Gå til innhold

kaloritelling, hvordan?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan kan dere vite hvor mye kalorier dere får i dere i løpet av en dag? :)

Greit nok at man kan lese bakpå pakkninger om hvor mye hver enhet og sånt inneholder. Men med pålegg + + + så blir det litt vanskelig å finne det ut.

Selv har jeg ikke peiling på hva en middag med 2 kjøttkaker, 2 poteter og 3 gulrøtter inneholder av kcal.

Finnes en måte i vite dette på? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

For å finne ut kalori inntaket i løpet av en dag må du vite hva vær enkelt matvare inneholder av kalorier og hvor mange gram du har spist av den. Du må veie alt og skrive ned og regne ut på slutten av dagen. For å vite hva maten inneholder av kalorier kan du se på forpakningen eller du kan bruke Matvaretabellen som du får kjøpt på bokhandelen. Personlig synes jeg det er litt styr med all den regningen så jeg har funnet meg en diett som funker og hvor jeg slipper det styret. Jeg vil anbefale South Beach-dietten av Dr.Arthur Agatston. Du finner boken på bokhandlen. Den er lett og følge og gir glimrene resultater med en gang og på sikt :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk skal du ha :)

skal se den ut jeg.

Skrevet

Du kan også melde deg inn i somebody f.eks.. Tror det er 349 for 3 mnd eller noe sånt jeg. Se www.somebody.no

Der legger du inn hva du har spist og så regnes det ut. Enkelt og greit.

Får også oversikt over sukker, fett og grønnsaksinntaket ditt. Registrerer også trening og forbrente kalorier.

Masse greier.. :) se på demo'n der du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...