AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #1 Skrevet 8. august 2017 Jeg har lyst å begynne å trene, men hjemmetrening og løpe ute er ikke noe for meg. Jeg tror jeg hadde blitt mest motivert av å trene på treningsenter. Problemet er bare at jeg er så utrolig usikker. Jeg kan ingenting om de ulike apparatene man finner på et treningssenter, og vil ikke virke helt idiot når jeg kommer heller. Jeg vet folk har nok med seg selv og ikke ser på andre osv, men det hjelper ikke på min usikkerhet. Jeg er på ingen måte overvektig, så det er ikke pga det jeg er usikker, men det er nok mer personligheten min. Er det noen andre som hadde det på samme måte, men har kommet over det? Noen tips? Anonymkode: aa01e...e82
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #2 Skrevet 8. august 2017 Introtime hos de fleste er gratis når du melder deg på. Der en som jobber der viser deg alle apperatene Hvis ikke så er de fleste som trener ganske interessert i trening og er som oftest ganske behjelpelig. Ikke vær redd for å spørre andre som trener rundt deg, gjort det flere ganger og ingen har sagt nei til å hjelpe enda Anonymkode: 5ab1c...9e0 3
JackIost Skrevet 8. august 2017 #3 Skrevet 8. august 2017 Folk tenker på seg selv, de bryr seg ikke om deg Hør med de som jobber der om å vise deg
Gjest Rosemoren Skrevet 8. august 2017 #4 Skrevet 8. august 2017 Du kan ikke lære svømme uten å være i nærheten av vann, og du kan ikke trene styrke på treningssenter uten å være på et treningssenter. Og i begge tilfeller vil du mest sannsynlig føle deg som en fisk på land, det vil si utenfor sitt rette element, de første gangene du er der. Men det går i så fall fort over. Som nevnt får du en introtime når du begynner, og etter et par ganger vil du føle deg trygg der.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #5 Skrevet 8. august 2017 Få en introtime - tror nesten sentrene hard om policy at alle skal ha det såfremt de ikke har erfaring. Har trent mye forskjellig gjennom årene, i fm ballspill, men hadde også slik time da jeg var ny på senter. Det hadde også min mor på 65. Ikke bekymre deg, på treningssentre er de fleste i din egen boble (men behjelpelig når man spør). Anonymkode: b4a69...223
Fersken90 Skrevet 8. august 2017 #6 Skrevet 8. august 2017 Jet hadde det som deg, men jeg tok mot til meg og det gikk veldig bra som regel vil en som jobber der hjelpe deg og vise deg litt rundt. Et tips er å gå på treningsmølla i starten, og bare bruke litt tid på å se deg rundt og se på hva/hvordan andre personer gjør det 2
FlyBabe Skrevet 8. august 2017 #7 Skrevet 8. august 2017 Jeg hadde det sånn før. Jeg tok et introtilbud med tre timer PT til en overkommelig pris. Da fikk jeg lært meg apparatene og hvordan jeg gjør øvelsene skikkelig + at de laget et opplegg til meg. Sjekk om treningssenteret ditt har et lignende tilbud. Øvelser som jeg synes er pinlige at andre ser meg gjøre, som mage/rumpe og tøying, tar jeg i salen når der ikke er fellestimer. Jeg erfarte, som du sier, at alle har nok med sitt. Lykke til!
tirben Skrevet 8. august 2017 #8 Skrevet 8. august 2017 Du må be om å få laget et treningsprogram av en instruktør. Da vil instruktøren gå gjennom hele programmet sammen med deg og forklare hvordan du skal bruke de forskjellige apparatene.
debattanten Skrevet 8. august 2017 #9 Skrevet 8. august 2017 Mange gode tips! Vil også tipse deg om å lese litt på nett og se på YouTube. Utrolig mye bra informasjon å finne så du oppnår høyere kunnskap. Dette gir deg mer selvtillit på senteret samtidig som det gir deg nye dimensjoner å utforske. styrketrening blir mye mer spennende om man fokuserer på teknikk og det å utvikle seg mer enn bare å øke vektene av og til
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #10 Skrevet 8. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Introtime hos de fleste er gratis når du melder deg på. Der en som jobber der viser deg alle apperatene Hvis ikke så er de fleste som trener ganske interessert i trening og er som oftest ganske behjelpelig. Ikke vær redd for å spørre andre som trener rundt deg, gjort det flere ganger og ingen har sagt nei til å hjelpe enda Anonymkode: 5ab1c...9e0 Spør ofte andre når jeg er å trener om de trenger hjelp, men de bare ser rart på meg eller blir sur... Anonymkode: 42b49...2db
debattanten Skrevet 8. august 2017 #11 Skrevet 8. august 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør ofte andre når jeg er å trener om de trenger hjelp, men de bare ser rart på meg eller blir sur... Anonymkode: 42b49...2db Typisk nordmenn det. Det er dog en forskjell på å spørre om folk trenger hjelp, eller å be om hjelp. Første alternativet gjør ofte at vi nordmenn skrur på forsvarsmekanismene. Mange er også usikre på seg selv og tror kanskje at du mener de ikke vet hva de driver med. Mine tanker hvertfall. Opplever mye av det samme, også i andre situasjoner. Vanskelig å være omtenksom mot fremmede er min erfaring. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #12 Skrevet 8. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Introtime hos de fleste er gratis når du melder deg på. Der en som jobber der viser deg alle apperatene Hvis ikke så er de fleste som trener ganske interessert i trening og er som oftest ganske behjelpelig. Ikke vær redd for å spørre andre som trener rundt deg, gjort det flere ganger og ingen har sagt nei til å hjelpe enda Anonymkode: 5ab1c...9e0 Takk for gode ord! Jeg var nettopp å melde meg inn, og får en gratis PT time Turte ikke trene idag, men kanskje imorgen. Må bare manne meg opp litt. Bor i en by med mange idrettsstudenter, kan jo håpe at de er behjelpelige hvis jeg tør å spør Anonymkode: aa01e...e82
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #13 Skrevet 8. august 2017 51 minutter siden, debattanten skrev: Mange gode tips! Vil også tipse deg om å lese litt på nett og se på YouTube. Utrolig mye bra informasjon å finne så du oppnår høyere kunnskap. Dette gir deg mer selvtillit på senteret samtidig som det gir deg nye dimensjoner å utforske. styrketrening blir mye mer spennende om man fokuserer på teknikk og det å utvikle seg mer enn bare å øke vektene av og til Ja, youtube var et godt tips! Det skal jeg gjøre. Det er jo greit å ha litt forkunnskaper før man trår inn Tusen takk! Anonymkode: aa01e...e82
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #14 Skrevet 8. august 2017 1 time siden, Fersken90 skrev: Jet hadde det som deg, men jeg tok mot til meg og det gikk veldig bra som regel vil en som jobber der hjelpe deg og vise deg litt rundt. Et tips er å gå på treningsmølla i starten, og bare bruke litt tid på å se deg rundt og se på hva/hvordan andre personer gjør det Ja, tror nok jeg kommer til å være en del på treningsmølla i begynnelsen, så når jeg er litt mer sikker der kan jeg heller prøve meg litt andre steder. Jeg vet jo jeg kommer til å bli komfortabel en gang, men ikke hvis jeg ikke tør å begynne. Var nettopp innom og meldte meg inn! Takk for tips!! Anonymkode: aa01e...e82
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #15 Skrevet 8. august 2017 2 timer siden, Rosemoren skrev: Du kan ikke lære svømme uten å være i nærheten av vann, og du kan ikke trene styrke på treningssenter uten å være på et treningssenter. Og i begge tilfeller vil du mest sannsynlig føle deg som en fisk på land, det vil si utenfor sitt rette element, de første gangene du er der. Men det går i så fall fort over. Som nevnt får du en introtime når du begynner, og etter et par ganger vil du føle deg trygg der. Tusen takk for tips! Anonymkode: aa01e...e82
Fersken90 Skrevet 8. august 2017 #16 Skrevet 8. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, tror nok jeg kommer til å være en del på treningsmølla i begynnelsen, så når jeg er litt mer sikker der kan jeg heller prøve meg litt andre steder. Jeg vet jo jeg kommer til å bli komfortabel en gang, men ikke hvis jeg ikke tør å begynne. Var nettopp innom og meldte meg inn! Takk for tips!! Anonymkode: aa01e...e82 Så bra det går sikkert veldig greit! Og som de andre sier over her blir du veldig fort komfortabel med å være der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå