Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som assistent på en poliklinikk på sykehuset og føler meg litt urettferdig behandlet av min sjef. Her på sykehuset har vi noe som heter GAT. Det er der man ser vakter man er satt opp på. Vikariatet mitt utløper denne måneden og jeg trodde det var før siste uka i august, siden jeg ikke stod oppført på noen vakter .. Har fått tilbud om jobb ett annet sted den uka, men sjefen nekter meg å ta permisjon, så nå ryker kanskje muligheten min på den nye jobben :/ Burde jeg snakke med fagforbundet om dette? Jeg vet at det finnes vikarer som kan ta mine vakter den uka..

Anonymkode: 2c8b1...b2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som regel jobber du ut mnd du er ansatt, men har du ingen vakter å er det jo ikke noe å be om permisjon fra heller?

Anonymkode: 76222...34a

AnonymBruker
Skrevet

Først skriver du at du ikke hadde noen vakter, men så skriver du at det er vikarer som kan ta dine vakter.. Har du vakter eller har du ikke vakter? Og når fikk du beskjed om de eventuelle vaktene?

Om du har kontrakt på at du jobber der ut august, og du har fått beskjed om at du har vakter innen normal/avtalt tid, så er ikke sjefen vrang. 

Anonymkode: 5e7db...642

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som regel jobber du ut mnd du er ansatt, men har du ingen vakter å er det jo ikke noe å be om permisjon fra heller?

Anonymkode: 76222...34a

Det var det jeg trodde også, men tydeligvis har jeg kontrakt ut august. Selv om jeg ikke stod oppført på en vaktkode i GAT 😏 Sjefen sier at perm er uaktuelt, noe hun garantert gjør for å være kjip. Dette ødelegger en gyllen mulighet for meg!

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først skriver du at du ikke hadde noen vakter, men så skriver du at det er vikarer som kan ta dine vakter.. Har du vakter eller har du ikke vakter? Og når fikk du beskjed om de eventuelle vaktene?

Om du har kontrakt på at du jobber der ut august, og du har fått beskjed om at du har vakter innen normal/avtalt tid, så er ikke sjefen vrang. 

Anonymkode: 5e7db...642

Ja, det skriver jeg fordi jeg tydeligvis har vakter, men som ikke står oppført på vaktplanen.. Så jeg har forberedt meg i lang tid på å jobbe et annet sted den uka.

Anonymkode: 2c8b1...b2d

Skrevet

Så lenge du har kontrakt ut måneden, og sjefen gir beskjed om vakter innenfor rimelig tid, så er ikke sjefen kjip, sjefen har regnet med deg denne tiden, og har garantert en større kabal på bemanning. 
Klinikker har begrenset mulighet til bruk av tilkallingshjelp, da dette ofte er mer kostbart, og klinikkene kan bli pliktig til å ansette disse i prosentstillinger om dem blir benyttet ofte. Det er ikke bare å gi ansatte fri og benytte tilkalling eller vikar for vikar. 
Du har selv ansvar for å sjekke kontrakten din, og forholde deg til denne. Det er du som har gjort feil ved å ikke be om fri før vaktlistene kom, og det er du som har gjort feil med å takke ja til annen jobb mens du enda er under kontrakt, uten å avklare dette med din nåværende sjef. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Så lenge du har kontrakt ut måneden, og sjefen gir beskjed om vakter innenfor rimelig tid, så er ikke sjefen kjip, sjefen har regnet med deg denne tiden, og har garantert en større kabal på bemanning. 
Klinikker har begrenset mulighet til bruk av tilkallingshjelp, da dette ofte er mer kostbart, og klinikkene kan bli pliktig til å ansette disse i prosentstillinger om dem blir benyttet ofte. Det er ikke bare å gi ansatte fri og benytte tilkalling eller vikar for vikar. 
Du har selv ansvar for å sjekke kontrakten din, og forholde deg til denne. Det er du som har gjort feil ved å ikke be om fri før vaktlistene kom, og det er du som har gjort feil med å takke ja til annen jobb mens du enda er under kontrakt, uten å avklare dette med din nåværende sjef. 

Om hun ikke er oppført på vakter i systemet skal hun ha minst 14 dagers varsel før vakt. Snakk med sjefen din og fortell om hvem som kan ta de eventuelle vaktene dine og forklar at du ikke står oppført i systemet og derfor gikk ut ifra at du ikke skulle jobbe. 

Anonymkode: eb5d7...6d0

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om hun ikke er oppført på vakter i systemet skal hun ha minst 14 dagers varsel før vakt. Snakk med sjefen din og fortell om hvem som kan ta de eventuelle vaktene dine og forklar at du ikke står oppført i systemet og derfor gikk ut ifra at du ikke skulle jobbe. 

Anonymkode: eb5d7...6d0

og det er over 14 dager til siste uken i august, som det er snakk om, derav kan hun ikke gå ut i fra at hun ikke skal jobbe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...