AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #1 Del Skrevet 8. august 2017 Jeg kunne tenke meg en ukes tid ,ligge itelt på Hardangervidda. Tenkte dra i helgen. Men er det trygt med tanke på ran og det å bli angrepet av ulv eller bjørn? Har ikke allverdens med penger s¨tenkte å slå leir litt utenfor allfarvei,plukke bær og ha med stormkjøkken osv evt dra inn til sentrum og spise en bedre middag kan man heller unne seg tenkte jeg. Ps. Trenger å komm meg vekk litt og på lavest mulig feriebudsjett blir dette en oppnåelig drøm har jeg tenkt. Vil bare høre her først for jeg hører jo om ulv som har tatt sauer så vil ikke risikere noe,så fint om nooen kan råde evt fraråde,komme med sine erfaringer Anonymkode: dbb3e...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WinterDawn Skrevet 8. august 2017 #2 Del Skrevet 8. august 2017 Svært liten risiko, men kanskje ta med deg noen hvis du ikke er fjellvandt? God tur :-) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #3 Del Skrevet 8. august 2017 Holder unna både ulver og andre ulumskheter: https://www.game-on.no/categories/startpistol-blank-pistoler-9mm Anonymkode: 81ab4...ef3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #4 Del Skrevet 8. august 2017 Hardangervidda er stort. Her kan du se hvor det er ulv og bjør i Norge. Veldig, veldig liten risiko for at noen av de forviller seg til Hardangervidda. http://www.rovdata.no/Ulv/Bestandsstatus.aspx http://www.rovdata.no/Brunbjørn/Bestandsstatus.aspx Anonymkode: e48e2...bc8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #5 Del Skrevet 8. august 2017 Rjukan Hjartdal eller Rauland,Arabygdi og omegn tenkte jeg å dra til Ts Anonymkode: dbb3e...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #6 Del Skrevet 8. august 2017 Ulv tar sau, ikke folk i telt. De er skikkelig dårlig på å åpne glidelåser. Dra og ha det trivelig. Jeg har gjort det på egenhånd siden jeg var 11 og har til dags dato ikke sett noe skumlere enn en elg på avstand. Anonymkode: 5d4de...390 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villmark Skrevet 9. august 2017 #7 Del Skrevet 9. august 2017 Rovdyr er ikke farlige for mennesker enda, men når byttedyrene forsvinner kan de bli farlige. Jeg bor i Hedmark, her er det mye ulv og bjørn, jeg har aldri hatt skumle opplevelser med noen av de. Men all ulv skulle blitt skutt, ulv er noe dritt i naturen da den er en lystmorder og dreper alt den kommer over av byttedyr. hardangervidda er det veldig fint og veldig liten sannsynlighet å møte rovdyr, god tur og kos deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 9. august 2017 #8 Del Skrevet 9. august 2017 Nei, det er ikke farlig, det er kjempe koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #9 Del Skrevet 9. august 2017 Husk at mat bør oppbevares i lukket konteiner/lukket plastpose. Da vil ikke utsultede rovdyr få ferten av maten, som vel egentlig er eneste grunn til at de skal angripe teltet. Vi mennesker trøkker i oss så mye bearbeidet mat, og bruker mengder av syntetiske stoffer på kroppen, så vi lukter rett og slett vondt for rovdyrene. Anonymkode: ff3c4...81a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 9. august 2017 #10 Del Skrevet 9. august 2017 Det er ikke sannsynlig å bli angrepet av hverken bjørn eller ulv :-) og ran er like lite sannsynlig! Tror ikke potensielle ranere går rundt og leter etter folk ute i naturen :-) Dra på telttur og kos deg! Husk bare på varme klær,for det blir kaldt om nettene. Men det har du sikkert tenkt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 9. august 2017 #11 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) Start med å lese denne: Uteovernatting for nybegynnere Riktig god tur! Endret 9. august 2017 av Rosalie 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. august 2017 #12 Del Skrevet 9. august 2017 Ville heller vært redd for at reinsdyr tråkker på teltet mitt og stjeler maten min enn rovdyr :D Ellers høres det ut som en grei plan, husk masse varme klær, masse å lese på og et skikkelig telt i tilfelle det kommer en regnskur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #13 Del Skrevet 9. august 2017 Dere har fått med dere at TS er en kvinne, ikke en mann? Anonymkode: 81ab4...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 9. august 2017 #14 Del Skrevet 9. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dere har fått med dere at TS er en kvinne, ikke en mann? Anonymkode: 81ab4...ef3 Hva så? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 9. august 2017 #15 Del Skrevet 9. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere har fått med dere at TS er en kvinne, ikke en mann? Anonymkode: 81ab4...ef3 Hva har det med saken å gjøre?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #16 Del Skrevet 9. august 2017 Takk for mange gode tips og forsikringer om at dette er trygt Apropos lesestoff. Hva slag lys bruker dere for å kunne lese. Hodelykt? Regner med å lese en god del ellers vil det bli kjedelig og kommer det mygg inn når man har på lys? Anonymkode: dbb3e...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 9. august 2017 #17 Del Skrevet 9. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for mange gode tips og forsikringer om at dette er trygt Apropos lesestoff. Hva slag lys bruker dere for å kunne lese. Hodelykt? Regner med å lese en god del ellers vil det bli kjedelig og kommer det mygg inn når man har på lys? Anonymkode: dbb3e...5b5 De fleste telt har mygnetting på "døren"..Lukk igjen den, men la den tette "døren" være åpen. Så er du beskyttet mot mygg, samtidig som du får mye frisk luft inn Bruk lommelykt. Kle godt på deg på natten. Det blir kaldt, selv på sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 9. august 2017 #18 Del Skrevet 9. august 2017 5 timer siden, Villmark skrev: Rovdyr er ikke farlige for mennesker enda, men når byttedyrene forsvinner kan de bli farlige. Jeg bor i Hedmark, her er det mye ulv og bjørn, jeg har aldri hatt skumle opplevelser med noen av de. Men all ulv skulle blitt skutt, ulv er noe dritt i naturen da den er en lystmorder og dreper alt den kommer over av byttedyr. hardangervidda er det veldig fint og veldig liten sannsynlighet å møte rovdyr, god tur og kos deg Lystmorder? Vet du ikke at ulven er et rovdyr og kjøtteter? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte_88 Skrevet 9. august 2017 #19 Del Skrevet 9. august 2017 Jeg og ei vennine skal ut å campe i skogen neste uke. Vi har ikke gjort dette på over 10år siden ungdomskolen, så blir gøy! Har tenkt det samme om dyr men har googlet meg fram til at dyra er ofte mer redd for oss. Tror også det hjelper å lage litt lyd om du ser dyr så du ikke overrasker dem når du er for nær. Har med en sånn liten bluetooth høytaler og lasta ned en sånn skytevideo på youtube itilfelle vi skulle møte på et aggesiv dyr Håper dette skremmer dem om vi skulle havne i en kjip situasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 9. august 2017 #20 Del Skrevet 9. august 2017 Eneste dyret jeg frykter på en telttuer er knott. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå