Gå til innhold

Ligge i telt-farlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hehe, er ikke store verdiene å rane en teltcamper for vel? Hva har du egentlig tenkt til å ha med deg?
Nei du får nok ligge i fred fra både mennesker og dyr :) Nyt og kos deg! Telttur er min favoritt!

Anonymkode: 1ac7d...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.8.2017 den 15.06, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne tenke meg en ukes tid ,ligge itelt på Hardangervidda. Tenkte dra i helgen. Men er det trygt med tanke på ran og det å bli angrepet av ulv eller bjørn?

Har ikke allverdens med penger s¨tenkte å slå leir litt utenfor allfarvei,plukke bær og ha med stormkjøkken osv evt dra inn til sentrum og spise en bedre middag kan man heller unne seg tenkte jeg.

Ps. Trenger å komm meg vekk litt og på lavest mulig feriebudsjett blir dette en oppnåelig drøm har jeg tenkt. Vil bare høre her først for jeg hører jo om ulv som har tatt sauer så vil ikke risikere noe,så fint om nooen kan råde evt fraråde,komme med sine erfaringer

Anonymkode: dbb3e...5b5

Det er ikke Alaska du skal til. Bjørner og ulver er redd mennesker. Ikke legg ut på nett hvor du skal overnatte og hvor masse dyrt utstyr du har med, ellers går det helt fint. Folk som begår ran gidder ikke vandre innover viddene for å rane deg. Skal du inn til sentrum og spise middag? Du bør nok overnatte et stykke utenfor sivilisasjonen for å være sikker på å unngå ubehagelige folk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Arabella skrev:

Lystmorder? Vet du ikke at ulven er et rovdyr og kjøtteter?

De dreper mere enn de trenger for å overleve. Èn ulv trenger ikke rive istykker et lite drøss med sauer og så etterlate de for å blø ut uten å spise dem, men det gjør de. Og de kommer ikke tilbake for å spise på sauene de drepte etter at sauene har dødd.

Anonymkode: 5d4de...390

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 8.8.2017 den 16.13, AnonymBruker skrev:

Ulv tar sau, ikke folk i telt. De er skikkelig dårlig på å åpne glidelåser. Dra og ha det trivelig. Jeg har gjort det på egenhånd siden jeg var 11 og har til dags dato ikke sett noe skumlere enn en elg på avstand.

Ikke? Hva med løsbikkjer som knurrer og flekker tenner til deg? 

Anonymkode: 496a1...420

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De dreper mere enn de trenger for å overleve. Èn ulv trenger ikke rive istykker et lite drøss med sauer og så etterlate de for å blø ut uten å spise dem, men det gjør de. Og de kommer ikke tilbake for å spise på sauene de drepte etter at sauene har dødd.

DNA-testen viste at det var HUND som hadde gjort det... sukk.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så mye å ta av. Så de spiser det gode og stikker til neste bytte.

Værre er det ikke.

Anonymkode: 9ad55...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 time siden, Lotte_88 skrev:

Jeg og ei vennine skal ut å campe i skogen neste uke. Vi har ikke gjort dette på over 10år siden ungdomskolen, så blir gøy! 

Har tenkt det samme om dyr men har googlet meg fram til at dyra er ofte mer redd for oss. Tror også det hjelper å lage litt lyd om du ser dyr så du ikke overrasker dem når du er for nær.

Har med en sånn liten bluetooth høytaler og lasta ned en sånn skytevideo på youtube itilfelle vi skulle møte på et aggesiv dyr :fnise: Håper dette skremmer dem om vi skulle havne i en kjip situasjon :P 

Skytevideo? Oppfinnsomt :-) får bare håpe det ikke er andre teltturister i nærheten som ikke har sett dere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Arabella skrev:

Lystmorder? Vet du ikke at ulven er et rovdyr og kjøtteter?

Oj, etter alle nyhetene på VG om ulven så har du ikke fått med deg at ulven ikke dreper for å spise opp sauen? Wow, byfolk ass. 

Anonymkode: 8a27d...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DNA-testen viste at det var HUND som hadde gjort det... sukk.. 

Hva snakker du om???

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.8.2017 den 15.11, AnonymBruker skrev:

Hardangervidda er stort. Her kan du se hvor det er ulv og bjør i Norge. Veldig, veldig liten risiko for at noen av de forviller seg til Hardangervidda.

http://www.rovdata.no/Ulv/Bestandsstatus.aspx

http://www.rovdata.no/Brunbjørn/Bestandsstatus.aspx

Anonymkode: e48e2...bc8

Litt OT, men er det virkelig ikke bjørn i Telemark? Jeg bor i Telemark selv, og var sikker på det. Tokke kommune har jo en bjørn i kommunevåpenet sitt, til og med. 

Anonymkode: 082e3...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt OT, men er det virkelig ikke bjørn i Telemark? Jeg bor i Telemark selv, og var sikker på det. Tokke kommune har jo en bjørn i kommunevåpenet sitt, til og med. 

Anonymkode: 082e3...453

Det har Eidsberg også, men jeg kan love deg det ikke er bjørn der. Ikke er det drager (eller rettere sagt lindormer) i Skiptvet heller. 

Anonymkode: 47ffb...e0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke er det drager i Skiptvet heller. 

Anonymkode: 47ffb...e0c

Akkurat det tviler jeg på. De pleier å være overalt, der det finnes mennesker.

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...