AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #1 Skrevet 8. august 2017 For noen dager siden overførte jeg 3000kr fra sparekontoen min og inn på brukskontoen min. Pengene fløy fort og jeg hadde litt over 1000kr igjen igår. Helt greit det. Men da jeg sjekka kontoen min i natt, og i dag, så har jeg sett at jeg har litt over 3000kr på brukskontoen min! Sparekontoen er som før. Jeg har prøvd å sjekke transaksjoner, men det står bare at siste transaksjon ut er 20kr som var til bussen som jeg tok hjem igår. Kan legge til at da jeg var ferdig med mine ærend igår så stod det i kontoen at jeg hadde litt over 1000kr igjen, så jeg skjønner ikke hvor de 2000kr har kommet fra! Lønn, lån/stipend og slikt hos meg går rett til sparekontoen forresten, så er ikke det heller. Anonymkode: 7a2cd...46c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #2 Skrevet 8. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noen dager siden overførte jeg 3000kr fra sparekontoen min og inn på brukskontoen min. Pengene fløy fort og jeg hadde litt over 1000kr igjen igår. Helt greit det. Men da jeg sjekka kontoen min i natt, og i dag, så har jeg sett at jeg har litt over 3000kr på brukskontoen min! Sparekontoen er som før. Jeg har prøvd å sjekke transaksjoner, men det står bare at siste transaksjon ut er 20kr som var til bussen som jeg tok hjem igår. Kan legge til at da jeg var ferdig med mine ærend igår så stod det i kontoen at jeg hadde litt over 1000kr igjen, så jeg skjønner ikke hvor de 2000kr har kommet fra! Lønn, lån/stipend og slikt hos meg går rett til sparekontoen forresten, så er ikke det heller. Anonymkode: 7a2cd...46c Er alle de kjøpene (på de 2000 kronene du mener å ha brukt) registrert som transaksjoner i nettbanken din? Anonymkode: 490da...452 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #3 Skrevet 8. august 2017 Har du fått en innbetaling på kr 2000,- I så fall vil det stå i nettbanken din. De første timene kan dette beløpet stå som reservert. Anonymkode: 490da...452
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #4 Skrevet 8. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noen dager siden overførte jeg 3000kr fra sparekontoen min og inn på brukskontoen min. Pengene fløy fort og jeg hadde litt over 1000kr igjen igår. Helt greit det. Men da jeg sjekka kontoen min i natt, og i dag, så har jeg sett at jeg har litt over 3000kr på brukskontoen min! Sparekontoen er som før. Jeg har prøvd å sjekke transaksjoner, men det står bare at siste transaksjon ut er 20kr som var til bussen som jeg tok hjem igår. Kan legge til at da jeg var ferdig med mine ærend igår så stod det i kontoen at jeg hadde litt over 1000kr igjen, så jeg skjønner ikke hvor de 2000kr har kommet fra! Lønn, lån/stipend og slikt hos meg går rett til sparekontoen forresten, så er ikke det heller. Anonymkode: 7a2cd...46c Så du i nettbanken at det kun var 1000 kr igjen? Hvis du ikke var i nettbanken og så det, husk at ved kjøp i enkelte butikker tar det ca et døgn før kjøpet blir belastet kontoen. Anonymkode: 490da...452 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #5 Skrevet 8. august 2017 Noen ganger kommer penger tilbake på min konto, men plutselig en dag er dem borte igjen. Utrolig frustrerende egentlig.... Hvilken bank har du? Jeg har gjensidige Anonymkode: baecb...38e 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #6 Skrevet 8. august 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er alle de kjøpene (på de 2000 kronene du mener å ha brukt) registrert som transaksjoner i nettbanken din? Anonymkode: 490da...452 Ja, alle kjøpene hvor penger har gått ut av kontoen står i nettbanken, men jeg har ikke fått inn noe pemger siden sist da jeg faktisk overførte 3000kr selv. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du fått en innbetaling på kr 2000,- I så fall vil det stå i nettbanken din. De første timene kan dette beløpet stå som reservert. Anonymkode: 490da...452 Det står ikke at jeg har fått innbetaling nei. Det siste som står er at det gikk ut 20kr, og ingenting annet. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du i nettbanken at det kun var 1000 kr igjen? Hvis du ikke var i nettbanken og så det, husk at ved kjøp i enkelte butikker tar det ca et døgn før kjøpet blir belastet kontoen. Anonymkode: 490da...452 Ja jeg så at det bare var igjen litt over 1000kr, derfor det er frustrerende. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen ganger kommer penger tilbake på min konto, men plutselig en dag er dem borte igjen. Utrolig frustrerende egentlig.... Hvilken bank har du? Jeg har gjensidige Anonymkode: baecb...38e Jeg har DNB. Anonymkode: 7a2cd...46c 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #7 Skrevet 8. august 2017 Disponibel saldo og Bokført (beløp) er ofte ulike beløp i ett til to døgn etter inn- og uttak på min konto i DNB. Kan du ha sett på Bokført beløp i steden for disponibel Saldo da du så at pengene fremdeles var der? Om feks jeg overfører kr 1000,- en dag, står det korrekt saldo på disponibel saldo, men på bokført beløp er ikke transaksjonen registrert før 1-2 dager senere når bokført beløp blir oppdatert) Anonymkode: 490da...452 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #8 Skrevet 8. august 2017 Om et beløp har blitt reservert har jeg opplevd at pengene har blitt frigitt på kontoen en liten stund før de endelig har blitt trukket. Kan det være det som har skjedd? Anonymkode: 32f07...47f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå