Gå til innhold

Ville det vært en dealbreaker om..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Daten faktisk sier "hvem" i stedet for "hvilken"? Han skriver det ikke, men sier det muntlig.. Nei, det er ikke slik at jeg vurderer å dumpe pga dette, men liker det liksom ikke! Han er intelligent, men høres ikke helt sånn ut når han snakker på den måten..

Anonymkode: 8c938...737

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mja. Jeg hadde retta på ham hver eneste gang, så han hadde sikkert dumpa meg til slutt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Daten faktisk sier "hvem" i stedet for "hvilken"? Han skriver det ikke, men sier det muntlig.. Nei, det er ikke slik at jeg vurderer å dumpe pga dette, men liker det liksom ikke! Han er intelligent, men høres ikke helt sånn ut når han snakker på den måten..

Verre om han skriver "di" i stedet for "de"...

Anonymkode: 58236...94e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man venner seg til alt. Men så sier jeg "vetke" (for vet ikke) så jeg har ikke så mye jeg skulle ha sagt når det kommer til irriterende dialekt som får deg til å fremstå som omtrent 4.5 år. :ler: 

Alt, dog, er bedre enn folk som sier sjylling og kuer. Da fremstår du som en noe dum 3-åring. 

Anonymkode: f7d8f...7a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man venner seg til alt. Men så sier jeg "vetke" (for vet ikke) så jeg har ikke så mye jeg skulle ha sagt når det kommer til irriterende dialekt som får deg til å fremstå som omtrent 4.5 år. :ler: 

Alt, dog, er bedre enn folk som sier sjylling og kuer. Da fremstår du som en noe dum 3-åring. 

Anonymkode: f7d8f...7a7

Du vet du beskriver bergensere her, sant? Jaja. Haters gonna hate. 

Anonymkode: 08b86...c15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det hadde plaget meg så mye. Men jeg fikk faktisk turn off på en kjekkas fordi han skrev "lol". Jeg syntes det var så barnslig :P

Anonymkode: 7561f...7c1

AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg sier innimellom hvem. Om noen bestemte seg for å dumpe meg for det, så kunne de bare hatt det så godt.

Anonymkode: 56993...3c5

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk dialekt, bl a på Romerike. Dialekt er ikke turnoff for meg, ihvertfall. Men nå er det også faktisk slik at dialekter i nærheten av de store byene blir sett ned på og ikke regnet som ordentlig dialekt, men som "feil" språkbruk.

Anonymkode: 6d77d...cf1

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg tåler at folk har dialekt. Variasjonen er en del av det som er så fint med landet vårt. Jeg er vel mer opptatt av hvordan han behandler meg, andre, familien sin, om han har noe han brenner for, samtalene våre og intimiteten oss i mellom - dere vet, sånne totalt overfladiske ting. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tenker at hvis han klarer å skrive korrekt, men snakker "feil", er det en del av dialekten hans. Da er det slik det burde være.  Bra at folk holder på dialekten. I min har vi også slikt. Sier dem til både de og dem. Gamlere, ikke eldre og kuer, ikke kyr. 

Med andre ord, så er det ikke en dealbreaker for meg. Liker dialekter😁

Endret av Soleklart
Ikke fullstendig svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...