Gå til innhold

Å kanskje bli en større familie..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har to barn fra et tidligere forhold. Barna bor fast hos sin mor rundt tre timer unna oss, og før eldste barnet startet på skolen hadde vi barna annenhver onsdag til søndag, deretter annenhver helg da eldste begynte på skole. 

Barnas mor har familie i byen vi bor i, og etter jul ville hun flytte hjem for å komme nærmere familien. Hun foreslo at vi kunne ha barna 50/50, noe vi ble veldig glade for og lenge har ønsket. Vi ordnet med plass i både barnehage og skole, og gledet oss til å bli en storfamilie fra sommeren. Planen var at de skulle flytte til sommerferien. 

Barna var informert, og alle gledet seg. Da det nærmet seg flyttedato, ombestemte mor seg, hun ville ikke flytte til denne byen likevel. De var på familievernkontoret, og hun sa at der var uaktuelt å flytte både mtp jobbmuligheter og pga det dårlige samarbeidet mellom foreldrene. 

Vi ble veldig skuffet og lei oss, og særlig det eldste barnet tok dette tungt. H*n hadde gledet seg veldig til å flytte hit, h*n har et tett og godt forhold til oss og resten av familien her, og også mange venner her. 

Vi måtte igjen omstille oss, og barnehage - og skoleplass her ble sagt opp. 

For bare noen dager siden sier mor at hun mest sannsynlig vil flytte hit likevel, og at hun og barna kommer i oktober, midt i semesteret til eldste barnet. Vi vet ikke så mye mer, da vi ikke får mye informasjon. Vi vet ikke om det blir noe av, hvordan vi skal organisere hverdagen, hvordan fordeler vi utgifter osv. Mannen min vil gjerne ha et nytt møte på familievernkontoret, slik at dette blir så ryddig som mulig. 

Vi håper selvsagt at barna kommer nærmere, men tør ikke helt å slippe jubelen løs enda. Samtidig er det slitsomt å ikke vite hva som skal skje fremover, dette blir en stor omstilling for oss alle, også barna, og det hadde vært kjekt å få forberedt seg litt, uten å kanskje bli veldig skuffet om det ikke blir noe av. 

Hva kan vi/bør vi forvente å få av informasjon? Når bør vi få vite om vi faktisk skal ha barna her 50% av tiden? 

Slitsom å sitte å vente på noe som bare kanskje blir noe av.

Anonymkode: 753ee...2f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen med erfaringer eller meninger rundt dette? 

Skrevet

Det første jeg tenker her er at om mor er seriøs med å flytte i oktober så bør hun la barna flytte nå slik at de begynnere på skole Og barnehage i begynnelsen av året så kan dere gå over 50/50 når hun har flyttet. Det hadde jeg insistert på som den andre forelderen.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var jo planen i utgangspunktet, før hun ombestemte seg. Og så ombestemte seg igjen 🙈 Hun sier det ikke er mulig å flytte før, pga jobb. Og bruker det at barna skal få en ordentlig avslutning i sin nåværende barnehage og skole som en ekstra unnskyldning.. mannen min har ikke mye han skulle ha sagt her, og prøver å trå varsomt da han er redd hun ombestemmer seg enda en gang. 

Men utrolig slitsomt for oss å sitte å vente på noe som vi ikke er helt sikre på kommer til å bli noe av. En del som må ordnes før de evt flytter, så kjenner jeg blir litt irritert for at hun vingler sånn. Det vil jo bety en helt ny hverdag for oss også. Og ikke minst barna. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...