AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #1 Skrevet 8. august 2017 Hver høst har vi det gående - lusutbrudd på skole/barnehage. Og hver gang så ser jeg at første som fikk det var hun som hadde fått så fine fletter i Syden. Jeg har selv vært i Syden og blitt tilbudt slike fletter, men takket nei - da jeg så kammene de bruker til å børste ut håret før de fletter - masse hårrester. De sitter jo gjerne på gata og har ikke muligheter for å rengjøre utstyret. Og dette blir brukt på hver eneste en de fletter... om en har lus da - og nestemann blir flettet - så får jo den lusa på seg. Så gjemmer den seg i flettene og koser seg og lager en liten koloni da - så når det har gått et par mnd og flettene må tas ut - så oppdager mor at jenta er full av lus! Og da har hun rukket å smitte halve klassen. Anonymkode: f9881...9c8 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #2 Skrevet 8. august 2017 Et godt råd å sjekke håret før skolestart, og jevnlig utover høsten. Jeg tror ikke det er sydenfletter som er hovedkilden, det var i hvert fall ingen med slike fletter på sfo denne uken, og jeg ser det sjelden. Det var gjerne en runde med lus (kanskje bare ett barn) i barnehagen også på høsten, og der har ingen hatt slike fletter noen gang. Klart det kan skyldes smitte fra utlandet, det er mer lus nå enn før, og FHI tror noe av grunnen er reising. Men ikke så mye vi kan gjøre med det, annet enn å sjekke eget barn. Anonymkode: 65715...2c6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #3 Skrevet 8. august 2017 Hvordan ser DU at det er den jenta? Er du hoved inspektør i lusavdelingen på skolen? Anonymkode: 20c1c...bdd
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #4 Skrevet 8. august 2017 Forby sydenfletter straks! De har ingenting i norsk skole å gjøre. Anonymkode: f126a...b75 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå