AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #1 Skrevet 7. august 2017 Hei. Jeg skal løpe mitt første halvmaratonløp om et par dager (!!) og er veldig nervøs og gjorde noe dumt. Jeg har hatt veldig bra trening og følt meg i veldig bra form og hadde som vanlig på mandager intervalltrening i dag som skulle være siste gang jeg skulle trene før løpet. Men så måtte jeg sette meg inn i en del info i dag og så at jeg måtte endre tiden jeg hadde satt som estimert i januar siden jeg føler jeg har kommet i mye bedre form enn antatt. Hadde en antatt hastighet på 2:28 og har nå en antatt hastighet på 2:12. Men så ble jeg mer og mer nervøs og tankene spant sånn så jeg tok meg et 5-kilometer testløp der jeg kom på en estimert hastighet på halvmaraton på 2:33! Altså, jeg har løpt opp mot hele distansen et par ganger tidligere og vet at jeg ligger greit på en hastighet på litt over 6 min/km, men dette testløpet i dag gikk jo bare rett vest og nå har jeg så dårlig selvtillit og er usikker på om jeg skal endre estimert tid! Jeg har løpt kortere distanser tidligere i løp, og da har også alltid testløpene gått rett vest mens jeg har perset og gjort det svært bra når det har vært løp! Og selvfølgelig skulle jeg ikke testløpt etter jeg allerede hadde løpt intervaller samme dag, men sånn går det når man er nervøs. Så dere kjære litt mer erfarne halvmaratonløpere, skal jeg endre tiden til 2:12 eller skal jeg la den være? Anonymkode: cafba...324
Snabeltann Skrevet 7. august 2017 #2 Skrevet 7. august 2017 Har ingenting å si. Er bare ca-tid uansett. Mange som melder seg opp i puljer for å slippe å løpe så mye i kø. Kk mila melder jeg meg alltid i pulje 1 f. Eks. Dette går bra, lykke til! 1
Ild Skrevet 7. august 2017 #3 Skrevet 7. august 2017 Det går bra! *pust rolig* Du har jo løpt en del, og vet sikkert selv innerst inne at bena blir litt tregere rett etter intervalltrening, derfor; tiden du løp på rett etter intervalltreningen sier deg ikke så mye annet enn at du nettopp har trent intervall Husk også å lade opp uken før selve løpet! (Virker ikke som det er det du gjør) Om du har meldt deg på i den ene eller andre gruppa har ikke noe å si for ansre enn deg selv. Mitt råd; løp 6min/km som planlagt på løpsdagen, og sebk heller farten om du merker at det trengs (-vil tro at det ikke trengs!) Lykke til med løpet!!
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #4 Skrevet 7. august 2017 14 minutter siden, Ild skrev: Det går bra! *pust rolig* Du har jo løpt en del, og vet sikkert selv innerst inne at bena blir litt tregere rett etter intervalltrening, derfor; tiden du løp på rett etter intervalltreningen sier deg ikke så mye annet enn at du nettopp har trent intervall Husk også å lade opp uken før selve løpet! (Virker ikke som det er det du gjør) Om du har meldt deg på i den ene eller andre gruppa har ikke noe å si for ansre enn deg selv. Mitt råd; løp 6min/km som planlagt på løpsdagen, og sebk heller farten om du merker at det trengs (-vil tro at det ikke trengs!) Lykke til med løpet!! Nei, hehe, sant! Neida, har fortsatt noen dager å komme meg på og skal ikke trene noe før løpet. Jeg er vandt til å trene relativt mye, men siste månedene har jeg trent nesten bare i terreng, sånn at det naturligvis blir ganske andre tider når man løper på flatmark. Ble derfor plutselig så usikker på om jeg egentlig har trent bra nok i dag. Tusen takk for tips. Jeg har planer om å ha litt lavere hastighet de første 5 km og kjenne på formen og øke hastigheten etterhvert. Siden jeg er konkurransemenneske så det holder har jeg planer om å finne folk jeg kan "henge meg på" som har grei hastighet som jeg kan løpe bak for å spare energi og så løpe forbi dem. 52 minutter siden, Snabeltann skrev: Har ingenting å si. Er bare ca-tid uansett. Mange som melder seg opp i puljer for å slippe å løpe så mye i kø. Kk mila melder jeg meg alltid i pulje 1 f. Eks. Dette går bra, lykke til! Åja, dette visste jeg ikke. Bra du sier det, for jeg trodde det var viktig at man var nøyaktig på tidene. Vi blir sluppet ut i puljer sånn at vi ikke skal løpe i kø heldigvis! Tusen takk dere. Jeg er så nervøøøs, omg. Anonymkode: cafba...324
Ild Skrevet 7. august 2017 #5 Skrevet 7. august 2017 Det er en enorm forskjell å løpe et løp med uthvilte bein!! Google treningsopplegg for maraton/halvmaraton så ser du hva de legger opp til uka før løpet -det er veldig lite trening for en som er vant til å løpe mye
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #6 Skrevet 7. august 2017 Akkurat nå, Ild skrev: Det er en enorm forskjell å løpe et løp med uthvilte bein!! Google treningsopplegg for maraton/halvmaraton så ser du hva de legger opp til uka før løpet -det er veldig lite trening for en som er vant til å løpe mye Jeg skal ikke trene mer før løpet og hadde bare en kort økt på lørdag og trente ingenting på søndag, så jeg er helt klar etter noen dager med hvile Anonymkode: cafba...324
Ild Skrevet 7. august 2017 #7 Skrevet 7. august 2017 Så bra! Og at du er konkurransemenneske er jo en stooooooor fordel, da! Utrolig mye sitter i hodet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå