Gå til innhold

Lys på bryllupsbordet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvilken type lys dere skal ha på bordet, lange lys, kubbelys.....osv. vi tenkte å ha halvlange/lange kubbelys rundt på bordene.blir det stygt eller...he he vet ikke hva som er vanligt, eller er det etter smak og behag?Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal ha mange forskjellige lys. Alle hvite, men i forskjellige nyanser. Kubbelys i ulikr høyder og bredder, og kanskje telys. Svigermor har kjøpt inn noen bryllupslys, så de skal også på bordet.

Skrevet

Så på et bilde fra et bryllup der det primært var brukt kubbelys, og at det var silkebånd knyttet rundt de med sløyfe nederst. Det var kjempefint! (hei-hei hannemor, koselig kafèbesøk - som vanlig..hihi)

Skrevet

selv liker jeg best kubbelys, og regner med at vi skal bruke det på vårt bryllupsbord :-) Bare fint med litt variasjon i størrelsene synes jeg. Utendørs skal vi ha telys oppi glass!!

Skrevet

Vi skal ha kubbelys eller flytelys, trur eg. Syns det er finare enn slike høge lys, er kjekt med låg bordpynt, slik at gjestene lett kan sjå kvarandre. :)

Skrevet

takk for svar ja.blir nok kubbelys ja, syns også at det er finest,og i litt forskjellige høyder.og gjestene ser hverandre lettere... :)

Skrevet
Vi skal ha mange forskjellige lys. Alle hvite' date=' men i forskjellige nyanser. Kubbelys i ulikr høyder og bredder, og kanskje telys. [/quote']

Vi også :Nikke:

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Hei Lene24!

Hvor kommer du fra? Jeg er fra Arendal opprinnelig. Du må få deg dagbok! :)

Skrevet

Vi hadde grupper med hvite kubbelys; tre stykker i tre ulike høyder. Og så bandt vi bånd rundt, i samme farge som vi brukte til invitasjoner, kirkeprogram etc. Synes det ble ordentlig fint, jeg.

Skrevet

Vi skal ha hjerteformede stearinlys i sølv i lave hjeretformede glasslysestaker. De skal stå 3 sammen på glassplate. Det høres sukkersøtt ut, men det er kjemepeflott :-)

På grunn av lysestakenes utforming (toppen av lysestaken er skråstilt) blir lyset fra dem helt spesielt. :wink:

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi får ikke ha levende lys som ikke står skjermet, så jeg tror jeg skal pynte noen glasslysestaker med perler og sette hvite, rosa og grønne lys i.

Skrevet

Tipper vi kommer til å gå for kubbelys i forskjellige høyder her også.

Farger på lysene er ikke bestemt enda, men enten blir det bare forskjellige hvit-nyanser, eller jeg prøver å få inn blått og sølv også (som er våre temafarger)

Skrevet
Vi hadde grupper med hvite kubbelys; tre stykker i tre ulike høyder. Og så bandt vi bånd rundt' date=' i samme farge som vi brukte til invitasjoner, kirkeprogram etc. Synes det ble ordentlig fint, jeg.[/quote']

Det er slik vi også skal ha det! Men det mellomste lyset skal være i sølv, og vi skal ha blålilla bånd rundt:)

Skrevet

Jeg tenkte å ha hvite små pyramide lys. Siden jeg er en liten brud vil jeg ikke forsvinne bakom noe høy bordpynt. Tenkte å ha dem på speil. :)

Dere som skal ha kubbelys, hva skal de stå på?

Er litt usikker på hvor mange lys man trenger på bordene, har dere noen ide om det?

Skrevet

Speilfliser. Vi skal ha 3 * 3 lys på hvert bord, dvs 9 lys pr 20 mennesker.

Skrevet

Vil holde det meste i hvitt så regner med vi satser på hvite kubbelys (kremhvite).

Skrevet

Jeg har også tenkt på kubbelys. Enig med argumentet om at det er greit at bordpynten ikke er så høy.

Leste ett sted om at man kunne kjøpe speilfliser å sette dem på. Det hørtes veldig fint ut. Noen som vet hvor man kan få tak i det?

Skrevet
Jeg har også tenkt på kubbelys. Enig med argumentet om at det er greit at bordpynten ikke er så høy.

Leste ett sted om at man kunne kjøpe speilfliser å sette dem på. Det hørtes veldig fint ut. Noen som vet hvor man kan få tak i det?

De hadde på max 20 før faktisk

Gjest Anonymous
Skrevet

hobbybutikker, som ciro, bruker og ha slike.. har sett på europris også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...