Gå til innhold

Hvor direkte kan jeg være?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt interessert i en fyr jeg ikke kjenner så godt. Jeg vet ikke helt om han faktisk er singel, og jeg er veldig usikker på om han kan være interessert, men vi har hatt en god tone når vi har snakket sammen. Nå har jeg endelig bestemt meg for å ta motet til meg for å bli bedre kjent.

Spørsmålet er, hvor direkte kan jeg egentlig være? Om du ikke hadde vært interessert, eller kanskje opptatt, hvordan ville du reagert på en forespørsel om å bli bedre kjent? Jeg kan tenke meg å være venner om det ikke skulle bli noe, så jeg er også redd for å spolere den sjansen. Hvordan henvender jeg meg til han? Jeg trenger hjelp!

Anonymkode: 837e0...f37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må i hvetfall ikke spør om å bli bedre kjent. Heller ikke planlegge "date". Bare snakk og spørom hund, hva han gjør i ferier, hva han mener om den nye rundkjøringen osv...

For all del ikke date! Bli naturlig kjent uten kunstig tull

Anonymkode: bde11...1f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spurt rett ut "Er du singel forresten? ;) " for det er ikke noe vits å kaste bort masse tanker og chatting osv der han bare svarer vennlig, og det gir deg forhåpninger og "noe å gå på" mens han egentlig ikke er interessert i deg på den måten du håper..
Det viktigste er jo å finne ut om han er singel eller ikke, og den beste måten er å spørre. Spør han deg tilbake og sier ja ;) så er han interessert, spør han ikke men prøver å snakke det bort eller le det bort så er han ikke interessert.

Anonymkode: 892d0...149

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig direkte, hvis jeg liker et annet menneske så sier jeg det.

Det blir alltid positivt svar, alle mennesker liker jo å bli likt ;)

Prøvde det senest i går, og er i gang..

Anonymkode: 9fa36...d90

• Liker 1
Skrevet

Enig i den kommentaren om å ikke nevne date.. Jeg er sånn at med engang det ordet kommer på banen så blir jeg uinteressert..det er så utrolig kleint... både ordet og situasjonen.. jeg hater date... det må være en naturlig setting og ting må skje naturlig..Men sånn er jeg :)

Veldig enig i det første svaret :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke dating som setting, så jeg kommer ikke til å legge opp til det, nei. Jeg liker ikke alle de forventningene som følger med, og at man egentlig bare prøver å finne ut om man kan bli et par. Jeg er ute etter å bli kjent med han, rett og slett, selvfølgelig også med tanke på at det kan bli noe av, men uten forventninger og press. Utfordringen, som jeg glemte å nevne i HI er at det ikke finnes noen naturlig arena hvor vi møtes (ikke i nærheten framtid, hvertfall). Dermed må jeg sende en melding eller ringe eller et eller annet for å få det til. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, men det er såpass lenge siden jeg har fattet interesse for noen på den måten at jeg ikke bare kan la det gå.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du tenkt å skille mellom date og å bli kjent? De færreste liker settingen. Høres mer ut som du prøver å beskytte deg selv mot å bli avvist, som kan føre til at han ikke ser på deg som potensiell kjæreste siden han ikke får signaler om noe mer.

Anonymkode: 0d3b5...00e

Skrevet
5 timer siden, BethD skrev:

Enig i den kommentaren om å ikke nevne date.. Jeg er sånn at med engang det ordet kommer på banen så blir jeg uinteressert..det er så utrolig kleint... både ordet og situasjonen.. jeg hater date... det må være en naturlig setting og ting må skje naturlig..Men sånn er jeg :)

Og jeg. :)

Kanskje kommer det av at når fokuset er på at vi skal bli kjent, så er ikke fokuset på det som faktisk gjør at vi blir kjent. På settingen istedenfor innholdet.

Jeg har ingen problemer med at noen er relativt direkte. Det er da bare smigrende når noen er interessert. Det er først når man ikke tar hint at det kan bli plagsomt. Ellers går det også helt fint å bli venner om den romantiske interessen ikke er der fra den andre parten. Det er en fordel at man ikke har mistet hodet helt og gjort noe veldig flaut. Å melde sin interesse er som sagt bare smigrende.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er, hvor direkte kan jeg egentlig være? Om du ikke hadde vært interessert, eller kanskje opptatt, hvordan ville du reagert på en forespørsel om å bli bedre kjent? Jeg kan tenke meg å være venner om det ikke skulle bli noe, så jeg er også redd for å spolere den sjansen. Hvordan henvender jeg meg til han? Jeg trenger hjelp!

Kan snakker bare for meg selv her, du kan være så direkte som du bare vil, bare ikke frekk og begynn med spørsmål om ekteskap og sex uten å ha møtt mannen en gang :)  Snakk om løst og fast, finn ut om felles interesser og spør om dere skal treffes og faktisk bruke litt tid sammen. Det hadde jeg virkelig likt :) Så er jo alle forskjellige, men hva har du å tape? Ikke noe som helst, det verste du kan møte er avvisning, men da slipper du å tenke mer på det.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du tenkt å skille mellom date og å bli kjent? De færreste liker settingen. Høres mer ut som du prøver å beskytte deg selv mot å bli avvist, som kan føre til at han ikke ser på deg som potensiell kjæreste siden han ikke får signaler om noe mer.

Anonymkode: 0d3b5...00e

Jeg er ikke redd for å bli avvist, egentlig, jeg er mer redd for å gjøre situasjonen klein oss imellom. Dette er en fyr jeg trives veldig godt sammen med de gangene vi faktisk treffes, og som jeg kunne tenke meg å ha som venn. Jeg er ikke  interessert enda.

Ellers, takk for alle gode tips :) Jeg må rett og slett bare manne meg skikkelig opp til dette - jeg har aldri tatt initiativ på denne måten før.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt et par jenter/kvinner som har gitt meg oppmerksomhet/spurt meg på date/bli med hjem fra byen osv., både i forhold og som singel. Jeg har aldri tatt det som annet enn et kompliment, selv om det var fra noen jeg ikke selv hadde interesse for. Holder da heller ikke slikt i mot jentene, det er jo bare creds.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...