AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #21 Del Skrevet 8. august 2017 Har Ida kjørt helt eksemplarisk hele veien da? Om de begge to har kjørt over fartsgrensen og det var "tilfeldig" at det var Camilla som kjørte akkurat da, og begge sannsynligvis ville blitt tatt i den fartskontrollen, så mener jeg at de bør dele. Om Ida derimot er veeldig påpasselig med å holde fartsgrenser er det ene og alene Camilla som er ansvarlig for at det ble kjørt for fort på turen. Anonymkode: 4eb42...0d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #22 Del Skrevet 8. august 2017 Om Ida hadde kjøpt en dyr kjole på turen, skulle Camilla betalt halvparten av den da? Lovbrudd mener jeg er brudd på avtalen og man er ansvarlig for å betale bøtene sine selv. Anonymkode: 016bf...da9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #23 Del Skrevet 8. august 2017 Hart vært i nøyaktig samme situasjon, jeg tilbød meg å dele boten fordi jeg synes synd i vennen min, var snakk om fotoboks i 50 sone og hun kjørte kanskje 60-62 eller noe. Men det ville hun ikke høre noe om, mente det var sjåførens ansvar. Anonymkode: a6468...375 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 8. august 2017 #24 Del Skrevet 8. august 2017 Selvfølgelig ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 8. august 2017 #25 Del Skrevet 8. august 2017 Sjåføren er ansvarlig. La oss si at hun hadde mistet lappen for å kjøre for fort. Skal den andre også miste lappen, eller være med på å dekke ny oppkjøring etter seks måneder? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 8. august 2017 #26 Del Skrevet 8. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har Ida kjørt helt eksemplarisk hele veien da? Om de begge to har kjørt over fartsgrensen og det var "tilfeldig" at det var Camilla som kjørte akkurat da, og begge sannsynligvis ville blitt tatt i den fartskontrollen, så mener jeg at de bør dele. Om Ida derimot er veeldig påpasselig med å holde fartsgrenser er det ene og alene Camilla som er ansvarlig for at det ble kjørt for fort på turen. Anonymkode: 4eb42...0d8 Er ikke relevant. Den som kjører er ansvarlig. Punktum. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Springfjær Skrevet 8. august 2017 #27 Del Skrevet 8. august 2017 Sjåføren er ene og alene ansvarlig for å følge trafikkreglene. Dette får fører ta på sin egen kappe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #28 Del Skrevet 8. august 2017 Hvorvidt Ida har dårlig råd eller ei er fullstendig irrelevant. Boten er Camillas ansvar. Anonymkode: 399b1...352 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #29 Del Skrevet 8. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har Ida kjørt helt eksemplarisk hele veien da? Om de begge to har kjørt over fartsgrensen og det var "tilfeldig" at det var Camilla som kjørte akkurat da, og begge sannsynligvis ville blitt tatt i den fartskontrollen, så mener jeg at de bør dele. Om Ida derimot er veeldig påpasselig med å holde fartsgrenser er det ene og alene Camilla som er ansvarlig for at det ble kjørt for fort på turen. Anonymkode: 4eb42...0d8 Er du seriøs, noe av det dummeste jeg har sett noen skrive på nettet noen gang Anonymkode: 910bb...f44 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Springfjær Skrevet 8. august 2017 #30 Del Skrevet 8. august 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har Ida kjørt helt eksemplarisk hele veien da? Om de begge to har kjørt over fartsgrensen og det var "tilfeldig" at det var Camilla som kjørte akkurat da, og begge sannsynligvis ville blitt tatt i den fartskontrollen, så mener jeg at de bør dele. Om Ida derimot er veeldig påpasselig med å holde fartsgrenser er det ene og alene Camilla som er ansvarlig for at det ble kjørt for fort på turen. Anonymkode: 4eb42...0d8 Fullstendig irrelevant. Det var Camilla som ble tatt. Alle veit hva som skjer ved for høy fart, så at da Ida ikke ble tatt er tilfeldig hvis hun også har kjørt for fort i løpet av turen. Det er bilførers ansvar alene. Hadde Ida blitt tatt skulle hun betalt boten alene Endret 8. august 2017 av Springfjær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 8. august 2017 #31 Del Skrevet 8. august 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Den som kjører er jo den som er ansvarlig. Den andre kan ikke noe for at den andre velger å kjøre som en gris og skal ikke betale. Med mindre da den andre satt å sa "kjør fortere" og oppfordret til lovbrudd da. Anonymkode: 13db2...057 Nettopp! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 8. august 2017 #32 Del Skrevet 8. august 2017 Hvis jeg var passasjeren og en venninne hadde krevd at jeg skulle betale halve boten, ville vennskapet vært på gyngende grunn. Hvis det skulle være rimelig å betale burde de sette opp et regnskap over inntekt, utgifter og formue og evt. betale prosentvis. Det kan venninnen din foreslå ts, i beste fall, hvis hun er konfliktsky og redd for å miste et vennskap. Trekk så fra sjåførens ansvar og spør hva hun mener selv. Så får vi se hva sjåføren sier. Jeg har også vært i konflikter med venninner, men heldigvis ikke dette! Og vi har alltid skværet opp når det har gått litt tid, ting og gemytt har roet seg, og blitt venner igjen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 8. august 2017 #33 Del Skrevet 8. august 2017 Hadde aldri fallt meg inn å foreslå en slik løsning hverken på fatsbot, parkeringsbot, bot for dekk eller andre bøter da det er sjåføren sitt fulle og hele ansvar alene, det er kun ett tilfelle ansvaret faller på pasjasjerene også og det er om de VET sjåføren som skal til å starte turen er ruset, full, på medisiner osv og da til å nekte kjøring! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #34 Del Skrevet 8. august 2017 11 timer siden, altflyter skrev: Skal vise henne denne tråden i morgen, og krysser fingrene for at hun ikke lar seg tråkke på. Hvis Camilla denne tråden også! Anonymkode: ae8f7...ee2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 8. august 2017 #35 Del Skrevet 8. august 2017 Camilla er ekstremt frekk! Ida skal absolutt ikke betale noe, for at Camilla ikke holder fartsgrensen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladjenta93 Skrevet 8. august 2017 #36 Del Skrevet 8. august 2017 Ærlig talt, passasjeren kan jo ikke noe for at sjåføren får bot? IKKE deles.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GT-R Skrevet 8. august 2017 #37 Del Skrevet 8. august 2017 Det er utrolig frekt av Camilla å kreve at de skal dele på boten. Det er kun Camilla sin skyld at turen ble 4000 kr dyrere. Regner ikke med at Ida satt å holdt en pistol mot tinningen hennes og truet henne med å kjøre over fartsgrensen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #38 Del Skrevet 8. august 2017 En tidligere ex og jeg var på bilferie, han fikk fartsbot. Siden jeg hadde bedre økonomi så tilbydde jeg meg å betale halvparten, men det ville han ikke høre snakk om. Var han som hadde kjørt som han sa. Anonymkode: 5d660...7ed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #39 Del Skrevet 8. august 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har Ida kjørt helt eksemplarisk hele veien da? Om de begge to har kjørt over fartsgrensen og det var "tilfeldig" at det var Camilla som kjørte akkurat da, og begge sannsynligvis ville blitt tatt i den fartskontrollen, så mener jeg at de bør dele. Om Ida derimot er veeldig påpasselig med å holde fartsgrenser er det ene og alene Camilla som er ansvarlig for at det ble kjørt for fort på turen. Anonymkode: 4eb42...0d8 enig Anonymkode: 028cc...8f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 8. august 2017 #40 Del Skrevet 8. august 2017 20 timer siden, altflyter skrev: Jeg har en venninne i en litt kjip situasjon, så jeg tenkte jeg skulle spørre om råd her inne på vegne av henne. La oss kalle venninnen min "Ida" Ida var på roadtrip i sommer med en venninne, "Camilla". Ida og Camilla ble enige om å dele på alle utgifter knyttet til turen. De spleiset altså på bensin, bompenger, ferge og det som ellers følger med. De byttet på å kjøre. Da Camilla kjørte, ble de stoppet i fartskontroll og fikk bot på litt over 4000kr. Nå mener Camilla at Ida skal betale halvparten av boten, da hun mener dette er en del av utgiftene de fikk på turen... og de skulle jo dele utgiftene. Ida vurderer å betale for å bevare vennskapet, på tross av at hun føler det er urimelig. Jeg mener det er helt feil å kreve at Ida skal betale for Camilla sin tabbe. Det er tross alt ene og alene sjåførens ansvar å følge trafikkreglene. Ida har heller ikke særlig god råd og dette vil gå kraftig ut over økonomien hennes, noe Camilla også er fullt klar over. Hva syntes dere? Er virkelig en fartsbot noe man bør dele på? Den som kjører og får boten betaler den. De som sitter på skal ikke måtte betale for andres dumskap! Ærlig talt! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå