AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #1 Skrevet 7. august 2017 De aller fleste har nå hørt om Fitness24Seven. Men nærmeste for meg blir Mortensrud, og jeg bor på Lillestrøm så det er ikke akkurat aktuelt å reise langt bare for å trene. Hvilke andre treningssentre er det som har spesielt vekter og tilhørende utstyr ledig for kvinner? Er lei av at mennene tar all plassen. Anonymkode: a9ca5...f36 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #2 Skrevet 8. august 2017 Kan ikke svare deg, men lurer: Er det treningssentere med areal kun for kvinner? Det er isåfall kjempe bra! Jeg er ikke komfortabel med å gå på treningssenter nettopp fordi mennene tar så stor plass, og jeg føler meg beglodd. Mye bedre om det var en egen kvinneavdeling for å hindre seksuell trakassering og gjøre utstyret mer tilgjengelig for oss damer. Anonymkode: e4d3c...c0c 4
Lord Friendzone Skrevet 8. august 2017 #3 Skrevet 8. august 2017 (endret) khbhm Endret 7. april 2020 av Lord Friendzone
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #4 Skrevet 8. august 2017 3 minutter siden, Lord Friendzone skrev: Ja, det finnes noen slike. For eksempel fitness.xpress, som har fire sentre i Oslo, har egne jenteavdelinger med frivekter, kabelmaskiner og diverse utstyr. Ok Det var jeg ikke klar over! Takk for opplysningen! Anonymkode: e4d3c...c0c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #5 Skrevet 8. august 2017 Det finnes flere, men ser ut som Oslo har det meste av dette tilbudet. Synes det er et bra tilbud. Noen hevder at det er for muslimske/troende kvinner, men det stemmer ikke. Mange damer ønsker å bli skjermet for menn mens de trener. http://evatreningssenter.no/kontakt-oss/ Anonymkode: 6fc08...030 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #6 Skrevet 8. august 2017 Før var jeg også redd for å trene med gutta, men så fikk jeg kjæreste jeg gjorde det sammen med. Fortsatte å trene på styrkedelen etter det ble slutt med kjæresten. Nå trener jeg så mye der at jeg er liksom en av de faste, og føler ikke lenger at gutta tar stor plass. Seksuell trakassering har jeg aldri opplevd der. Det er et bra og positivt treningsmiljø. Hvis noen bruker utstyr jeg har tenkt å bruke spør jeg om jeg kan trene mellom settene deres, og det er alltid i orden. Anonymkode: 32197...572 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #7 Skrevet 8. august 2017 Kjempemorsomt. Hadde menn fått sitt eget areal hvor kvinner var forbudt hadde det vært ramaskrik fra A til Å. Men eget rom for kvinner er greit? Vist eget rom for kun menn er diskriminering så blir dette det også. For ordne opp i selvtilliten om du ikke tørr å trene på samme rom med det andre kjønn virkelig. Særbehandling blir ikke riktig Anonymkode: 96ca0...636 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #8 Skrevet 8. august 2017 På Nr1 fitness i Bergen har kvinner et eget område som heter "ladies corner" Anonymkode: d25ee...e95
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #9 Skrevet 8. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjempemorsomt. Hadde menn fått sitt eget areal hvor kvinner var forbudt hadde det vært ramaskrik fra A til Å. Men eget rom for kvinner er greit? Vist eget rom for kun menn er diskriminering så blir dette det også. For ordne opp i selvtilliten om du ikke tørr å trene på samme rom med det andre kjønn virkelig. Særbehandling blir ikke riktig Anonymkode: 96ca0...636 Er det noe behov for det, da? Anonymkode: dacae...a18 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #10 Skrevet 8. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke svare deg, men lurer: Er det treningssentere med areal kun for kvinner? Det er isåfall kjempe bra! Jeg er ikke komfortabel med å gå på treningssenter nettopp fordi mennene tar så stor plass, og jeg føler meg beglodd. Mye bedre om det var en egen kvinneavdeling for å hindre seksuell trakassering og gjøre utstyret mer tilgjengelig for oss damer. Anonymkode: e4d3c...c0c Uff, ja - spesielt de bolerne... står der og briefer med musklene sine og prøver å se farlige ut... Jeg var så glad i et senter jeg var på. Der var det et område med apparater uten ekstra vekter- litt sånn lett styrketrening. Bolerne holdt til på andre siden der de tunge vektene var. Ja, jeg kaller de bolere - de med overdrevne muskler. Kan jo hende de har fått de naturlig, men når man har så store muskler, så er man uansett kroppsfiksert. Anonymkode: 133ff...b34
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #11 Skrevet 8. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjempemorsomt. Hadde menn fått sitt eget areal hvor kvinner var forbudt hadde det vært ramaskrik fra A til Å. Men eget rom for kvinner er greit? Vist eget rom for kun menn er diskriminering så blir dette det også. For ordne opp i selvtilliten om du ikke tørr å trene på samme rom med det andre kjønn virkelig. Særbehandling blir ikke riktig Anonymkode: 96ca0...636 Jeg visste ikke engang at det fantes treningssentre som hadde en plass bare for kvinner. Det finnes ikke i byen min, og det er dumt om menn og kvinner ikke trener sammen fordi det da blir mer seksuell trakassering når menn og kvinner først er i samme rom. Anonymkode: 32197...572 3
Gjest Ingenting2 Skrevet 8. august 2017 #12 Skrevet 8. august 2017 Aldri følt meg beglodd eller trakassert på trening. Hvor er det dere trener? De som stirrer/ skuler er oftest andre kvinner.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #13 Skrevet 8. august 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke svare deg, men lurer: Er det treningssentere med areal kun for kvinner? Det er isåfall kjempe bra! Jeg er ikke komfortabel med å gå på treningssenter nettopp fordi mennene tar så stor plass, og jeg føler meg beglodd. Mye bedre om det var en egen kvinneavdeling for å hindre seksuell trakassering og gjøre utstyret mer tilgjengelig for oss damer. Anonymkode: e4d3c...c0c Nettopp. Fitness24Seven er kjent for nettopp dette: de har areal for kun kvinner. Anonymkode: a9ca5...f36
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #14 Skrevet 8. august 2017 9 timer siden, Lord Friendzone skrev: Ja, det finnes noen slike. For eksempel fitness.xpress, som har fire sentre i Oslo, har egne jenteavdelinger med frivekter, kabelmaskiner og diverse utstyr. Takk ! Sant det ts Anonymkode: a9ca5...f36
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #15 Skrevet 8. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk ! Sant det ts Anonymkode: a9ca5...f36 Men fitness express har avd på bislet, storo og hasle og det er laangt ass Anonymkode: a9ca5...f36
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #16 Skrevet 8. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg visste ikke engang at det fantes treningssentre som hadde en plass bare for kvinner. Det finnes ikke i byen min, og det er dumt om menn og kvinner ikke trener sammen fordi det da blir mer seksuell trakassering når menn og kvinner først er i samme rom. Anonymkode: 32197...572 Det burde vært påbudt med tilbud om egne arealer for kvinner i alle treningssentra. Problemet med menn som glor og driver andre former for seksuell trakassering, er så omfattende på treningsstudioene at dette må tas hensyn til. Alternativet måtte være å ha vakter som overvåker og politianmelder alle menn som ødelegger for kvinnene på denne måten. Mennenes oppførsel er ofte direkte kriminell. Anonymkode: bcd31...07b 3
Horten Market Skrevet 8. august 2017 #17 Skrevet 8. august 2017 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noe behov for det, da? Anonymkode: dacae...a18 Selvsagt har noen menn behov for å trene et sted der de slipper oppmerksomhet. Jenter som kler av seg og hopper og spretter rett foran en mann som er i ferd med å løfte to hundre kilo. Livsfarlig. Så har vi alle de menn som burde trent, men aldri oppsøker et treningssenter på grunn av faren for å bli beglodd. Var det ikke en kvinne som nettopp fikk fyken fordi hun la ut bilder av en fettklump som forsøkte å komme i form. De fleste menn takler utfordringene som kvinner bringer med seg, derfor har vi aldri hørt om noen som krever kvinner utelukket. Slike ideer er forbeholdt det svake kjønnet. Endret 8. august 2017 av Horten Market
Nerine_ Skrevet 8. august 2017 #18 Skrevet 8. august 2017 Jeg syns jenter er værre enn gutter. Gutter gjør stort sett det de skal og går videre til neste ting. Mens mange jenter trener sammen i grupper og har med seg store bagger med mye ubrukelig skvip som de sprer rundt seg i rommet, de prater høøyt i sine uendelige lange pauser mellom settene og de har ofte 14 forskjellige varianter av samme øvelse før de er ferdige (spesielt ulike knebøy varianter). 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #19 Skrevet 9. august 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det burde vært påbudt med tilbud om egne arealer for kvinner i alle treningssentra. Problemet med menn som glor og driver andre former for seksuell trakassering, er så omfattende på treningsstudioene at dette må tas hensyn til. Alternativet måtte være å ha vakter som overvåker og politianmelder alle menn som ødelegger for kvinnene på denne måten. Mennenes oppførsel er ofte direkte kriminell. Anonymkode: bcd31...07b Jeg har aldri opplevd det problemet på treningssenter og kjenner heller ingen som har opplevd det. Så du skriver om et omfattende problem ingen i min omgangskrets har opplevd. Da ser jeg ikke at det er særlig omfattende. Og bli litt mer barsk jente. Er du litt barskere slipper du å være så redd for mannfolka. Jeg ser liksom ikke på mannfolk flest som en trussel. Anonymkode: 32197...572 1
hocane Skrevet 9. august 2017 #20 Skrevet 9. august 2017 På 8.8.2017 den 21.38, AnonymBruker skrev: Det burde vært påbudt med tilbud om egne arealer for kvinner i alle treningssentra. Problemet med menn som glor og driver andre former for seksuell trakassering, er så omfattende på treningsstudioene at dette må tas hensyn til. Alternativet måtte være å ha vakter som overvåker og politianmelder alle menn som ødelegger for kvinnene på denne måten. Mennenes oppførsel er ofte direkte kriminell. Anonymkode: bcd31...07b Det er da ikke ulovlig å kikke på folk ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå