Gå til innhold

Klær student flytting herre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, hvor mye klær har dere med i bagasjen når dere skal flytte ut for første gang for å studere? Jeg er redd for å drasse på meg unødvendig last, og lurer derfor på hva/hvor mye dere har med? 

Anonymkode: df559...19d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, hvor mye klær har dere med i bagasjen når dere skal flytte ut for første gang for å studere? Jeg er redd for å drasse på meg unødvendig last, og lurer derfor på hva/hvor mye dere har med? 

?

Hvor mange : 

gensere:

skjorter.

t-skjorter:

jakker:

bukser:

shorts

undertøy:

Vil dere si holder ? Er jo svært subjektiv, men likevel...

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hvor ofte du tenker at du kommer til å vaske klær. Jeg hadde tatt med det jeg fikk plass til i bagasjen, begrenset av hvor mye skapplass du har dit du skal flytte til. Dersom barndomshjemmet er kort vei unna slik at du kommer til å stikke innom i blant uansett så kan du jo ta med mer klær etterhvert dersom du skulle behøve det. 

Anonymkode: 34ec2...356

AnonymBruker
Skrevet

Der kommer jo helt an på så mange ting: 

Hvor mange dager pleier du å bruke et plagg?

Har du greit med klesoppbevaring der di skal bo?

Har du grei tilgang på vaskemaskin og tørkeplass, og kan du vaske klær så ofte du vil?

Ut ifra disse betingelsene bør du kunne gjøre deg opp en mening om ca hvor mye klær du må/kan ha med deg.

Anonymkode: 97ba6...346

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker i utgangpunktet å vaske klærene kun i helgene, ja, det er et stykke fra barndomshjemmet så er litt avhengig av at jeg har nok. Har grei tilgang på vaskeri (koster jo selvfølgelig cash).

Dette har jeg sålangt:

Skjorter: 6 stk

Gensere: 4 stk 

T-skjorter: 9 stk  (trenings - 5 stk) -- 14 stk totalt 

Shorts (trenings og friluft): 7 stk 

Bukser : 5 stk 

Jakker: 2 stk 

Hva tenker dere? 

Skrevet

Spørs jo helt hvor du bor. Deer hvor jeg studerte var det kaldt, det var ordentlig med snø i tidlig november og en lang vinter. Så jeg hadde med meg 3 ordentlige ullgensere, to sett superundertøy, 10 gensere(både dra ut og vanlige) 3 t-skjorter, 4 olajeans, 5 fintopper, og noen par kjoler. Dette varierer jo veldig om du er veldig opptatt av klær osv. Vasker klærne mine en gang i uken.

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Svartedauden skrev:

Spørs jo helt hvor du bor. Deer hvor jeg studerte var det kaldt, det var ordentlig med snø i tidlig november og en lang vinter. Så jeg hadde med meg 3 ordentlige ullgensere, to sett superundertøy, 10 gensere(både dra ut og vanlige) 3 t-skjorter, 4 olajeans, 5 fintopper, og noen par kjoler. Dette varierer jo veldig om du er veldig opptatt av klær osv. Vasker klærne mine en gang i uken.

Skal til Bergen om et par dager...Hva syns du om listen da i henhold til destinasjonen? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal til Bergen om et par dager...Hva syns du om listen da i henhold til destinasjonen? 

Burde skaffe deg regntøy og støvler. Spørs jo hvor mange klær du pleier å bruke til vanlig og hvor ofte du er vandt med at klærne vaskes.

Anonymkode: f5dd8...1d4

Skrevet

Du må ha med deg regntøy! Går nemlig ikke an å bo i denne byen uten det!:regn:

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Live88 skrev:

Du må ha med deg regntøy! Går nemlig ikke an å bo i denne byen uten det!:regn:

Det får vel holde med kun 1 regnbukse og 1 regnjakke? :fnise:

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det får vel holde med kun 1 regnbukse og 1 regnjakke? :fnise:

Ja, det er jo regntøy det!:)

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt med meg flere gensere, T-skjorter og bukser. Du må foresten ikke glemme undertøy og sokker, sko,  samt superundertøy og annet turtøy :-) 

Anonymkode: e865a...a54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville tatt med meg flere gensere, T-skjorter og bukser. Du må foresten ikke glemme undertøy og sokker, sko,  samt superundertøy og annet turtøy :-) 

Anonymkode: e865a...a54

Notert.

Superundertøy? Trodde det kun var vått i denne byen, men kaldt også? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Notert.

Superundertøy? Trodde det kun var vått i denne byen, men kaldt også? 

Bump!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...