Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har langt hår men aner ikke hva jeg kan gjøre med det. Den klassiske stramme hestehalen har gitt meg babyhår i vikene så nå må jeg variere med andre frisyrer! Jeg har sett på youtube men flettene der er utrolig avanserte, og det største problemet mitt med å fikse håret er at jeg får innmari vondt i armene og ikke greier å fullføre eller gjøre det jevnt og fint. Har også prøvd å krølle med både 1,2 inch og 2,4 inch krølltang men opplever at krøllene blir pistrete og forsvinner og mister fasong veldig fort.

Leste i en annen tråd at man bør gjøre håret til en del av antrekket, så lurte på om dere søte snille damer kan tipse meg litt med enkle frisyrer, fletter og krølle metoder for langt tynt hår?

Anonymkode: 03409...dbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til hverdags pleier jeg å gå for en enkel "dutch braid" rett nedover. Den flettes på en måte motsatt av ei franskflette, og den er veldig lett når man først har fått taket på den. Det er masse gode tutorials på YouTube.

dutch_braid_back.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ramla i kategorien, "kronisk tutt/rufs bak" :fnise: Jeg har så tynt hår at jeg må styre så veldig for å få det til å se ok ut hvis jeg har det nede. Og prøver jeg å style det detter alt arbeidet ut etter kort tid. Derfor har jeg havnet i frisyre, kronisk tutt. Er det noen frisører her inne som har lyst til å flytte inn på badet mitt? 

Anonymkode: e1a7f...45a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tykt hår ned til baken, som jeg setter opp i fransk flette. Eller jeg lager bare en vanlig flette om jeg har skikkelig dårlig tid. 

Du blir vant til det, og om du blir sliten i armene, kan du jo bare ta en pause og sette i en strikk halvveis og fortsette etter tannpussen. 

Anonymkode: 68864...1ed

AnonymBruker
Skrevet

Har dere tips til oppsett, lave fletter, del fletter eller krøllemetoder som ikke krever at håret dras hardt bakover? :) Som sagt har jeg fått så mye babyhår i vikene og pannen av stram hestehale bruk og vil ikke forværre det og få enda mere viker :/

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Persephone skrev:

Til hverdags pleier jeg å gå for en enkel "dutch braid" rett nedover. Den flettes på en måte motsatt av ei franskflette, og den er veldig lett når man først har fått taket på den. Det er masse gode tutorials på YouTube.

dutch_braid_back.jpg

Omg, kaller du dette enkel og ikke avansert... ute etter det samme som ts, kunne like godt skrevet tråden selv 

Anonymkode: 67a0e...1d0

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Når jeg har langt nok hår pleier jeg å øve mens jeg ser tv.

Jeg har fint tynt hår i store mengder. Hos meg holder ingenting sammen med mindre det blir sprayet ihjel. 

Istedenfor flette, hva med å ha flere strikk? Begynn øverst mot kronen med det øverste håret, fortsett med det midt på i neste strikk sammen med det fra første strikk og så videre. Mye brukt av meg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ha langt hår hvis det er så tungvint? 

Anonymkode: 4a20e...fbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ha langt hår hvis det er så tungvint? 

Anonymkode: 4a20e...fbc

Har et kjønnsnøytralt ansikt så jeg vil ikke bli forvekslet med en gutt, og ser mye bedre ut med langt hår :)
Kjæresten min har også bedt meg om å aldri klippe meg kort og blir nesten redd når jeg sier jeg skal stusse håret for han syntes det er sexy med LANGT hår :P

Skrevet

Hva med å kjøpe noen "hårgafler"? Jeg har kjøpt et par fra etsy, blant annet fra jeterforks. Jeg bruker 3prong, men lengde og hvor stor den bør være må en nesten finne ut selv. En måte er å sette opp håret i en slags topp, også måle hvor bred og lang den er. Hårgaffelen bør jo da være litt lengre. Er mer skånsomt enn en strikk, og får distribuert vekten mer på en måte. Kjapt er det også. Tips til frisyrer er "lazy wrap bun(lwb)" og "nautilus-bun". Eventuelt så bruker jeg innimellom hårspenner fra lillarose.biz, de som kalles flexi8. Finnes i masse størrelser, utifra hva du skal bruke dem til. 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes jo mange fine løsere oppsatser, som ofte er mer kledelig enn de stramme, strenge kjerringoppsatsene. Selv pleier jeg å gå for en messy french twist ganske ofte. Best med hår som ikke er helt nyvasket. Bare drar håret over til den ene siden og pakker tuppene under, fester med masse små hårlus og sprayer litt hårspray over. Om noen hårlokker faller ned etterhvert så blir frisyren bare enda mer romantisk og kul.

messy-french-twist-hairstyle_ypk70r.jpg

En hårdult kan også være kul om den gjøres riktig. Selv fester jeg først håret i en scrunchie-strikk høyt på hodet, ikke stramt, bare akkurat så håret holdes oppe. Deretter snurrer jeg hestehalen litt tilfeldig rundt strikken så strikken ikke synes, og fester med hårlus. Blir litt tilfeldig hver gang. Til slutt rufser jeg til hele frisyren ved å dra litt i dulten til den blir stor og fluffy, og rufser i hårrøttene. Viktig at det blir messy, så man ikke får flyvertinne-looken.

5481c6c7aab5a1d6f0ed80b0e0128939--blonde

Anonymkode: cc3af...afc

• Liker 2
Skrevet

Hva med en enkel sideflette? Du kan ha den stramt eller mer løs og rufsete. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må rett og slett bare øve opp mer utholdenhet i armene! :D 

Hva leter du etter på youtube? Jeg har kortere hår enn deg, men pleier å søke etter f.eks. "easy medium updo" eller "easy half udpo". Hvis du inkluderer "easy" eller "half updo" så burde du få frisyrer som er litt enklere å gjennomføre. 

Mitt beste tips sånn ellers for å skåne hårene i panna er å flette to fletter i sideskill, og å variere hvor du har skillen.

Anonymkode: a1355...0ed

Skrevet
På 8.8.2017 den 17.49, AnonymBruker skrev:

Omg, kaller du dette enkel og ikke avansert... ute etter det samme som ts, kunne like godt skrevet tråden selv 

Anonymkode: 67a0e...1d0

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at dette er avansert. Det er like lett(/vanskelig) som ei franskflette, og hvis man søker det opp på youtube fins det mange gode guider på hvordan det gjøres. Men altså, ei helt vanlig flette funker jo også, men jeg syns nå dette er litt mer interessant uten at det krever noe mer særlig enn ei vanlig flette. Det eneste ekstra man gjør er å ta inn litt mer hår hver gang man fletter under helt til alt håret er med i fletta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...