AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #1 Skrevet 7. august 2017 Starter på nytt studie nå. Da jeg skulle registrere fagene mine, stod det at siden jeg har hatt ex phil før, og oppnådd høyest karakter, kan jeg ikke ta emnet på nytt. Hva skjer med studielån/stipend? Har lest at det eneste som skjer er at 10/60 av stipendet ikke lengre omgjøres til stipend, men forblir lån. Stemmer dette? Og at jeg kan søke om å få emnet godkjent innen mitt nye studie? Slik at det eneste som skjer er at jeg får litt mer i studielån, og mer tid til å lese til på resten av pensumet. Og at om emnet godkjennes, vil jeg heller ikke bli hengende etter med 10 studiepoeng. Stemmer dette? Anonymkode: 8166f...047
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #2 Skrevet 8. august 2017 Ja, det er det eneste som skjer. Du vil bare bli hengende etter med 10 studiepoeng i Lånekassens øyne, og den eneste konsekvensen er som du selv sier å få litt mer i studielån. Dersom du imidlertid tar et annet lett emne på 10 studiepoeng får du full omgjøring. Personlig hadde jeg ikke stresset så mye med dette med en gang, men du har altså mulighet til å gjøre det gjennom hele studietiden og da få full omgjøring. Anonymkode: 02367...125
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #3 Skrevet 8. august 2017 Jeg ville tatt et annet emne i steden. Anonymkode: 47b01...323 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå