AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #1 Skrevet 8. august 2017 Jeg har startet i en jobb som jeg ikke ønsker å fortsette i. Jeg har ikke skrevet under arbeidskontrakt enda, så kan sjefen nekte meg lønn om jeg slutter i jobben nå? Og hva er evt konsekvenser de eller jeg kan få? Det er en butikkjobb. Anonymkode: e4c17...8f6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #2 Skrevet 8. august 2017 Nei du er beskyttet under prøveperioden også, og du kan si opp slik det måtte passe deg uten tap av lønn du har opparbeidet deg. Anonymkode: 2dda4...404 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #3 Skrevet 8. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei du er beskyttet under prøveperioden også, og du kan si opp slik det måtte passe deg uten tap av lønn du har opparbeidet deg. Anonymkode: 2dda4...404 Takk for svar Kan jeg bare slutte på dagen så lenge jeg ikke har kontrakt? Anonymkode: e4c17...8f6
LillePingu Skrevet 8. august 2017 #4 Skrevet 8. august 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Kan jeg bare slutte på dagen så lenge jeg ikke har kontrakt? Anonymkode: e4c17...8f6 Det kan du vel, men da har du ikke referanse til senere. Det gir jo ett dårlig inntrykk av deg, hvis du har for vane å plutselig slutte på dagen. Hvorfor skal du slutte?
Tonjeb84 Skrevet 8. august 2017 #5 Skrevet 8. august 2017 Spørs hvor ille det er? Hvis du klarer å holde ut ei uke eller to kan du jo gi sjefen en sjans til å finne noen andre? Men juridisk sett kan du absolutt gå på dagen ja trenger ikke å oppi dette korte arbeidsforholdet som referanse til senere da vettu
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #6 Skrevet 8. august 2017 Du har én måneds oppsigelsestid når du ikke har skriftlig kontrakt. Prøvetid kan kun avtales skriftlig. Begge deler jfr Arbeidsmiljøloven. Anonymkode: 40e15...5fc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå