Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til dere studenter som skal flytte pga studier, søker dere jobb der dere skal flytte eller lever dere bare på stipendet? 

Anonymkode: 1a9c3...606

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lever på stipendet og penger fra sommerjobb. 

Anonymkode: a11f0...f52

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lever på stipendet og penger fra sommerjobb. 

Anonymkode: a11f0...f52

Er det en grunn til at du ikke vil jobbe ellers, eller er det vanskelig å få jobb? 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg begynte å studere søkte jeg deltidsjobb fra før sommeren det året. Nå er det mye enklere å få jobb siden jeg kjenner folk og trenger dermed ikke søke siden jeg alltid blir spurt om jeg vil jobbe fast (noe jeg ikke vil nå lengre) og tar på meg ekstravakter ofte. 

Anonymkode: 8cda3...df3

Skrevet (endret)

Hvis du er førstegangsstudent så kan det være greit å vente et par måneder inn i studiet før du begynner å eventuelt søke jobb. Dette fordi det er mye nytt som skjer i begynnelsen, mye nytt du skal sette deg inn i, mye å delta på, etc., etc., og fordi det kan være greit å finne ut hvor krevende du finner studiet før du eventuelt søker en stilling som er x antall prosent. Hvis studiet er mindre krevende enn forutsett så kan du jo jobbe mer enn om studiet viser seg å være mer krevende enn forutsett :) Jeg levde hele mitt første år som student på stipendet, men søkte jobb da jeg kom tilbake fra sommerferie og skulle begynne på mitt andre år!

Endret av vscare
AnonymBruker
Skrevet

Skal bare studere jeg også. Får ekstra stipend (ikke lån) på grunn av sykdom som tilsir at jeg ikke kan jobbe på siden av studiene.

Tror også det er svært vanskelig å få jobb der jeg skal studere (Trondheim)

Anonymkode: e6799...c3e

AnonymBruker
Skrevet

Søkte nesten med en gang. Fikk jobb som servitør gjennom noen bekjente som kjente noen der. Jobber ca hver fredag, lørdag søndag. Noen ganger ukedager på kvelder om jeg ikke har forelesninger/kurs/møter o.l. Fikk også jobb i studentskipnaden relativt fort :) Veldig greit med ekstra penger

Anonymkode: 325c6...7fc

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg begynte å studere søkte jeg deltidsjobb fra før sommeren det året. Nå er det mye enklere å få jobb siden jeg kjenner folk og trenger dermed ikke søke siden jeg alltid blir spurt om jeg vil jobbe fast (noe jeg ikke vil nå lengre) og tar på meg ekstravakter ofte. 

Anonymkode: 8cda3...df3

At du søkte på sommerjobb tenkte du ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...