Gå til innhold

Noen som kan espansk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan fortelle hva det står på teksten i denne filmen for meg? Jeg skjønner ikke afglghnd gefflende asnfdn sdansdf.

Anonymkode: 01e32...842

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som kan fortelle hva det står på teksten i denne filmen for meg? Jeg skjønner ikke afglghnd gefflende asnfdn sdansdf.

Ifølge Google Translate:

Tretten roser

På denne dagen ble 13 kvinner henrettet av Franco-regimet. "Ikke gråt for meg," sa en av dem før hun døde. "La ikke mitt navn bli slettet fra historien." De var mellom 20 og 30 år og fire av dem var i framskreden graviditet. 🌹Carmen (20 år), 🌹Martina (24), 🌹Blanca (29 år), 🌹Pilar (27 år), 🌹Julia (19), 🌹Adelina (19), 🌹Elena (20 år) , 🌹Virtudes (18), 🌹Ana (21), 🌹Joaquina (23 år), 🌹Dionisia (20 år), 🌹Victoria (18) og 🌹Luisa (18) # 13rosas En hyllest http: //cort.as/yVYf

Endret av Hurepoix
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den 5.august 1939? 

Anonymkode: cf626...d4e

Skrevet (endret)

Selve teksten i filmen sier:

"Que mi nombre no se borre de la historia".  = La ikke mitt navn bli utslettet fra historien.

var de siste ordene til en av de tretten kvinnene som ble henrettet foran murene til Cementerio del Este (Østlige kirkegård) den 5. august 1939. Den minste halvdelen (la mitad menores - ?) ble dømt til døden for forbytelsen å ha tilhørt opprøret. Historien hennes lever fortsatt, i bøker, verk, teater og film for at man ikke skal glemme de dystre årene under den franquistiske undertrykkelsen.

Endret av Hurepoix
AnonymBruker
Skrevet

Okei, så det nevnes ikke med ett ord at de var kommunister altså? Bare propaganda i så fall.

Skrevet

Espansk? Kunne du ikke bestemme deg for enten "spansk" eller "español" i tittelen, TS?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...