Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har studert/studerer og lyst å fortelle mer om budsjettet sitt? 

Jeg er nok ikke den som vil leve "som konge" fordi jeg nun har støtte for 5 år og ikke alle 6. Jeg vil derfor måtte spare deler av stipendet hvert år. 

Anonymkode: 88867...227

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er gift med ei fra polen og kjenner flere som har studert i polen. Prisene på mat og alt dagligdags er svært mye lavere enn i norge, ala 30kr for et kg kjøttdeig hos slakter osv. Vet ikke hvor mye penger du har til rådighet, men alle jeg kjenner som har studert der nede har i blant levd som konger fordi det er så rimelig. 

Anonymkode: 0f152...893

AnonymBruker
Skrevet

En bekjent studerte medisin i polen, de levde som konger på norsk studielån. Husk at 100000 kr i året tilsvarer tilsvarer ca. 70% av årsinntekt til en normal Polsk arbeider, så tror du blir å leve som en konge selv ved å spe 5 år over 6.

Anonymkode: e627e...7a4

AnonymBruker
Skrevet

Norske studenter i Polen har definitivt bedre levekår enn den gjennomsnittelige polske innbyggeren. Uansett om du sparer så vil du leve ganske godt. 

Anonymkode: aa294...baa

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er gift med ei fra polen og kjenner flere som har studert i polen. Prisene på mat og alt dagligdags er svært mye lavere enn i norge, ala 30kr for et kg kjøttdeig hos slakter osv. Vet ikke hvor mye penger du har til rådighet, men alle jeg kjenner som har studert der nede har i blant levd som konger fordi det er så rimelig. 

Men hvis jeg kan ta meg friheten til å spør, hva er et rimelig matbudsjett? Er feks 1000kr i måneden godt nok? 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis jeg kan ta meg friheten til å spør, hva er et rimelig matbudsjett? Er feks 1000kr i måneden godt nok? 

For den summen kan du spise og drikke bortimot hva du vil mesteparten av tiden. 1000kr i mat i polen tilsvarer vel minst 6.000 i norge. Vet ikke hva slags mat du liker og sånn, men du kommer absolutt ikke til å sulte. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For den summen kan du spise og drikke bortimot hva du vil mesteparten av tiden. 1000kr i mat i polen tilsvarer vel minst 6.000 i norge. Vet ikke hva slags mat du liker og sånn, men du kommer absolutt ikke til å sulte. 

Ah så flott, da kan jeg legge budsjettet enda lavere. Tusen takk! :)

AnonymBruker
Skrevet

Bare hyggelig å kunne hjelpe. Håper du kommer deg til polen, det er et flott land, gleder meg til fruen og jeg skal tilbake :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare hyggelig å kunne hjelpe. Håper du kommer deg til polen, det er et flott land, gleder meg til fruen og jeg skal tilbake :)

Polen er et fantastisk land! Har vært der et par ganger på ferie, men det kan ikke sammenlignes når vi hadde alle måltider ute og ikke et budsjett å tenke på :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Polen er et fantastisk land! Har vært der et par ganger på ferie, men det kan ikke sammenlignes når vi hadde alle måltider ute og ikke et budsjett å tenke på :)

Det er sant, det blir noe helt annet å bo der og handle i butikken selv :) fikk omtrent sjokk første gang jeg ble med til polen og vi dro på matbutikken, kjøpte liksom 4-5 1,5 liter flasker brus for 20-30 kr! Følte jeg kunne kjøpe hele butikken :)

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen andre som vil fortelle om sine erfaringer? :)

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...