Gjest NaNaNa Skrevet 2. august 2002 #1 Skrevet 2. august 2002 Nå har jeg lett en stund etter en ungdomskonto med brukbare betingelser, men de store bankene som finnes i Oslo er så vilt dyre! Noen som har noen tips? Meget mulig lille meg som aldri egentlig bruker banker krever for mye, men skal det koste masse penger å ta ut, overføre, bruke nettbank, HA kort, osv? Da tror jeg heller jeg stapper det i madrassen. Nanana
Leo Skrevet 2. august 2002 #2 Skrevet 2. august 2002 Har du sjekket tilbudet til Skandiabanken? Vet ikke om de har et eget opplegg for ungdom, men de har i hvert fall så langt hatt mye lavere gebyrer enn andre banker. Hvis du ikke er fra Oslo kan det også være en idè og sjekke tilbudet i den lokale sparebanken på hjemstedet ditt eller et annet sted som du har tilknytning til (En av foreldrene dine kommer derfra el. lign). Den siste løsningen kan være smart med tanke på å opparbeide et kundeforhold som du kan dra nytte av når du f.eks. skal ha boliglån. De mindre bankene er ofte mer fleksible enn de store. Mvh Leo
Gjest Enigma Skrevet 2. august 2002 #3 Skrevet 2. august 2002 Skandiabanken har definitivt det beste tilbudet på markedet når det gjelder bruks- og lønnskonto. Helt gebyrfritt og 6.7% rente !!! I Voss Sparebank kan du skaffe deg gratis - ikke engang noe årsgebyr - BankAccept kort (vanlig bankkort uten VISA) . I Bankia Bank kan du skaffe deg et helt gratis VISA kreditt-kort. I Privatbanken putter du sparepengene dine til 7.4% rente. Bedre betingelser enn dette tror jeg knapt finnes.
Gjest eminel Skrevet 2. august 2002 #4 Skrevet 2. august 2002 Jeg har ''På egne ben'' i Sparebanken vest. Den er for folk mellom 15-25 (noe sånt)... koster 10,- mnd. da vil du få: - Bankkort (VISA) - personlig rådgiver i banken - nettbank og telebank - rabatt på lån til bil - billig gebyr - reiseforsikring - forskudd studielån uten etaberingsgebyr - tilbud om kontokreditt (intill 10 000 kr.) - Sparebank 1 assistance - Spare og lånepakke: BSU gir deg gunstige lånevilkår - velkomstpakke Har byttet til dette fra ungdomskort i Postbanken (som jeg ikke vil anbefale).
Gjest Gjest_Ingar_* Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Sjekk hos Nordea ! Der kan du handle på nett, det er det nesten bare nordea kort som støtter. Har du ikke bruk for å handle på nett skaff et kort fra skandiabanken. http://www.skandiabanken.no/SKBWEB/Kort/Ungdomskort.aspx Eneste du da betaler er 50 kr i årsavgift..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå