AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #1 Del Skrevet 8. august 2017 Hei jeg lurer på hva som skjer vist noen har gått på dagpenger i 104 uker pluss jobbet litt som ekstra hjelp av og til, går og sykelmelder seg dagen før dagpengene går ut? Er det virkelig slik at de kan forlenge "dagpenge" perioden med nye 12 måneder med sykemelding? Forutsetter jo at personen får sykemelding av legen da. Blir så forbanna på alle som ikke gidde og jobbe og utnytter NAV, personen det er snakk om er ikke syk, å jaja jeg vet at du kan få psykiske problemer av og gå så lenge arbeidsledig osv. Men personen har vel bare søkt 2 jobber på 2 år😖😖. En dag kollapser hele Nav systemet å da får ikke de som virkelig hadde trengt hjelp nok hjelp da det ikke vil være nok penger til alle, så da blir det vel heller mye mindre hjelp til flere. Og stor fattigdom til alle som måtte trenge hjelp fra NAV. Blir bare så frustrert av hele greia 😩😩😩 Anonymkode: 0afa5...2d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #2 Del Skrevet 8. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig slik at de kan forlenge "dagpenge" perioden med nye 12 måneder med sykemelding? Nei Anonymkode: 22241...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #3 Del Skrevet 8. august 2017 Viss personen har blitt sykemeldt etter 104 uker så har hun/han rett på sykepenger. Sånn er reglene. Jeg kjenner en som ble sykemeldt noen mnd før dagpenger gikk ut, hun ble plutselig sykemeldt fordi hun oppriktig plages med helsa.. hun jobbet da som ekstrahjelp og fikk dagpenger. Du vet jo ikke hva som feiler denne personen, kanskje denne personen fikk psykiske plager som du ikke vet noen ting om. Dessuten kan man søke om forlengelse av dagpenger.. viss denne personen du snakker om ikke hadde vært syk, så kunne h*nå gjort det istedenfor. Eller søkt aap. Anonymkode: 15fe4...5fb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #4 Del Skrevet 8. august 2017 Hvorfor sier du at; du vet at personen ikke er syk? Hvordan kan du vite det? Det er selfølgelig dumt når noen velger å snylte, men viss hun har fått sykemelding så er det nok en god grunn for det:) jeg ville heller prøvd å snakke med vedkommende og høre med personen hvordan det egentlig går, vis støtte. Kanskje du da får vite litt mer hva som egentlig skjer. Anonymkode: 15fe4...5fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #5 Del Skrevet 8. august 2017 Vist en person ikke søker mer en et par jobber i løpet av 104 uker og så strategisk blir sykemeldt dagen før dagpengene går ut😂😂 så sier det seg selv at personen ikke er syk 😷😷 Så da er det vel som jeg trodde at sykemeldingen vil fungere som en forlengelse av dagpengene isteden for og prøve og jobbe mer. Så nå venter nok 12 måneder med sykemelding for så AAP og så uføretrygd, lenge leve Norge. Det er snart 50% av arbeidsfør befolkning som ikke jobber. 👏👏👏👏 Det flommer vel over av liknende tilfeller er jeg redd. NAV budsjette står vel for snart 50% av statsbudsjettet, og er stigende 👍 Anonymkode: 0afa5...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #6 Del Skrevet 8. august 2017 Ro deg ned.. Anonymkode: e25df...e20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #7 Del Skrevet 8. august 2017 Mulig personen har vært psykisk syk mye lenger, men har aldri trengt å søke hjelp før fordi den har hatt nok inntekt. Gikk selv 1 år uten inntekt eller penger fra NAV før jeg innså at jeg var for syk til at jeg kunne fortsette uten å gå til lege. Når man er veldig syk er det ikke automatisk at man oppsøker hjelp, spesielt ikke om man er ung og man nesten ikke kan forstå at man kan bli syk Anonymkode: 2c42f...46f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 8. august 2017 #8 Del Skrevet 8. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vist en person ikke søker mer en et par jobber i løpet av 104 uker og så strategisk blir sykemeldt dagen før dagpengene går ut😂😂 så sier det seg selv at personen ikke er syk 😷😷 Så da er det vel som jeg trodde at sykemeldingen vil fungere som en forlengelse av dagpengene isteden for og prøve og jobbe mer. Så nå venter nok 12 måneder med sykemelding for så AAP og så uføretrygd, lenge leve Norge. Det er snart 50% av arbeidsfør befolkning som ikke jobber. 👏👏👏👏 Det flommer vel over av liknende tilfeller er jeg redd. NAV budsjette står vel for snart 50% av statsbudsjettet, og er stigende 👍 Anonymkode: 0afa5...2d9 Hvordan kan det at noen har søkt få jobber fortelle deg at en person ikke er syk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #9 Del Skrevet 8. august 2017 Jeg var syk i over 2 år før jeg i det hele tatt dro til legen. Hadde ikke fått sykepenger heller. Hadde gått uten arbeid i over to år før jeg søkte AAP pga helsen. Da har jeg spart samfunnet for masse penger. Er det feil det og da? Anonymkode: 39ea6...dc3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #10 Del Skrevet 8. august 2017 Masse snyltere, sånn blir det når ordningene er så gode.. Anonymkode: 4eb2c...7f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #11 Del Skrevet 8. august 2017 Problemet er vel ikke at noen som er syke får støtte fra NAV, for bra er det. 👍👍 Men jeg lurer på om DNA et til nordmennene er så dårlig at halve befolkninge feiler noe og ofte psykisk. Vi bør vel kanskje revurdere om vi i heletatt bør reprodusere oss med alle de dårlige Genene som nordmenn har. Ærlig talt så kan jeg ikke fatte og begripe at noen i det hele tatt prøver og forsvare at noen sykemelder seg dagen før dagpengene er slutt, det er bare latterlig. Vist personer har så store psykiske problemer burde det vel også være en automatikk i at de ikke fikk ha hovedomsorg for barn? Noen av disse er vel alenemødre/fedre? De har det jo ikke godt med seg selv og bør ikke da låv til å dra uskyldige barn med seg ned i driten sin? Bare lurer for jeg mistenker at de hadde blitt mirakuløst mye bedre over natten vist noen nevnte at de kunne miste barna. Jaja snylt i vei en dag er det nok slutt. De helt sinnsyke og enorme skattepengene oljen tilfører den norske stat vil ikke vare evig og da er det brått slutt. Anonymkode: 0afa5...2d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #12 Del Skrevet 8. august 2017 Men må man ikke være sykmeldt fra noe? Trodde ikke man kan bli sykmeldt når man ikke har en jobb å bli sykmeldt fra. Anonymkode: a6d4c...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #13 Del Skrevet 9. august 2017 Er hvis en ting her inne at visse spekulerer i imaginære enkelttilfeller for deretter å spre rent svada. Anonymkode: bb6a2...718 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #14 Del Skrevet 9. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er vel ikke at noen som er syke får støtte fra NAV, for bra er det. 👍👍 Men jeg lurer på om DNA et til nordmennene er så dårlig at halve befolkninge feiler noe og ofte psykisk. Vi bør vel kanskje revurdere om vi i heletatt bør reprodusere oss med alle de dårlige Genene som nordmenn har. Ærlig talt så kan jeg ikke fatte og begripe at noen i det hele tatt prøver og forsvare at noen sykemelder seg dagen før dagpengene er slutt, det er bare latterlig. Vist personer har så store psykiske problemer burde det vel også være en automatikk i at de ikke fikk ha hovedomsorg for barn? Noen av disse er vel alenemødre/fedre? De har det jo ikke godt med seg selv og bør ikke da låv til å dra uskyldige barn med seg ned i driten sin? Bare lurer for jeg mistenker at de hadde blitt mirakuløst mye bedre over natten vist noen nevnte at de kunne miste barna. Jaja snylt i vei en dag er det nok slutt. De helt sinnsyke og enorme skattepengene oljen tilfører den norske stat vil ikke vare evig og da er det brått slutt. Anonymkode: 0afa5...2d9 Det er en stor andel sykmeldte/dagpengemottakere/arbeidsledige som ikke er nordmenn. Bør ikke de heller reprodusere seg, eller? Anonymkode: 77b2b...776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #15 Del Skrevet 9. august 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en stor andel sykmeldte/dagpengemottakere/arbeidsledige som ikke er nordmenn. Bør ikke de heller reprodusere seg, eller? Anonymkode: 77b2b...776 Finnes dessuten ganske mange "friske" som heller aldri burde reprodusert seg Anonymkode: 28fc6...5bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnar89 Skrevet 9. august 2017 #16 Del Skrevet 9. august 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Men må man ikke være sykmeldt fra noe? Trodde ikke man kan bli sykmeldt når man ikke har en jobb å bli sykmeldt fra. Anonymkode: a6d4c...024 Nei det må man ikke. AAP kan gis til folk som aldri har hatt jobb også. Da regner de ut en minstesats Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #17 Del Skrevet 9. august 2017 Reproduserende kommentaren ble brukt for å få frem et poeng. Jeg mener seriøst ikke at det er så mye dårlige gener i Norge, men når du ser på hvor mange som ikke jobber av mange ulike årsaker noen er selfølgelig berettiget mens de aller fleste er sutrekopper å NAV snyltere. Vi nærmer oss en ganske stor del av befolkningen mellom 18-67år som ikke jobber. Legg sammen alle arbeidsledige, AAP, uføretrygd og sosialhjelp pluss de som lever på ungene sine med støtte fra NAV f.eks kontantstøtte, overgangsstønad osv å se hva prosentandelen blir, den er nemlig ganske høy. Å med en så syk befolkning så må jo genene vær dårlige eller? Å når jeg fikk høre om at det faktisk var mulig å bli sykemeldt fra arbeidsledighetstrygd så tenkte jeg at det faktisk ikke kunne vær mulig. Men jo det får faktisk. Du er faktisk for syk til å ikke gjøre en dritt😳😳😳 da er du veldig syk. Argumente kommer nok om at du er for syk til å søke jobb? jojo ser den men ble personen plutselig dagen dør dagpengene gikk ut så syk at det ikke går an å jobbe lenger? Utbrent av for mye jobbing kansje🤣🤣 Men poenge mitt er at de aller fleste av de som går på stønader fra NAV er friske. Systeme er jo helt absurd og det kommer til å falle sammen med denne utviklingen, det er faktisk ikke nok penger i felleskassa til alle gratispassasjerene. Men sånt er det vel bare, så snylt i vei👍🤣 en dag må det vel stoppe av seg selv. Trokker nok mange på tærne nå😬😬😬 Anonymkode: 0afa5...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå