Gå til innhold

Hvorfor er det så negativt å være latsabb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man ellers har en sunn helse og spiser sunt, har en normal og fin kropp, hvorfor er det så turnoff for noen at den andre trives best med rolige ettermiddager og kvelder i sofakroken eller med en rolig hjemmehobby?

Jeg syntes det høres så spesielt ut at noen forventer at en som ikke har interesse for trening og ikke trenger å gå ned i vekt, skal gå på trening bare for å få "status" som en som trener?

Anonymkode: 31587...852

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Feil person. Det er ikke negativt for alle. 

Anonymkode: a07cc...d9f

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil person. Det er ikke negativt for alle. 

Men lurer på HVORFOR det er så innmari negativt for noen? Hva i det at noen liker seg i sofakroken, er så ille for andre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi Arbeit Macht Frei.

Anonymkode: 323c8...d95

• Liker 6
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man ellers har en sunn helse og spiser sunt, har en normal og fin kropp, hvorfor er det så turnoff for noen at den andre trives best med rolige ettermiddager og kvelder i sofakroken eller med en rolig hjemmehobby?

Jeg syntes det høres så spesielt ut at noen forventer at en som ikke har interesse for trening og ikke trenger å gå ned i vekt, skal gå på trening bare for å få "status" som en som trener?

Fordi du er råtten innvendig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men lurer på HVORFOR det er så innmari negativt for noen? Hva i det at noen liker seg i sofakroken, er så ille for andre?

Trender og massesuggesjon:fnise: Akkurat nå er et "in" å ha et superaktivt non-stop hyperstressende liv med 30 000 good-times venner, der tiden etter jobb helst skal pakkes med sunt kosthold/trening, vennesammenkomster og helst kulturliv.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Fordi man gjerne vil ha samme interesser som den man er sammen med? Fordi det er utrolig kjekt å løpe halvmaraton og maraton sammen med en partner eller gå og trene styrke sammen! Du skjønner det nok ikke når du ikke trener selv eller ikke har opplevd hvordan det er å være interessert i trening og sammen med noen som liker det samme. Er vel kjedelig for deg å sitte hjemme i sofakroken helt alene og ha en skuffet partner som går på fjellet alene fordi du ikke gidder å bevege deg? Er det ikke bedre med noen som også er glad i sofaen for deg?

Anonymkode: b876c...1ef

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, hocane skrev:

Fordi du er råtten innvendig

Hvordan er man råtten innvendig? Om man spiser sunt og har god helse, en aktiv jobb? Om man ser på dokumentarer og lærer seg nye spennende og avanserte ting? Hvordan er man råtten eller kjedelig fordi man ikke trener?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er man råtten innvendig? Om man spiser sunt og har god helse, en aktiv jobb? Om man ser på dokumentarer og lærer seg nye spennende og avanserte ting? Hvordan er man råtten eller kjedelig fordi man ikke trener?

Har du god helse når du aldri får opp pulsen? Det hjelper ikke å gå litt på jobb når du aldri får opp pulsen og få svettet litt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du god helse når du aldri får opp pulsen? Det hjelper ikke å gå litt på jobb når du aldri får opp pulsen og få svettet litt. 

Det finnes jo de av oss som har svært fysiske jobber. Jeg er en av dem. Elsker å slappe av på fritiden, svetter og bærer nok fem dager i uken.

Anonymkode: 92429...6b1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi latskap genererer dovenhet for veldig mange. Og man får ekstra energi av å være i bevegelse. Og nei, jeg snakker ikke om å trene som en topputøver.

Anonymkode: b795a...169

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi man gjerne vil ha samme interesser som den man er sammen med? Fordi det er utrolig kjekt å løpe halvmaraton og maraton sammen med en partner eller gå og trene styrke sammen! Du skjønner det nok ikke når du ikke trener selv eller ikke har opplevd hvordan det er å være interessert i trening og sammen med noen som liker det samme. Er vel kjedelig for deg å sitte hjemme i sofakroken helt alene og ha en skuffet partner som går på fjellet alene fordi du ikke gidder å bevege deg? Er det ikke bedre med noen som også er glad i sofaen for deg?

For å ta meg som et eksempel, så har jeg en interesse som tar mye tid, jeg hadde aldri forventet at samboeren min skulle hatt den interessen bare fordi jeg har det. Man er jo sammen mye, så å ha forskjellige interesser er bare sunt. Og jeg hadde heller ikke brydd meg om kjæresten dro på trening 3 ganger i uken uten meg.
Jeg kan såklart bli med på fjelltur en gang i året. Bare fordi man trives best i sofakroken (og ja jeg trives i mitt eget selskap og trenger ikke en partner som sitter her med meg hele dagen) betyr det ikke at man ikke gidder å bevege seg, man beveger seg mye på jobb og under sex, og når man ikke trenger å gå ned i vekt ser jeg ikke helt det store behovet for å bevege seg unødig mye når man heller vil bruke tiden på andre ting.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ingen gode svar å få ser jeg. Det er ikke negativt å være lat.

Anonymkode: 74518...5ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får opp pulsen i arbeidet mitt, og får opp pulsen og svetter når man har sex.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen gode svar å få ser jeg. Det er ikke negativt å være lat.

Anonymkode: 74518...5ae

Jeg likte spesielt det svaret om at man var råtten innvendig om man ikke trener på fritiden :fnise:

Jeg har en svært fysisk jobb i tillegg til at jeg går svært mye (har hund) og jeg bor i fjerde etasje med vaskemaskin i kjelleren.

Jeg beveger meg nok som det er. Dessuten sliter det på kroppen å trene for mye og det er forsket på hvor mye aktivitet som trengs for å holde seg sunn og leve et langt liv. Det er faktisk ikke så veldig mye, mye mindre enn det mange treningsfantaster har fått for seg. Ganske mange bryter faktisk ned kroppen og pådrar seg slitasjeskader som de må slite med når de blir eldre.

Anonymkode: 92429...6b1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det mest negative med deg er vel at du trenger en person til å akseptere deg selv.

Anonymkode: b3829...e7f

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får opp pulsen i arbeidet mitt, og får opp pulsen og svetter når man har sex.

Du får ikke god kondisjon av å ha sex. Tro meg jeg var sånn som deg for noen år siden. Spiste sunt og jobbet. Veide ikke mer enn 72 kg heller.

Var ikke før jeg tok en joggetur jeg innså hvor råtten formen min egentlig var. I dag er jeg en helt annen mann med mye bedre energi og kondisjon.

Endret av hocane
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette du nevner gjelder jo for ekstremt mange. Nå er det jo uansett slik at det er en trend å trene supermasse og spise ultrasunt. Personlig kunne jeg ikke ha vært sammen med en person slik person som har et slikt forhold til trening og mat, så dette er vel noe som går begge veier. Ikke ser jeg hvorfor du er så opptatt av at personer med ekstreme vane- og holdningsavvik skal være sammen med hverandre. I mitt hodet virker det som fullstendig kræsj. 

Anonymkode: 5eef0...0d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For å ta meg som et eksempel, så har jeg en interesse som tar mye tid, jeg hadde aldri forventet at samboeren min skulle hatt den interessen bare fordi jeg har det. Man er jo sammen mye, så å ha forskjellige interesser er bare sunt. Og jeg hadde heller ikke brydd meg om kjæresten dro på trening 3 ganger i uken uten meg.
Jeg kan såklart bli med på fjelltur en gang i året. Bare fordi man trives best i sofakroken (og ja jeg trives i mitt eget selskap og trenger ikke en partner som sitter her med meg hele dagen) betyr det ikke at man ikke gidder å bevege seg, man beveger seg mye på jobb og under sex, og når man ikke trenger å gå ned i vekt ser jeg ikke helt det store behovet for å bevege seg unødig mye når man heller vil bruke tiden på andre ting.

Det er helt greit at du mener du ikke trenger å dele noen interesser sammen med den du er sammen med, men de fleste vil gjerne ha noen som har samme interesser. Hvis du får en kjæreste som er på fjellet hele helgen mens du sliter ut sofaen, hvem skal du ha sex med da? Siden du er så opptatt av at du svetter litt under sex altså. Og om du er i så dårlig form at du får opp pulsen under sex så bør du virkelig begynne å jogge litt kjære deg. 

Helt i orden at du ønsker å sitte på sofaen hele ettermiddagen, men det virker ikke som om at du ønsker å forstå hvorfor noen ikke gidder å ha en person som deg som partner.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lol. Å få opp pulsen og svette er jo ikke et mål på hvorvidt man har god fysisk helse eller ikke. 

Anonymkode: 5eef0...0d0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...