Gjest BethD Skrevet 8. august 2017 #1 Skrevet 8. august 2017 Ved hjelp av kaloritelling og bli mer aktiv.. Nå er jeg så fornøyd med kroppen min og jeg er så stolt over meg selv at jeg har klart det Men hvordan gå frem nå? For å opprettholde ? Jeg skal jo fortsette å holde meg aktiv å ikke spise dritt altfor ofte men jeg har INGEN erfaring med dette å holde på resultatet. Kan man ha en dag i uken hvor man spiser hva man vil uten å miste resultatet? Kan man ha flere dager ? Kan man spise litt kos hver dag?? Trenger tips...
yabbadoo Skrevet 8. august 2017 #2 Skrevet 8. august 2017 Shit! Sykt godt jobbet! Hvordan fant du motivasjon? Trikset er vel å forsette å være aktiv og passe på kostholdet. Jeg pleier å gjøre det sånn at jeg følger med på vekten, og hvis jeg ser jeg begynner å gå opp et kg eller to, så strammer jeg inn en periode. 7
Gjest Catalina Culès Skrevet 8. august 2017 #3 Skrevet 8. august 2017 Har dessverre ingen tips, ville bare gratulere deg
Gjest BethD Skrevet 8. august 2017 #4 Skrevet 8. august 2017 1 minutt siden, yabbadoo skrev: Shit! Sykt godt jobbet! Hvordan fant du motivasjon? Trikset er vel å forsette å være aktiv og passe på kostholdet. Jeg pleier å gjøre det sånn at jeg følger med på vekten, og hvis jeg ser jeg begynner å gå opp et kg eller to, så strammer jeg inn en periode. Ja det var jo lurt ! Nei altså jeg satt hjemme en søndag og spiste meg så mett på junk at jeg ble kvalm av meg selv.. så meg i speilet og tenkte jaja,dette går en vei og det er IKKE den rette veien!!! Så kasta jeg alt jeg hadde av junk,leste meg opp på hvordan bli tynn på google,lasta ned appen lifesum og begynte å telle kalorier på hva jeg puttet i meg og begynte å gå turer med høyt tempo samt telte kaloriene jeg brant..bestemte meg for en grense kalorier jeg ikke skulle overstige og tok det derifra! Jeg er en ganske bestemt person i utgangspunktet og jeg skulle klare det, jeg ville ha en annen kropp.. Det var egentlig bare det Og jo mer man holdt på med det,jo enklere var det å opprettholde da jeg fikk dårlig samvittighet om jeg ikke holdt meg til planen !
Gjest BethD Skrevet 8. august 2017 #5 Skrevet 8. august 2017 1 minutt siden, Blair Waldorf skrev: Har dessverre ingen tips, ville bare gratulere deg Tusen takk !!!
Gjest RIFF/LIFE Skrevet 8. august 2017 #6 Skrevet 8. august 2017 GRATULERER! Så flink du er 🙂 Det er klart du kan ha èn kosedag. Men hvis du går i kalorioverskudd hver dag vil, du gå opp I vekt igjen. Unn deg god mat og snacks på lørdagen, for eksempel. Tren eller vær aktiv så går det kjempe fint 🙂
Gjest BethD Skrevet 8. august 2017 #7 Skrevet 8. august 2017 1 minutt siden, RIFF/LIFE skrev: GRATULERER! Så flink du er 🙂 Det er klart du kan ha èn kosedag. Men hvis du går i kalorioverskudd hver dag vil, du gå opp I vekt igjen. Unn deg god mat og snacks på lørdagen, for eksempel. Tren eller vær aktiv så går det kjempe fint 🙂 Ja må jo prøve å fortsette nå når jeg har nådd målet mitt
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #8 Skrevet 8. august 2017 Først og fremst vil jeg bare si: GRATULERER! For å opprettholde (det jeg gjør nå, for å ha en pause fra diett) har jeg vært like aktiv som da jeg var når jeg skulle ned i vekt, men kan spise mer ettersom jeg skal opprettholde. Beregner min TDEE, og har en anelse om hvor mange kalorier jeg får i meg hver dag, selv om jeg ikke teller. Spiser mye plantebasert mat, og kan derfor spise et høyere volum med mat. Spiser intuitivt nå - som vil si at jeg spiser når jeg er sulten og stopper når jeg er mett. Å spise kos hver eneste dag ville jeg ikke anbefalt, det tar jeg heller på lørdagskvelden. Veier meg én gang i uken for å se hvordan det står til. Ser jeg at det begynner å gå opp, strammer jeg litt inn og tenker over hva jeg kan forberede. Ser jeg at jeg begynner å gå ned, spiser jeg litt ekstra hver dag og ser om det har bedret seg til neste uke. Som regel ligger jeg der jeg vil. Anonymkode: e2975...ef8 1
Gjest BethD Skrevet 8. august 2017 #9 Skrevet 8. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Først og fremst vil jeg bare si: GRATULERER! For å opprettholde (det jeg gjør nå, for å ha en pause fra diett) har jeg vært like aktiv som da jeg var når jeg skulle ned i vekt, men kan spise mer ettersom jeg skal opprettholde. Beregner min TDEE, og har en anelse om hvor mange kalorier jeg får i meg hver dag, selv om jeg ikke teller. Spiser mye plantebasert mat, og kan derfor spise et høyere volum med mat. Spiser intuitivt nå - som vil si at jeg spiser når jeg er sulten og stopper når jeg er mett. Å spise kos hver eneste dag ville jeg ikke anbefalt, det tar jeg heller på lørdagskvelden. Veier meg én gang i uken for å se hvordan det står til. Ser jeg at det begynner å gå opp, strammer jeg litt inn og tenker over hva jeg kan forberede. Ser jeg at jeg begynner å gå ned, spiser jeg litt ekstra hver dag og ser om det har bedret seg til neste uke. Som regel ligger jeg der jeg vil. Anonymkode: e2975...ef8 Takk for gode tips !! Jeg også veier meg en gang i uken for å se hvordan det ligger an, jeg holder fortsatt på å gå ned litt siden jeg har noen kg igjen før jeg er helt nede på der hvor jeg vil men prøver å slakke strikken litt så jeg ikke tar helt av.. har fått mange kommentarer på at jeg ikke må gå ned mer nå,må ikke bli for tynn osv.. kjekt med kommentarer altså men .. hehe Jeg sliter litt med det å slutte å spise når jeg er mett, jeg er så sykt glad i mat og kan spise kjempemye mer enn det jeg egentlig trenger...
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #10 Skrevet 8. august 2017 32 minutter siden, BethD skrev: Takk for gode tips !! Jeg også veier meg en gang i uken for å se hvordan det ligger an, jeg holder fortsatt på å gå ned litt siden jeg har noen kg igjen før jeg er helt nede på der hvor jeg vil men prøver å slakke strikken litt så jeg ikke tar helt av.. har fått mange kommentarer på at jeg ikke må gå ned mer nå,må ikke bli for tynn osv.. kjekt med kommentarer altså men .. hehe Jeg sliter litt med det å slutte å spise når jeg er mett, jeg er så sykt glad i mat og kan spise kjempemye mer enn det jeg egentlig trenger... Dette er ikke kritikk! Jeg slet også med å spise for store porsjoner. Man er faktisk mett, før magen sier ifra at den er mett. Det jeg gjorde for å spise mindre var enten å bruke en liten tallerken til middagen. Eller å dele en middagstallerken på tre. Halve tallerken får grønnsaker/salat, 1/3 får kjøtt/fisk/kylling, og den siste for siste 1/3 får ris/quinoa/linser/bønner/etc. for eksempel. Det hjalp meg. 😀 Anonymkode: 2a682...a65
Gjest Peaches Skrevet 8. august 2017 #11 Skrevet 8. august 2017 (endret) Gratulerer med resultatet!!!!!💪du kan skeie ut en dag i uken uten at alt går i vasken, men i hverdagen er det lurt å ete sunt og droppe søtsaker😊 hold deg aktiv og gjør det til en livsstil. Finn no sunt "godteri": frukt m kesam, cottage cheese med yogurt og varme blåbær over feks, smoothie, grønnsaker med dipp, hjemmelaget nøttebar m honning istedenfor sukker....finnes så masse sunt og godt!😁 Endret 8. august 2017 av Peaches
Gjest BethD Skrevet 8. august 2017 #12 Skrevet 8. august 2017 2 minutter siden, Peaches skrev: Gratulerer med resultatet!!!!!💪du kan skeie ut en dag i uken uten at alt går i vasken, men i hverdagen er det lurt å ete sunt og droppe søtsaker😊 hold deg aktiv og gjør det til en livsstil. Finn no sunt "godteri": frukt m kesam, cottage cheese med yogurt og varme blåbær over feks, smoothie, grønnsaker med dipp, hjemmelaget nøttebar m honning istedenfor sukker....finnes så masse sunt og godt!😁 Tusen takk :D Grønnsaker med dip er sykt godt da men kan jo spise det i enorme mengder :D haha!
Gjest Peaches Skrevet 8. august 2017 #13 Skrevet 8. august 2017 2 minutter siden, BethD skrev: Tusen takk :D Grønnsaker med dip er sykt godt da men kan jo spise det i enorme mengder :D haha! Ja, mengden er avgjørende 😂😂 what goes in, we must work of😅😝
Gjest BethD Skrevet 8. august 2017 #14 Skrevet 8. august 2017 Ett tilleggspørsmål til dere her inne som har MYE mer peiling enn meg: Er man NØDT til å være aktiv hver dag for å få resultat/beholde resultatet selv om man holder seg innenfor den daglige kalorigrensen man har satt for seg selv ? Det er ikke alltid jeg orker å komme meg ut på tur (fordi jeg er lat) men får så dårlig samvittighet,greit å vite om man ikke trenger ha det liksom
Gjest Peaches Skrevet 8. august 2017 #15 Skrevet 8. august 2017 2 minutter siden, BethD skrev: Ett tilleggspørsmål til dere her inne som har MYE mer peiling enn meg: Er man NØDT til å være aktiv hver dag for å få resultat/beholde resultatet selv om man holder seg innenfor den daglige kalorigrensen man har satt for seg selv ? Det er ikke alltid jeg orker å komme meg ut på tur (fordi jeg er lat) men får så dårlig samvittighet,greit å vite om man ikke trenger ha det liksom Det viktigste er kostholdet har jeg lært😊 ellers holdes resultatet vedlike ved å trene et par dager i uken👍
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #16 Skrevet 8. august 2017 1 minutt siden, BethD skrev: Ett tilleggspørsmål til dere her inne som har MYE mer peiling enn meg: Er man NØDT til å være aktiv hver dag for å få resultat/beholde resultatet selv om man holder seg innenfor den daglige kalorigrensen man har satt for seg selv ? Det er ikke alltid jeg orker å komme meg ut på tur (fordi jeg er lat) men får så dårlig samvittighet,greit å vite om man ikke trenger ha det liksom Jeg gikk ned 60kg uten og trene. Det handler kun om kalorier ut og kalorier inn. Fordelen med trening er jo at man brenner av kalorier så man kan spise mere. Og har man muskler så brenner man kalorier fortere. Men kort svart, nei. Du kan gå ned i vekt av å ligge på sofaen og kun spise bacon og sjokolade så lenge du holder deg under hva du brenner av kun ved å eksistere. Anonymkode: 4d04e...3b1 2
hobbykokken Skrevet 8. august 2017 #17 Skrevet 8. august 2017 Så flink du er! Driver med samme reisen selv og kastet også all junk, da blir det ikke noen sprekker 😁
Gjest BethD Skrevet 8. august 2017 #18 Skrevet 8. august 2017 1 minutt siden, Peaches skrev: Det viktigste er kostholdet har jeg lært😊 ellers holdes resultatet vedlike ved å trene et par dager i uken👍 Ja,jeg også tror kostholdet er viktigere en det å faktisk trene ...:)
Gjest BethD Skrevet 8. august 2017 #19 Skrevet 8. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk ned 60kg uten og trene. Det handler kun om kalorier ut og kalorier inn. Fordelen med trening er jo at man brenner av kalorier så man kan spise mere. Og har man muskler så brenner man kalorier fortere. Men kort svart, nei. Du kan gå ned i vekt av å ligge på sofaen og kun spise bacon og sjokolade så lenge du holder deg under hva du brenner av kun ved å eksistere. Anonymkode: 4d04e...3b1 Ja det var det jeg også tenkte.. at det handler mer om hva man putter i seg enn noe annet..greit å vite at man kan sitte på sofaen å late seg uten å ha dårlig samvittighet også
Gjest BethD Skrevet 8. august 2017 #20 Skrevet 8. august 2017 2 minutter siden, hobbykokken skrev: Så flink du er! Driver med samme reisen selv og kastet også all junk, da blir det ikke noen sprekker 😁 Ja det er så viktig å ikke ha noe tilgjengelig for da blir det vanskeligere å sprekke ! Min sønn måtte gjemme lørdagsgodtet sitt på rommet en plass slik at jeg ikke fant det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå