AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #1 Skrevet 8. august 2017 min beste venninne skal gifte seg neste mnd, og jeg er enda litt bitter for at jeg ikke ble valgt som forlover - da hadde jeg ikke revurdert! Hun skal gifte seg i utlandet, og flybillettene kommer på 8000 kr. Er jeg en dårlig venninne om jeg dropper bryllupet? 8000 kr er mye penger for en helg i utlandet - og jeg er alenemor til 2 så har ikke 8000 kr å bruke egentlig men det er og min beste venninne Anonymkode: 48a5c...fa4 2
Hjärtat Skrevet 8. august 2017 #2 Skrevet 8. august 2017 Synes det er dumt av deg når du gjør det fordi du ikke ble valgt som forlover. Dette er min skrekk når jeg en gang skal stå brud - hvordan jeg skal velge forlover uten at noen føler seg forbigått. Dessuten er det kun én måned til? Du bør oppføre deg voksent og dra. 2
Sirah Skrevet 8. august 2017 #3 Skrevet 8. august 2017 Om du dropper det pga økonomi så er det ok. Dropper du det fordi du er bitter så syntes jeg det er dårlig gjort. 26
LillePingu Skrevet 8. august 2017 #4 Skrevet 8. august 2017 Har du ikke råd, så kan du ikke delta. Hun kan ikke forvente at du skal punge ut 8000,- + gave og klær til deg selv 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #5 Skrevet 8. august 2017 Hvem er forlover da, siden hun ikke valgte sin beste venninne? Kanskje hun ikke mener du er hennes beste venninne? Det virker jo ikke slik siden du vil droppe bryllupet av bitterhetsårsaker... Anonymkode: b9719...a1d 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #6 Skrevet 8. august 2017 En mnd igjen og du har ikke bestilt flyreise og hotell enda? Er du sikker på å få kommet deg avgårde hvis du enda sitter og lurer på om du skal delta? Har du råd til det og har sagt ja til å være med så syns jeg du burde dra. Anonymkode: a8be2...16f 2
Daria Skrevet 8. august 2017 #7 Skrevet 8. august 2017 8000 bare for flybilletter for en bryllupshelg? Det hadde vært uaktuelt nesten uansett, forlover eller ikke - selv om jeg har helt grei økonomi er jeg ikke interessert i å bruke et helt feriebudsjett på to dager. Velger man å legge opp til en feiring som blir så dyr for gjestene må man regne med at mange ikke kommer - hvis dere er så nære venner burde hun ha forståelse for at økonomien din ikke tillater en sånn utskeielse. 10
The Kitten Skrevet 8. august 2017 #8 Skrevet 8. august 2017 Har du ikke tenkt over hvor mye dette kommer til å koste før nå? 1
Måbarefåsiat... Skrevet 8. august 2017 #9 Skrevet 8. august 2017 1 time siden, Sirah skrev: Om du dropper det pga økonomi så er det ok. Dropper du det fordi du er bitter så syntes jeg det er dårlig gjort. Enig. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #10 Skrevet 8. august 2017 Du er ikke hennes bestevenninne. Dropp bryllupet. Anonymkode: 8770e...451 1
Atea Skrevet 9. august 2017 #11 Skrevet 9. august 2017 Jeg hadde dropppet å dra på grunn av utgiftene. Jeg har penger på bok, som det sies, men de skal rekke noen år. For åtte tusen kan jeg ta en ukes ferie. De har selv valgt å gifte seg i et annet land. Men jeg ville sagt fra nå, og ikke ventet. 1
Solivagant Skrevet 9. august 2017 #12 Skrevet 9. august 2017 Greit å droppe på grunn av økonomi. Ugreit å droppe fordi du er bitter over å ikke bli valgt som forlover. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #13 Skrevet 9. august 2017 På 8.8.2017 den 21.00, Hjärtat skrev: Synes det er dumt av deg når du gjør det fordi du ikke ble valgt som forlover. Dette er min skrekk når jeg en gang skal stå brud - hvordan jeg skal velge forlover uten at noen føler seg forbigått. Dessuten er det kun én måned til? Du bør oppføre deg voksent og dra. Jeg valgte søsteren min, så slipper jeg å tenke på forsmådde venninner. Skal også gifte meg i utlandet, flybilett er på ca 3000 pluss minus noen få hundre og hotell er billig. Anonymkode: e2475...181
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #14 Skrevet 9. august 2017 Altså jeg har 2 bestevenninner og en bestekammerat. Jeg ville hatt så sykt problemer med å velge hvem jeg ville hatt til forlover. Ville kanskje valgt ei jeg egentlig ikke er så venninne med, snakker med henne og hun er omsorgsfull og får ting gjort. Men vet jo at man skal velge den som står seg nærmest. Ville ikke hatt noen av bestevenninnene mine som forlover. Jeg er vant til å gjøre til selv når jeg er med de. Og vet det ville blitt slik. De er der og stiller opp osv hele tiden, og jeg stoler på de, men alle har forskjellige kvaliteter. Ville nok valgt bestekammeraten min. Kan hende hun tenkte på en annen måte enn bare at dere er bestevenninner vet du. Ville du valgt henne som forlover og forventet 100% støtte? Er du flink til å legge sminke? Er du penere enn henne? Blir du for full eller er du voksen og ansvarfull når du drikker? Hun overveide helt sikkert fra alle slags vinkler. Men reis! Hun er bestevenninnen din, dere har et helt liv foran dere. Anonymkode: 3aede...4ed
student86 Skrevet 10. august 2017 #15 Skrevet 10. august 2017 Kanskje hun tenkte at du har nok, siden du er alenemor til to, og derfor ikke hadde hatt tid og overskudd til å være forlover? Det kan jo hende at hun allikevel regner deg som sin bestevenninne. 2
Gjest O.G. Skrevet 11. august 2017 #16 Skrevet 11. august 2017 På 8.8.2017 den 21.01, Sirah skrev: Om du dropper det pga økonomi så er det ok. Dropper du det fordi du er bitter så syntes jeg det er dårlig gjort. Enig.
lillsunshine Skrevet 11. august 2017 #17 Skrevet 11. august 2017 (endret) Nå mener jeg ikke å være krass, men du har vel visst lenge at bryllupet skulle være i utlandet? Hvorfor har du ikke bestilt flybilletter før? Det er jo ingen hemmelighet at flybilletter blir dyrere nærmere avreisedato. Jeg tror nå dette ikke egentlig handler så mye om økonomi, du har nok bevisst utsatt kjøp vel vitende om at flybillettene ikke blir billigere. Og har det vært like dyre hele veien så har du jo hatt muligheten til å planlegge økonomien en stund i forveien. Jeg vil tro at siden det er snakk om bryllup i utlandet så har nok invitasjonene kommet for en stund siden. Å droppe sin bestevenninnes bryllup fordi man ikke ble forlover synest jeg er litt smålig ja. Du sier heller ingenting om hvem som ble det. Kanskje var det en søster? Har hun flere gode venninner har det nok vært vanskelig å velge. Men du sier jo selv at du er alenemor med to barn, kanskje har hun tatt dette i betraktningen når hun har valgt forlover? At hun vil skåne deg og ikke legge for mye ansvar over på deg? Har du det i hele tatt snakket med henne om det? Endret 11. august 2017 av lillsunshine 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå