AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #1 Skrevet 8. august 2017 Vi har en katt på 7 år som vi er så glad i. Vi har katteluke, så katten styrer selv når han vil inn og ut. Vi bor i et rolig boligfelt, det er 50 meter til skogen, samt at det er store hager mellom alle husene. Veien utenfor huset er 30 sone med relativt lite trafikk, mens veien ca 150 meter fra huset er mer trafikkert og har 50 sone. Jeg er livredd for at noe skal skje katten min. Det hender han er borte et døgn eller mer, og jeg har flere ganger blitt så redd at jeg har vært ute å lett etter han. Heldigvis har han alltid dukket opp igjen. Men plutselig en dag gjør han jo ikke det. Er det sånn det skal være å ha katt? Det er så slitsomt for meg å held tiden bekymre meg for om han kommer hjem eller ikke når han har vært borte lenger enn vanlig. Er det bare å leve med denne bekymringen? Hvordan har andre katteeiere det? Anonymkode: 827c2...283
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #2 Skrevet 8. august 2017 Ja, dette er en del av det å ha katt. Den kan bli påkjørt, tatt av rev, tatt av hunder, tatt av dage av mennesker, falle ned steder den ikke kommer opp, stengt inne, bli skadet, spise rottegift som er lagt ut ulovlig mm. Grunnen er at katt er et kjæledyr som ikke holdes under oppsikt. Og derfor må man enten akseptere dette ved å ha utekatt, eller ikke ha katt. Anonymkode: 8cfa2...81a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå