Gå til innhold

Katten biter meg på føttene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Har en 1 år gammel katt som jeg har hatt siden den var bare 8 uker gammel, og har siden den kom bitt meg på føttene og jeg har hele tiden løftet den vekk og sagt nei til den. Hva er det jeg må gjøre for å stoppe katten i å bite føttene? Det gjør vondt, men er ikke så hardt at det blir sår eller at jeg blør, bare stikker litt. 

Han er ekstrem snill og tålmodig katt ellers og viser ikke tegn til aggresjon, er bare føttene og av og til hendene han tar i. Får kun små røde merker men har aldri direkte blødd etter dette. Jeg tror selv katten bare vil leke, men det er jo ikke så morsomt når man løfter opp katten og den plutselig tar til :/

Noen med en idè om hvordan dette kan løses? 

Anonymkode: 2ed7e...471

AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt å frese til den eller si au med litt overrasket høy stemme? 

Anonymkode: 1f67c...da2

AnonymBruker
Skrevet

Min katt drev slik. Han bet så hardt at jeg har arr etter dette. Følg med om han setter seg og vifter med halen eller om han har et spesielt blikk. 

Det jeg gjorde var at jeg sluttet å gå forbi han når han gjorde dette. Jeg snudde meg og nærmere ignorerte han. Når han roet seg ned tok jeg frem en leke for å belønne han. Denne prosessen tok kanskje et halvt år, men nå har han sluttet helt med det.

Anonymkode: cd2bd...464

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, for å svare på førstnevnte. 

Jeg ønsker ikke å lage høye lyder til katten fordi det kan gjøre katten usikker på meg og min stemme, viktig at katten føler seg trygg på meg noe han gjør.  

Må takke siste innlegg for et godt råd, skal forsøke dette å se. Er heldigvis ikke ofte han tar tak i føttene mine, er mest etter noen timer søvn og han er aktiv, men uansett like irriterende når det skjer.

Skrevet

Kanskje han kjeder seg? Blir han aktivisert?

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, FlyBabe skrev:

Kanskje han kjeder seg? Blir han aktivisert?

Kan hende, er jo en såkalt "utekatt" og er ute om nettene ettersom det ikke er så mye trafikk her. Burde jeg vurdere en kattekompis til han?

AnonymBruker
Skrevet

Han kjeder seg, skaff en katt til eller lek mer med han så han blir sliten.

Anonymkode: ddbe5...ce0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min katt drev slik. Han bet så hardt at jeg har arr etter dette. Følg med om han setter seg og vifter med halen eller om han har et spesielt blikk. 

Det jeg gjorde var at jeg sluttet å gå forbi han når han gjorde dette. Jeg snudde meg og nærmere ignorerte han. Når han roet seg ned tok jeg frem en leke for å belønne han. Denne prosessen tok kanskje et halvt år, men nå har han sluttet helt med det.

Anonymkode: cd2bd...464

Dette ! Liten tro på at det handler om at katten ikke blir aktivisert, da min var likeens. Og det spilte ingen rolle om hun hadde løpt ute hele dagen sammen med en annen katt eller ikke. 

Anonymkode: 87f54...74d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan også bruke kattegodis som belønning.

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Liten tro på at det handler om at katten ikke blir aktivisert, da min var likeens. Og det spilte ingen rolle om hun hadde løpt ute hele dagen sammen med en annen katt eller ikke. 

Det er en måte å si fra at man kjeder seg veldig på, slit ut katten flere ganger om dagen og det slutter, lett å prøve :) 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en måte å si fra at man kjeder seg veldig på, slit ut katten flere ganger om dagen og det slutter, lett å prøve :) 

Det som den andre brukeren sa hjalp. Så det trenger jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle hatt "my cat from hell", her i Norge. Hehe 😈👻😺

Anonymkode: b01a9...625

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som den andre brukeren sa hjalp. Så det trenger jeg ikke.

ok håper du forstår at katten fortsatt kjeder seg, selv om du har lært han til å ikke si fra nå.

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ok håper du forstår at katten fortsatt kjeder seg, selv om du har lært han til å ikke si fra nå.

Hun kjeder seg ikke :-) 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor var den så liten da du fikk den? Den ble tatt vekk fra mora 4 uker for tidlig. 

Anonymkode: e4faf...232

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor var den så liten da du fikk den? Den ble tatt vekk fra mora 4 uker for tidlig. 

Anonymkode: e4faf...232

Eieren hadde så mange kattunger og var litt desperat på å få adoptert de vekk og ettersom jeg hadde fri fra jobb da så var det enklere å bare hente den da. Skulle helst ha ventet ja.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...