Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg skulle tatt eksamen i mai, men hadde sykemelding så kom heller opp til utsatt eksamen som skal være denne uken. 

Problemet er at jeg har så angst, har hatt det i mange år og går på medisiner ved behov. Jeg har denne uken, grått, vært søvnløs, låst meg inne på et mørkt rom, vært kvalm og svimmel. 

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, er så ille at jeg vurderer og ikke møte opp. 

Finnes det noen muligheter for å få skriftlig eksamen istedet? Noen som har noen andre tips? 

Takk for svar, hilsen en som er fortvilet og lei seg. 

Anonymkode: 16801...d03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan søke om å få skriftlig. Jeg anbefaler at du snakker med rektor om det.

Anonymkode: 0c7a1...987

Skrevet

Hva slags medisiner tar du ved behov? Kan det hjelpe i forhold til muntlig eksamen?

AnonymBruker
Skrevet

Tar medisiner som er beroligene har også anti psykotika. 

Tror det kan hjelpe på angsten, men det kan gå utover at jeg ikke får frem eller husker de temaene som jeg skal presentere. 

1 time siden, SiMa skrev:

Hva slags medisiner tar du ved behov? Kan det hjelpe i forhold til muntlig eksamen?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan søke om å få skriftlig. Jeg anbefaler at du snakker med rektor om det.

Anonymkode: 0c7a1...987

Dette gjelder høgskolen, men har sendt inn en mail nå. 

Håper virkelig at det løser seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Du vil ikke få noen skriftlig eksamen denne uken nei. Denne eksamen må gjennomføres som muntlig eller så mister du dette forsøket også. 

Men hva er det verste som kan skje? Hva er du egentlig redd for? Eksaminator og sensor er ikke ute etter å ta deg eller gjøre deg noe vondt. De vil du skal klare dette. Alle vil at du skal klare dette. Og tro meg - de er virkelig vant til nervøse studenter! 

Mitt beste råd er å la det stå til. Du har absolutt ingenting å tape selv om beina skjelver, svettet pipler og du stammer som bare det. Dersom du ikke gjennomfører så blir det bare verre neste gang. Min erfaring er at det er i forkant det er verst. Når man står der og gjennomfører, så er det ikke så ille som man frykter likevel. Om det så går til helvete og du ikke klarer det, så har du i hvert fall prøvd! Og bare det er en seier i seg selv. Da er du bedre forberedt til neste gang. 

Vi heier på deg TS! 

Anonymkode: c6a61...502

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan relatere meg veldig til deg. Dette skjedde med meg i fjor, men dette var en muntlig-praktisk eksamen (ikke mulig å endre eksamensform). Jeg var helt utenfor, både uken i forkant og under eksamen. Tror noen av eksaminatorene/sensorene syntes litt synd på meg. Det gikk uansett bra, og i en sånn situasjon bør man trosse angsten. Jeg vet at det er vanskelig og at du ikke har det greit akkurat nå, men jeg oppfordrer deg til å presse deg gjennom det. 

Som noen andre skriver er det ikke mulig å få endret eksamensform nå. De skriftlige eksamenene er vanligvis ferdig utarbeidet tidlig på vårsemesteret, og det tar tid å legge til rette for endring av eksamensform. Ikke sikkert at dette er mulig i det hele tatt engang. Du bør ikke tenke i denne retningen nå da det er lite konstruktivt akkurat nå og vil nok bidra til at terskelen for å møte opp blir høyere. 

Anonymkode: fbca1...982

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også hatt veldig sterk angst i flere år, men har klart å sakte men sikkert komme meg ut av det. Men jeg hadde veldig sterk angst da jeg skulle ha muntlig eksamen. Det jeg så på som eneste mulighet var å gå inn i rommet, og før vi startet ordentlig si at jeg vet at jeg er flink i dette, men jeg er veldig redd for denne situasjonen, så det kan ta litt tid for meg å finne svarene. Og vet du hva? Selv om det var forferdelig å si, ble resten av tiden SÅ mye lettere, nettopp fordi jeg kunne være meg selv uten å overfokusere på hva de tenkte om meg, da hadde jeg ikke noe å skjule. Og da hendte det at jeg nølte på svarene fordi jeg ble tatt på senga av at de stilte meg et spørsmål plutselig, men jeg fant det som regel. :) de gav meg den tiden jeg hadde bedt om, i stedet for å anta at "øø" betydde at jeg ikke hadde peiling.

Anonymkode: 7ee43...b5e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...