AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #1 Del Skrevet 8. august 2017 Har gått tom for ting å lage til middag, går bare i det samme i det siste så vil ha litt variasjoner. Hva pleier dere å lage? Anonymkode: 6cc9c...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #2 Del Skrevet 8. august 2017 Veldig rask, enkel og god torskecurry: Surr løk, gul og rød paprika, gulrot, kanskje squash også om du har noen rester. Tilsett curry paste (velg farge selv, er godt med både rød, grønn og gul). Ha i litt kokosmelk, buljong og en sprut sitron, og la det koke inn til passende tykkelse. Tilsett torsk/annen fisk skåret i terninger, og la trekke til den er ferdig. Server med ris/byggryn. Ellers er laks bakt i ovn, servert med enten salat+coucous, eller byggris+soyasaus+kokte grønnsaker en rask vinner. Anonymkode: 79cce...eac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 8. august 2017 #3 Del Skrevet 8. august 2017 Gryteretter, veggisburger, supper, pasta med div sauser 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 9. august 2017 #4 Del Skrevet 9. august 2017 Jeg har fast ukesmeny som jeg bruker som en mal: Mandag: Suppe eller gryterett (dessert hvis kalorifattig suppe); lager for to dager. Tirsdag: Kylling eller svinekjøtt (kyllingvinger/lår, nakkekoteletter), søtpotetmos eller byggryn, frosne erter eller grønne bønner. Onsdag: Reprise fra mandag. Torsdag: Fisk, stivelse, grønnsaker. Fredag: Dagen for noe utenom det vanlige, kan være noe som ikke "passer" en kategori, noe jeg ikke har hatt på lenge, en ny oppskrift eller råvare, ferdigmat eller takeaway. Jeg lager ofte wok, wraps, pytt i panne. Lørdag: Pizza, pannekaker eller cheese on toast. Jeg har rå grønnsaker ved siden av her. Søndag: Okse eller lam, potetmos eller maiskolbe, litt "finere" grønnsaker - ovnsbakt pastinakk eller rosenkål, eller asparges eller artisjokk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peaches Skrevet 9. august 2017 #5 Del Skrevet 9. august 2017 Jeg handler inn masse sunt og lager mat etter det jeg har i kjøleskapet😊 du trenger å kunne grunnprinsipper i matlaging så kan du komponere deilige retter sjøl, men viktig å ha sunne ingridienser lett tilgjengelig. Bruk det som passer ilag, her kommer luktesansen inn. Ellers så har Hellstrøm mange gode tips og videoer hvis du Googler 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peaches Skrevet 9. august 2017 #6 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) Kan anbefale fiskepakker forresten! Fisk i biter med lettkokte grønnsaker, purre, selleri, ingefær, hvitløk, fersk persille. Skvis sitron over, salt og pepper pluss en smørklatt, helst ekte meierismør. Inn i ovnen med pakkene på ca 200 grader til fisken er mør(1 porsjon i hver pakke i aluminiumsfolie) . Så lager du hjemmelaget potetmos ( kok poteter i biter til de er møre mos m stavmikser, rør inn salt og vårløk feks, litt fløte) Helle fiskepakken over mosen og nyt!😋 Endret 9. august 2017 av Peaches Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ild Skrevet 9. august 2017 #7 Del Skrevet 9. august 2017 Salat og kylling (feks grillet) eller tunfisk eller biff -raskt, lett, godt! Og kan varieres i det uendelige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sonic Skrevet 9. august 2017 #8 Del Skrevet 9. august 2017 supper og gryteretter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå