Gå til innhold

Hvem julebrus synes du at smaker best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker den med gylden farge. Den røde kan ikke måle seg med den. :nissevink:

Anonymkode: ed1dd...8f0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På'n igjen. :roll: 

Ikke hvem. H.V.I.L.K.E.N

HVILKEN. 

Hvilken brus jeg liker best? Den rød. 

Anonymkode: 77c4b...a87

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken.

Og Lerum sin. 

Anonymkode: 17eeb...934

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at noen skriver hvem med vilje  :dry:

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke dere språknerder slutte!? "Hvem" kommer til å ta over for "hvilken" innen utgangen av dette århundret. TS er bare forut for sin tid.

Til saken: jeg synes Lerum sin er best! Bare 1-2 mnd til vi har julebrus i butikkene igjen, gleder meg!

Anonymkode: 446f7...80d

• Liker 3
Skrevet

Grans julebrus på flaske er gull verdt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke dere språknerder slutte!? "Hvem" kommer til å ta over for "hvilken" innen utgangen av dette århundret. TS er bare forut for sin tid.

Til saken: jeg synes Lerum sin er best! Bare 1-2 mnd til vi har julebrus i butikkene igjen, gleder meg!

Deg igjen og gitt. :roll: Er man språknerd fordi man retter på folk som skriver feil? Hvis man aldri blir rettet på så kommer man til å skrive slik at ingen skjønner hva man mener tilslutt og det er da vel ikke noe positivt. 

Anonymkode: 77c4b...a87

• Liker 3
Gjest Overrasket
Skrevet

Vet ikke. Har aldri smakt en kvinne fra familien Julebrus. :rolleyes:

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Overrasket skrev:

Da har du gått glipp av noe!

• Liker 1
Skrevet

HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN, HVILKEN!

:bond: 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri i hele mitt liv møtt noen i det virkelige liv som sier Hvem istedet for Hvilken. Hvor i landet er folk så dumme at de ikke klarer å vite forskjellen på Hvem og Hvilken? Er dette en "ting" i det hele tatt, eller er vi bare uheldige nok til å ha alle her inne på KG? Er det samme person som troller, eller bare er treig til å skjønne ting? Så mange spørsmål, så lite tid...

Så til spørsmålet om hvilken (hvem brukes om personer, hvilken brukes om ikke-dyr-ikke-menneskelige ting) julebrus jeg liker best så vet jeg ikke helt. Synes de smaker forskjellig at jeg egentlig ikke liker å sammenligne de. Men den som gir meg mest julefølelse er den jeg har vokst opp med, og det er E.C. Dahls sin. Bilde.

Anonymkode: a6a86...097

• Liker 3
Skrevet

Hvem julebrus er best. Det er mitt nye brusmerke, lanseres i oktober. Hvem brus.

Skrevet
7 timer siden, Blair Waldorf skrev:

Det er jo egentlig enda mer tragisk. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Overrasket skrev:

Ei heller en mann fra samme familien :)

Anonymkode: d653c...11e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri i hele mitt liv møtt noen i det virkelige liv som sier Hvem istedet for Hvilken. Hvor i landet er folk så dumme at de ikke klarer å vite forskjellen på Hvem og Hvilken? Er dette en "ting" i det hele tatt, eller er vi bare uheldige nok til å ha alle her inne på KG? Er det samme person som troller, eller bare er treig til å skjønne ting? Så mange spørsmål, så lite tid...

Så til spørsmålet om hvilken (hvem brukes om personer, hvilken brukes om ikke-dyr-ikke-menneskelige ting) julebrus jeg liker best så vet jeg ikke helt. Synes de smaker forskjellig at jeg egentlig ikke liker å sammenligne de. Men den som gir meg mest julefølelse er den jeg har vokst opp med, og det er E.C. Dahls sin. Bilde.

Anonymkode: a6a86...097

Jeg har bare møtt ett menneske, en lærer som kom fra mellom Kongsvinger og Elverum et sted. Møtte vedkommende for seks-syv år siden, på den tid hadde jeg aldri verken hørt eller lest "Hvem" brukt på denne måten før.

Julebrus - likte Hansa best tidligere, så den fra Hamar og Lillehammer, til tross for at den er brun.

Foretrekker allikevel Eventyrbrus. Den er den beste julebrusen selv om den ikke heter julebrus.

AnonymBruker
Skrevet

^^

Anonymkode: ed1dd...8f0

Skrevet (endret)
På 8.8.2017 den 10.44, Blair Waldorf skrev:

Ser ut som at vi "tar på solbrillene" har å gjøre med en serierettskrivingsmorder :briller:

Har ingen favoritter egentlig :P

Endret av Winza

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...