Gå til innhold

Narvestad fått jobb i borettslaget jeg bor i

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja nå skal det bli artige tider du.

Borettslaget har fått ny vaktmester.

Og han går nok Narvestad en høy gang.  I dag fikk jeg tilsnakk fordi dørskiltet mitt var "for lite folkelig". Det passet visstnok ikke inn i borettslagets image...

I helgen banket han på og kunne fortelle meg at om jeg ikke investerte i en boks bengalakk snart, så ville sanksjoner komme som perler på en snor. Det var altså takrennen min som var falmet.

Han pleier dessuten å le så rått og høyt at utenfor vinduene her at han vekker både barn og eldre.

Hva gjør man med slike? 

Anonymkode: 40646...9ee

• Liker 10
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt!

• Liker 3
Skrevet

Betale Robert Stoltenberg for å fotfølge han og parodiere han til enhver tid. Kunne blitt en spin-off serie. 

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Gjør sånn som jeg gjør om naboene snakker til meg, svar på spansk :fnise: 

Anonymkode: 7c9b1...528

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Bare si "no comprendo" og sleng igjen døren. 

Anonymkode: bc83d...86d

• Liker 4
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja nå skal det bli artige tider du.

Borettslaget har fått ny vaktmester.

Og han går nok Narvestad en høy gang.  I dag fikk jeg tilsnakk fordi dørskiltet mitt var "for lite folkelig". Det passet visstnok ikke inn i borettslagets image...

I helgen banket han på og kunne fortelle meg at om jeg ikke investerte i en boks bengalakk snart, så ville sanksjoner komme som perler på en snor. Det var altså takrennen min som var falmet.

Han pleier dessuten å le så rått og høyt at utenfor vinduene her at han vekker både barn og eldre.

Hva gjør man med slike? 

I første omgang kan du jo be ham pent om å lese husordensregler/vedtektene en gang til. Vedlikehold av takrenner er borettslagets ansvar og ikke den enkelte andelseier.

Forøvrig minner han meg om mange vaktmestere/styreledere jeg har vært borti. Usympatisk de luxe. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Nok en grunn til å kjøpe seg noe eget.

Anonymkode: 9b095...ef7

• Liker 2
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør sånn som jeg gjør om naboene snakker til meg, svar på spansk :fnise: 

Anonymkode: 7c9b1...528

Ja, det nytter ikke å snakke urdu eller arabisk, for da forstår jo naboene deg. :icon_frown:

• Liker 12
Skrevet

Si at du gjør som han sier så fort styret har fattet et vedtak på det? Det er de som bestemmer sånt, ikke vaktmesteren.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han legger seg opp i alt! 

Nabo lenger borti gata har ikke tatt av juletrebelysningen på hekken utenfor huset sitt, den er ikke påslått da men henger bare der, synes nesten ikke. Hver gang vaktmesteren ser denne naboen så roper han "Er det blitt jul igjen a gitt!!!?".. Var ikke morsomt første gangen og er fortsatt ikke morsomt.

Dessuten patruljerer han gatelangs i borettslaget dag og natt. Nå nettopp så jeg ut av soveromsvinduet og da sto han og skulte inn på plattingen min med et granskende blikk.

I går mårres våknet jeg klokken 6.20 av gapskratting utenfor vinduet!!!

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Poserose skrev:

Si at du gjør som han sier så fort styret har fattet et vedtak på det? Det er de som bestemmer sånt, ikke vaktmesteren.. 

En annen ting er at borettslaget er ansvarlig for utvendige vedlikeholdskostnader, ikke den enkelte beboer, så vaktmesteren var langt utenfor sitt mandatområde da han krevde at beboer skulle gå til innkjøp av lakk til en falmet takrenne.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Må være sønnen til styrelederen i det borettslaget jeg bodde i... Styrelederen ble omtalt som "ayatollaen".

Endret av SweetM
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AgentFassbender skrev:

Betale Robert Stoltenberg for å fotfølge han og parodiere han til enhver tid. Kunne blitt en spin-off serie. 

:ler: 

Kanskje du skal tipse Robert Stoltenberg om at han har en "dobbeltgjenger", ts?

Anonymkode: 4410e...b84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nok en grunn til å kjøpe seg noe eget.

Anonymkode: 9b095...ef7

Ikke alle har mulighet til det. Men slike ting kan jo også folk i eide leiligheter oppleve...

Anonymkode: 203dc...16e

AnonymBruker
Skrevet

Sånne typer er morsomme på tv, men ikke i virkeligheten. For en ufyselig type! :angry: Hva med å prøve å få med seg flere av naboene, for så å legge inn et forslag om å få dette uvesenet sparket? Han kan jo ikke fortsette å terrorisere beboerne på denne måten!!

Anonymkode: f4a62...c0b

• Liker 3
Skrevet

Kjøp fluoriserende maling og mal takrenna med den. Da vil han se den lyse opp til enhver tid på døgnet!

• Liker 7
Skrevet

For å være litt seriøs her, dette er en sak du tar opp med styret. At enkeltpersoner begynner sin personlige forfølgelse av en vaktmester tjener ingen. Styret må ta tak. 

Så skriv en saklig klage til styret, der du presiserer hva som er problemene med den nye vaktmesteren. Tar ikke styret tak i problemet, er det bare å vente på neste valg.

• Liker 9
Skrevet

Hvordan var han før han ble valgt da?

Skrevet
1 time siden, EvaLena skrev:

Hvordan var han før han ble valgt da?

Vaktmestertjenester bestilles, evt. ansettes av styret og blir ikke valgt av beboerne.

Bare sånn til oppklaring. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...