Gå til innhold

Stabiliserende stoff som strykes på

Askael

Anbefalte innlegg

Jeg er på leting etter stoff som kan strykes på for å stabilisere f.eks et t-skjortemotiv. Skal brukes til pute eller veske. Jeg har vært innom ulike nettbutikker for å se hva jeg bør velge, men det er så mange ulike varianter at jeg er litt over middels forvirret. Det kan virke som om ulike nettsider bruker ulike begreper i tillegg? 

Jeg tenker på et stoff i vevd bomull eller lignende (strekkes ikke ut), skal ikke fjernes etter sying slik som de fleste variantene jeg ser ut til å finne. Noen som har navn på spesifikke produsenter og produkter som kan funke? 

Endret av Askael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har vlieselin, lim på ene siden, fåes kjøpt i ulike tykkelser. Denne skal ikke fjernes etter påstryk.

Vliesofix, lim på begge sider, denne er noget tynnere enn vlieselin har jeg for meg. 

Ellers så kan du kjøpe slik limspray (husker ikke navn i farta, men stoffsjapper bruker å ha). Og så kan du kjøpe billig bomullsstoff. Spray lim på bomullstoffet, fest i det som skal stabiliseres.

Jeg ville gått for vlieselin,om du ikke strekker i stoffet/vlieselinen (hvertfall ikke mens det ennå er varmt etter påstryk) så vil den ikke strekke seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2017 den 7.43, Libertas skrev:

Du har vlieselin, lim på ene siden, fåes kjøpt i ulike tykkelser. Denne skal ikke fjernes etter påstryk.

Vliesofix, lim på begge sider, denne er noget tynnere enn vlieselin har jeg for meg. 

Ellers så kan du kjøpe slik limspray (husker ikke navn i farta, men stoffsjapper bruker å ha). Og så kan du kjøpe billig bomullsstoff. Spray lim på bomullstoffet, fest i det som skal stabiliseres.

Jeg ville gått for vlieselin,om du ikke strekker i stoffet/vlieselinen (hvertfall ikke mens det ennå er varmt etter påstryk) så vil den ikke strekke seg.

Takker, greit å ha de rette begrepene på plass. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...