Gå til innhold

Jeg brukte bilder av en smellvakker svensk blogger på Tinder..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.. og må innrømme jeg ble litt overrasket. Det hele begynte som litt uskyldig moro med en venninne etter noen øl. Jeg datet en fyr fra Tinder i rundt to måneder, før han plutselig forsvant uten et ord (ghosting heter det visst).. Jeg tok det veldig tungt, da jeg ikke så det komme i det hele tatt. 

Så har jeg i ettertid lastet ned Tinder på nytt og ser at han fortsatt er aktiv der. Jeg matchet med en del menn, snakket en del med noen, men så ble matchen borte eller han slutta plutselig å svare. Vet man ikke skal ta Tinder så alvorlig, men..

Min venninne og jeg tenkte det hadde vært gøy å se responsen med bilde av en veldig pen svensk blogger, som ikke er særlig kjent i Norge. Jeg lagde en fake profil med et par bilder av henne og jeg fikk superlike fra annenhver mann jeg sveipet over på Tinder. Til og med de langt under gjennomsnittlige mannfolka ga superlikes (jeg liket alle) og de spammet på med meldinger. De fikk ikke svar, så da sendte de en til. Og en til. Og en til. 

Matchet også med alle de jeg snakket med med da jeg var meg selv på bildene og nå virket de mye mer desperate og gira enn når de snakket med den ekte meg. Pøste på med meldinger (jeg svarte og var meg selv i svarene jeg ga til dem) og da var det ikke snakk om å slette matchen eller å plutselig slutte å svare nei. Han ene sendte vel 12 meldinger på 1,5 dag uten at jeg hadde rukket å svare! 

Blir litt matt. Her inne diskuteres det jo om at vi kvinner er single fordi vi bare er ute etter menn som er over vår liga, og at alle de "snille", men mindre kjekke mennene taper for se kjekkeste. Men her ser jeg jo at dere snille og gjennomsnittlige menn gjør akkurat det samme. Når de trodde de snakka med en helt vanlig, normalt søt jente var det ikke så big deal, men når de matcher med en usannsynlig vakker dame (men med akkurat samme interesser osv som meg) så mister de alle hemninger og blir så desperate at de nesten ikke vet hvor de skal gjøre av seg! 

(Ja, jeg vet dette sikkert er sykt og bla bla. Men syntes det var et intr. "prosjekt". Måtte ha bilde av en vakker person, som ikke var superkjendis eller en helt vanlig person, så da ble det denne bloggeren.)

Har slettet bildene og profilen, og regner ikke med at de noengang vil skjønne at det selvsagt ikke var denne smellvakre dama de snakka med. 

Aldri mer Tinder, æsj. 

Anonymkode: bb86e...f25

• Liker 46
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å legge til at hovedmålet med prosjektet var å matche med og avtale date med han som ghostet meg, for så å ikke møte opp, vitende om at han satt klar og ventet i den tro at han skulle på date med en dame som var milevis unna hans "liga". 

Men rakk aldri å komme så langt før jeg følte jeg måtte slette hele profilen. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nå prøver du det omvendte, en profil med en "vanlig" fyr og så en med en kjempekjekk fyr.

Samme resultat. 

Anonymkode: ddfde...374

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå prøver du det omvendte, en profil med en "vanlig" fyr og så en med en kjempekjekk fyr.

Samme resultat. 

Det kan da ikke være sjokkerende for noen at de aller peneste av oss - uansett kjønn - får mer oppmerksomhet, særlig på en så "overfladisk" sjekkeapp som Tinder! Trodde det var åpenbart at en veldig pen kvinne eller mann ville få mer enn en mer gjennomsnittsligning person. 

Klart det er en litt sprø ting å gjøre av TS, men det motbeviser jo en påstand som hevdes veldig ofte av menn her inne:

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir litt matt. Her inne diskuteres det jo om at vi kvinner er single fordi vi bare er ute etter menn som er over vår liga, og at alle de "snille", men mindre kjekke mennene taper for se kjekkeste. Men her ser jeg jo at dere snille og gjennomsnittlige menn gjør akkurat det samme. Når de trodde de snakka med en helt vanlig, normalt søt jente var det ikke så big deal, men når de matcher med en usannsynlig vakker dame (men med akkurat samme interesser osv som meg) så mister de alle hemninger og blir så desperate at de nesten ikke vet hvor de skal gjøre av seg! 

Det er jo er lass av tråder om dette. Hvordan de snille mennene taper fordi kvinner er så overfladiske, og at det er en stor skjevhet i datingen på grunn av dette. Dette viser jo at det er mye likt. 

Men noen menn trenger å finne noen å skylde på for at de ikke får dame - og da blir det damer og andre menn som får skylda. Samtidig mistenker jeg at de selv er gjerne både blinde og døve for nettopp de gjennomsnittlige damene. Det må de gjøre, når de bastant mener at alle kvinner har en kø av menn som vil ha henne å velge blant til en hver tid. For de færreste jeg kjenner har det slik! Det er mange kvinner som også sliter på kjærlighetsfronten, men i følge disse mennene er det utelukkende fordi de er for kresne. Mens sannheten kan like gjerne være lunken interesse - akkurat slik som menn noen ganger opplever. 

Anonymkode: 6087d...7ab

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Prøv det samme med en kjekk ukjent mannlig modell. Du får nok samme resultatet. 

For øvrig er Tinder fandens verk.

Anonymkode: 4be19...7e3

• Liker 4
Gjest Ingenting2
Skrevet

Poenget her er vel at det oftest er de snille mennene som slenger med leppa om ligaer og utakknemlige damer på tinder kontra kvinner som sutrer over det samme. 

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme resultat. 

Klart, men poenget til mange av de stakkarslige mennene her på forumet er jo at dette kun skjer med menn og ikke med kvinner. TS sitt poeng er jo klart. Dette skjer med kvinner også. Gjennomsnittlige menn, eller rett og slett uattraktive menn, trakter også etter svært attraktive kvinner og gir blaffen i gjennomsnittlige eller mindre pene kvinner. 

Anonymkode: 23934...846

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Får håpe noen av disse idiotene leser denne tråden, men da begynner de vel bare å kverrulerer med at du var heldig. Vi andre vet at det prosjektet ditt gjenspeiler virkeligheten.

Anonymkode: 5e74a...7a4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart, men poenget til mange av de stakkarslige mennene her på forumet er jo at dette kun skjer med menn og ikke med kvinner. TS sitt poeng er jo klart. Dette skjer med kvinner også. Gjennomsnittlige menn, eller rett og slett uattraktive menn, trakter også etter svært attraktive kvinner og gir blaffen i gjennomsnittlige eller mindre pene kvinner. 

Anonymkode: 23934...846

Helt riktig, og dette har jeg visst lenge. Aldri kjøpt politisk korrekte forklaringer om at utseende ikke er av stor betydning. 

Anonymkode: c3874...837

• Liker 1
Skrevet

Du innrømmer altså lovbrudd. Dette er identitetstyveri og strengt ulovlig. 

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke så lenge siden en mann fikk 1 års fengsel for å bruke ei kvinnes bilde på en datingside.

For å illustrere alvorlighetsgraden ;

http://www.utrop.no/12581

Identitetstyveri kan straffes med 6 år i fengsel
Ishqnet har opplevd misbruk av bilder og identiteten til andre. Slik atferd er forbudt ved lov, og kan resultere i fengsel inntil 6 år.

En en ny lov som Datakrimutvalget har lagt ut kan identitetstyveri og bruk av uriktig identitet straffes med inntil 6 år.

"For identitetstyveri straffes den som uberettiget bruker uriktig identitet ved elektronisk kommunikasjon. Som uriktig identitet anses identiteten til en annen fysisk eller juridisk person og identitet som ikke tilhører noen. Straffen er bøter eller fengsel inntil 3 år. For grov overtredelse er straffen fengsel inntil 6 år. For liten overtredelse er straffen bøter eller fengsel inntil 6 måneder."

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

(Ja, jeg vet dette sikkert er sykt og bla bla. Men syntes det var et intr. "prosjekt". Måtte ha bilde av en vakker person, som ikke var superkjendis eller en helt vanlig person, så da ble det denne bloggeren.)

Har slettet bildene og profilen, og regner ikke med at de noengang vil skjønne at det selvsagt ikke var denne smellvakre dama de snakka med. 

Aldri mer Tinder, æsj. 

Forskjellen ligger i at gjennomsnittlige menn ikke får match med pene damer med mindre det er en scam konto. Vanlige kvinner får derimot matcher med kjekke menn.

Anonymkode: c703d...013

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen ligger i at gjennomsnittlige menn ikke får match med pene damer med mindre det er en scam konto. Vanlige kvinner får derimot matcher med kjekke menn.

Anonymkode: c703d...013

Bullshit. Bare å gå ut døren så ser man gjennomsnittlige menn med pene damer.

Anonymkode: 5e74a...7a4

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, canacas skrev:

Poenget her er vel at det oftest er de snille mennene som slenger med leppa om ligaer og utakknemlige damer på tinder kontra kvinner som sutrer over det samme. 

Men viste ikke eksperimentet til trådstarter at ligaer er virkelig, da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Newsflash; mennesker er overfladisk. 

Anonymkode: 3c6b8...a5c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldig interessant å høre om dette elsperimentet, TS. Det slår beina under klagingen til menn med gjennomsnittlig utseende som klager over at kvinner bare er interesserte i kjekke menn, når de gjør det samme selv.

Av ren nysgjerrighet: Hvilken blogger brukte du bilde av? Jeg lurer veldig på hvor pen man må være for at menn skal bli så desperate 😉

Anonymkode: cfb5b...71e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde noe lignende for mange år tilbake, på en datingside. Ikke med bilder av noen med navn, men fra en slik online fototjeneste. Jeg delte det opp i lys blond smilende kvinne og mørk blond (brunhåret) smilende kvinne (20-årene) som så pene ut og ellers i profilen skrev jeg slik JEG var. I løpet av én dag hadde den lys blonde kvinnen fått 600 henvendelser fra menn i hele sjiktet (fra HJELP! :sjokkbla: til WOW :bolledeig:

Den mørk blonde fikk 20.

Alt gikk på hvor "pen og flott og flink og fantastisk" den lys blonde var. Den mørk blonde "smilte pent og var sikkert mystisk og interessant." Det var en som jeg snakket litt med som lys blond og han kalte meg "engelen sin." Det var ikke måte på hvor mye positivt som kunne sies om "meg." "Jeg" var den peneste av alle som lys blond. 

Jeg stengte profilene etter en uke, med 5000 henvendelser fra menn til den lys blonde kontoen, og 300 henvendelser fra menn til den mørk blonde kontoen. Det var litt sjokkerende at det var SÅ stor forskjell.

Man har jo også hørt om lignende når det gjelder vekt - hvor mange kvinner som får henvendelser basert på hvor fyldige de er. 

Anonymkode: ffa26...d3c

• Liker 5
Skrevet

Synes dette var relativt råttent gjort mot kvinnen dere brukte bildet fra. Straffbart er det vel også.

AnonymBruker
Skrevet

Stjerne i boka til deg:fnise: Bare synd du ikke fikk tatt igjen også.

Anonymkode: 0d0be...72b

• Liker 1
Skrevet

Har gjort det samme med en kjekk venn av meg og fikk akkurat det samme resultatet med kvinner så det er samme ulla. Du får i det minste matcher med bilder av deg selv.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...