AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #1 Del Skrevet 8. august 2017 Jeg har startet i en jobb som jeg ikke ønsker å fortsette i. Jeg har ikke skrevet under arbeidskontrakt enda, så kan sjefen nekte meg lønn om jeg slutter i jobben nå? Og hva er evt konsekvenser de eller jeg kan få? Det er en butikkjobb. Anonymkode: e4c17...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #2 Del Skrevet 8. august 2017 Nei du er beskyttet under prøveperioden også, og du kan si opp slik det måtte passe deg uten tap av lønn du har opparbeidet deg. Anonymkode: 2dda4...404 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #3 Del Skrevet 8. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei du er beskyttet under prøveperioden også, og du kan si opp slik det måtte passe deg uten tap av lønn du har opparbeidet deg. Anonymkode: 2dda4...404 Takk for svar Kan jeg bare slutte på dagen så lenge jeg ikke har kontrakt? Anonymkode: e4c17...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillePingu Skrevet 8. august 2017 #4 Del Skrevet 8. august 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Kan jeg bare slutte på dagen så lenge jeg ikke har kontrakt? Anonymkode: e4c17...8f6 Det kan du vel, men da har du ikke referanse til senere. Det gir jo ett dårlig inntrykk av deg, hvis du har for vane å plutselig slutte på dagen. Hvorfor skal du slutte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonjeb84 Skrevet 8. august 2017 #5 Del Skrevet 8. august 2017 Spørs hvor ille det er? Hvis du klarer å holde ut ei uke eller to kan du jo gi sjefen en sjans til å finne noen andre? Men juridisk sett kan du absolutt gå på dagen ja trenger ikke å oppi dette korte arbeidsforholdet som referanse til senere da vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #6 Del Skrevet 8. august 2017 Du har én måneds oppsigelsestid når du ikke har skriftlig kontrakt. Prøvetid kan kun avtales skriftlig. Begge deler jfr Arbeidsmiljøloven. Anonymkode: 40e15...5fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå