Så det er sannsynlig at du kan finne noe du liker. Prøv en lys pils, f.eks. Ås Halling, og drikk den kald. Når øl er kaldt, så er ikke smaken så sterk. Da er det godt mulig at du liker den :)

AnonymBruker
Skrevet

Det smaker dritt

Anonymkode: 1d57a...408

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare en ting folk sier, uten at de mener noe med det :P blir litt som de "morsomme" menneskene på butikken og vitsene om kvitteringer "den kan du få til albumet ditt" "får ikke igjen noe på den allikevel" osv. Det er bare noe sier, selv om mange ikke innser hvor irriterende de er. 

Anonymkode: 09c6f...9b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare en veldig oppbrukt vits. Samme kommentaren får jeg også på jobb stadig vekk (er 27), og det er aldri vondt ment. Det er folks måte å være morsomme eller eventuelt innlede en samtale på. Alle på min jobb er fullt klar over at jeg er voksen, både i alder og oppførsel - selv om jeg ikke drikker kaffe.

Det er forresten en lignende vits som går ut på at alle lærere drikker kaffe. Hvis du kommer ut i praksis som lærersrudent, så får du nok fort beskjed om at du må begynne å drikke kaffe - i en humoristisk tone, så klart. 

Anonymkode: 59cf9...e80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Hulderen skrev:

Øl og øl kan være så mangt! Det er et utrolig vidt spekter. Så det er sannsynlig at du kan finne noe du liker. Prøv en lys pils, f.eks. Ås Halling, og drikk den kald. Når øl er kaldt, så er ikke smaken så sterk. Da er det godt mulig at du liker den :)

Men hvorfor skal det være et must å finne en øl man liker, da? Alkohol er ikke sunt for oss, så om man ikke liker det, er det jo supert! :) 

Anonymkode: b4430...a03

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på om folk som vitser på denne måten selv tror at det er morsomt eller om de bare føler seg forpliktet til å irritere vettet av mottaker fordi det er sånt man har hørt og sett andre gjøre. Uansett ikke noe å bry seg om, du får bare se dumt på dem og se om de synes det er ubehagelig. Det er ikke akkurat de skarpeste som vitser slik, og det kan man vel finne en viss trøst i.

Anonymkode: 13544...4a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...