AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #1 Skrevet 8. august 2017 Noen her som jobber på apotek og kan forklare hvorfor mitt legesenter gir beskjed om at resepten jeg ønsket å fornye nå er sendt elektronisk, og kan hentes på hvilket som helst apotek i morgen, og ikke i dag? Det virker som det er en standard hver gang, men jeg skjønner ikke hvorfor det ikke går å hente ut resepten med en gang? Anonymkode: c71a9...4ac
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #2 Skrevet 8. august 2017 Du kan gå rett fra legen til apoteket, det har jeg gjort flere ganger og det er snakk om minutter. Anonymkode: ea838...cfb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #3 Skrevet 8. august 2017 Høres merkelig ut. Jeg har alltid gått rett til nærmeste apotek og hentet ut medisinen min. Kan du ikke spørre dem? Anonymkode: b43b2...7f5 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #4 Skrevet 8. august 2017 Apoteket får jo resepten med en gang den blir sendt, fastlegen min har av og til sendt resept elektronisk og sagt den er klar i morgen, men i realiteten er den klar med en gang. Han sier han sa feil når jeg spør om ikle elektronisk skjer med en gang, og at jeg selvsagt har rett.. Anonymkode: 777ac...c0a
Gjest Catalina Culès Skrevet 8. august 2017 #5 Skrevet 8. august 2017 Aldri opplevd, jeg går alltid rett til apoteket og henter.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #6 Skrevet 8. august 2017 HI her: Jeg skal hente to resepter, en jeg hadde fra før og en jeg fornyet nå. Så jeg lurer på om jeg kan få begge i dag eller om jeg må ta to turer til apoteket, en i dag og en i morgen. Apoteket ligger ikke et rett rundt hjørnet akkurat her jeg bor :-) Men det høres ut som om det pleier å gå med en gang, så da tar jeg turen i dag. Anonymkode: c71a9...4ac
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #7 Skrevet 8. august 2017 Det kan være at legesenteret sender ut denne beskjeden som en fast reaksjon. Men i realiteten så sender ikke legen resepten før på slutten av dagen. Alle e resepter kommer med en gang legen har sendt den, så jeg vil derfor tro legen ikke sender den med en gang eller de rett og slett skriver feil. Spør dem. Anonymkode: 35b7a...031 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #8 Skrevet 8. august 2017 Her får jeg melding fra legekontoret om at bestilte resepter er klare dagen etter. Dvs at fastlegen tar seg av resepter innimellom pasienter. så for å sikre at de har fått tid til å gjøre det før du tropper opp på apoteket sier de at resepten er tilgjengelig på apoteket dagen etter. dette gjelder kun når jeg har sendt sms/ringt for å fornye resept. Har jeg time og fastlegen ordner en ny resept er den tilgjengelig hos apoteket med en gang. Anonymkode: 21eba...322 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #9 Skrevet 8. august 2017 Årsaken til at de sier 'i morgen', er i følge overlege hos bup at det har hendt at resepten ikke har vært tilgjengelig før dagen etterpå, eller at uforutsette ting har skjedd. Det er en standardfrase for å slippe sure telefoner fra pasienter fordi resepten ikke var klar fem minutter etter de avsluttet samtalen med legekontor/behandler. I realiteten er den 99.9% av tiden klar innen virkedagens slutt. Anonymkode: 13ea8...b72
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #10 Skrevet 8. august 2017 Du kan sjekke mineresepter.no om resepten er klar før du tar turen, evt ringe apoteket. Anonymkode: 21eba...322 3
Gjest Sugemerke Skrevet 8. august 2017 #11 Skrevet 8. august 2017 Bare å sjekke på mineresepter.no om den ligger der. Ligger den der kan medisinen hentes ut.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #12 Skrevet 8. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan sjekke mineresepter.no om resepten er klar før du tar turen, evt ringe apoteket. Anonymkode: 21eba...322 Takk for godt tips. Den var ikke kommet inn der enda. Så det kan være noe i det som en annen skriver over her at legesenteret sender ut en standardmelding før legen egentlig har rukket å ordne med resepten. Anonymkode: c71a9...4ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå