AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #1 Skrevet 7. august 2017 Hvis en i det hele tatt slutter med det på barneskolen. Kan ikke huske jeg hadde klær hengende, men godt mulig de første årene. Barnemor tar med seg alt og gir ingenting tilbake. Sender barna i slitne og ødelagte klær når de skal tilbake til oss. Jeg blir gal! Anonymkode: 67da0...980
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #2 Skrevet 7. august 2017 Mulig det har endret seg litt siden man starter skolen som 5- eller 6-åring nå. Jeg hadde ikke bytteklær på skolen, men startet som 7-åring. Anonymkode: dac6a...098 1
vannbjørn Skrevet 7. august 2017 #3 Skrevet 7. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnemor Hva er en barnemor? Hun er vel bare mor? 8
Fru Uperfekt Skrevet 7. august 2017 #4 Skrevet 7. august 2017 (endret) Ta et møte med mor og legg frem din sak rolig og sakelig Når det kommer til byttetøy så sender jeg kun det med på dager med dårlig vær, men då bor og jobber jeg rett ved skolen. Endret 7. august 2017 av Fru Uperfekt
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #5 Skrevet 7. august 2017 Er nok litt indivuduelt, men på vinteren opp til 5-6 klasse kanskje? Men noen barn leker ikke på samme måte som andre, så man må jo se an barnet. Ta en prat med mor om det som plager dere Anonymkode: 2246a...6dd 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #6 Skrevet 7. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er nok litt indivuduelt, men på vinteren opp til 5-6 klasse kanskje? Anonymkode: 2246a...6dd Hæ?? Anonymkode: dac6a...098 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #7 Skrevet 7. august 2017 Det er hevn fordi jeg fikk omsorgen. Nytter ikke å prate. Anonymkode: 67da0...980
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #8 Skrevet 7. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hæ?? Anonymkode: dac6a...098 Ser jeg formulerte meg litt klønete. Men mente at barn opp til 5-6 klasse kan trenger skifteklær på skolen fordi de blir fortere våte da enn ellers på året. Anonymkode: 2246a...6dd 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #9 Skrevet 7. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser jeg formulerte meg litt klønete. Men mente at barn opp til 5-6 klasse kan trenger skifteklær på skolen fordi de blir fortere våte da enn ellers på året. Anonymkode: 2246a...6dd Jeg skriver fremdeles hæ?? Tenker du på barn med spesielle behov? Anonymkode: dac6a...098 9
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #10 Skrevet 7. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis en i det hele tatt slutter med det på barneskolen. Kan ikke huske jeg hadde klær hengende, men godt mulig de første årene. Barnemor tar med seg alt og gir ingenting tilbake. Sender barna i slitne og ødelagte klær når de skal tilbake til oss. Jeg blir gal! Anonymkode: 67da0...980 Stakkars barn! 😱😢😢 Anonymkode: b0676...4dc
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #11 Skrevet 8. august 2017 9 timer siden, vannbjørn skrev: Hva er en barnemor? Hun er vel bare mor? Å, dette irriterer meg også så immmari! Det heter mor og far, ikke barnemor og barnefar. Har mest sett det i bruk om far. Også har du biomor og biofar. Enda mer bortkastet. Beklager avsporingen! Hjelper det ikke å snakke med mor om dette? Har hun veldig trang økonomi? Jeg tror det er vanlig å ha byttetøy liggende til minst 4.klasse. Når de ikke lenger går på sfo er jeg usikker. Anonymkode: da52f...e8d 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #12 Skrevet 8. august 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er vanlig å ha byttetøy liggende til minst 4.klasse. Tidene har virkelig endret seg siden jeg gikk på barneskolen. Anonymkode: dac6a...098 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #13 Skrevet 8. august 2017 Byttetøy? Er det seriøst vanlig nå? Hvor er det barna bytter? Skal de ha en hel skole inn i garderoben, liksom? Slik var det ikke når jeg var ung. Anonymkode: d7efb...c66 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #14 Skrevet 8. august 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver fremdeles hæ?? Tenker du på barn med spesielle behov? Anonymkode: dac6a...098 Nei? Det er mange barn som leker i snøen på vinteren, og av erfaring etter å ha jobbet i skolen er det veldig greit at selv de store barna har med skiftetøy HVIS de er et av barna som tar helt av i snøen og blir bløte. Har de ikke med kan de jo bare sitte våte i timene, men det er litt stusselig Og nei, det er ikke snakk om barn med spesielle behov, men barn som leker som barn skal. Trenger jo ikke være haugevis, men et skift som de har liggende i tilfelle. Anonymkode: 2246a...6dd 6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #15 Skrevet 8. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Byttetøy? Er det seriøst vanlig nå? Hvor er det barna bytter? Skal de ha en hel skole inn i garderoben, liksom? Slik var det ikke når jeg var ung. Anonymkode: d7efb...c66 Ikke når jeg var ung heller, men gud så kjipt det er å sitte klissvåt i timen. Og som voksen som jobber i skolen er det ikke så gøy å høre på barna som klager over å være bløte fordi de ikke har med skift De skifter selvfølgelig på toalettet. Det er jo ikke sånn at alle blir bløte på likt og hele skolen står i kø for å skifte Anonymkode: 2246a...6dd 6
Minlillesky Skrevet 8. august 2017 #16 Skrevet 8. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Byttetøy? Er det seriøst vanlig nå? Hvor er det barna bytter? Skal de ha en hel skole inn i garderoben, liksom? Slik var det ikke når jeg var ung. Anonymkode: d7efb...c66 Her er det byttetøy fra 1-4 klasse Barna blir fort våte gjennom en skoledag og selv om de er store, så er de ikke såå store enda. Noen har tisseuhell og søler osv. De er jo bare 6 år når de starter på skolen, ikke så store.. Her har alle barna hver sin del av knaggrekken. Øverst har de sin egen boks med ekstra sokker, bukse og genser, samt truse. Under henger de fra seg osv... Veldig enkelt og oversiktlig. Barn fra 1 til 4 klasse leker på helt annen måte enn fra 5 klasse og oppover 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. august 2017 #17 Skrevet 8. august 2017 Så mange negative svar. Folk klager på at dagens barn bare spiller dataspill og ser på TV, og når de er ute og leker så de blir våte, så er det søren meg galt det også. Ja, ja.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #18 Skrevet 8. august 2017 Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke skal ha med skiftetøy. Jeg jobber i barnehage og har blitt våt selv om jeg er voksen. Jeg har skiftetøy på jobb... Det er jo kjedelig om de nå gå våte en hel dag. Anonymkode: 16fb6...827 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #19 Skrevet 8. august 2017 Mine har ofte bare støvler og regntøy, + et innesko og sko til innegym. Tar hun det, det skal jo ligge fast på skolen? I førsteklasse en liten pose med strømpebukser/joggebukser, et par sokker og en underbukse. Noe mer trenger de da ikke, og dette henger da fast på plassen? Anonymkode: e98ae...354
Biloba Skrevet 8. august 2017 #20 Skrevet 8. august 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er hevn fordi jeg fikk omsorgen. Nytter ikke å prate. Anonymkode: 67da0...980 Har du hovedomsorg? Da er du i utgangspunktet ansvarlig for å sende med barnet tøy og utstyr til samvær hos mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå