AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #1 Skrevet 7. august 2017 Mini på snart 11 måneder begynner i barnehage, og jeg er så usikker på hva han trenger av klær og utstyr. Han begynner i en vanlig barnehage i en by ved Oslo-fjorden, og vi har ikke fått utstyrsliste. Vinteren er sjelden kald. Jeg tror ikke de er veldig mye ute det førs Vi har arvet regntøy. Jeg har sett på skalljakke og -bukse fra Polarn O. Pyret (https://www.polarnopyret.no/skalljakke-60344294-554-5). Kan det brukes f.eks. med ulltøy (f.eks. ulldress fra Lillelam eller tykk ullbukse og hjemmestrikket ullgenser) under på kaldere dager? Og tynnere ull når det ikke er fullt så kaldt? Parkdress, hva er det egentlig, og må man ha det? Er den fôret, eller regulerer man temperaturen med tykkelsen på ull i mellomlaget slik at den kan brukes hele året? Bør vi kjøpe heldress eller er det greit at den er todelt? Dette er første barnet, og jeg er helt grønn. Vil at barnet skal ha det han trenger, men ønsker ikke å kjøpe masse som ikke blir brukt. Setter pris på erfaringer! Anonymkode: 7b331...6a8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #2 Skrevet 7. august 2017 Regntøy, støvler, en jakke, ullundertøy, fleecedress/ulldress, softshell dress,vinterdress, vintersko er greit utstyr nå fremover (samt regnvotter, luer etc). På så små barn synes jeg en hel dress er bedre enn todelt, men det er selvsagt opp til dere Softshelldress har vi vært veldig godt fornøyd med (brukes mye i barnehagen). Vinterdress om vinteren. Min går i vanlig barnehage i Oslo. Anonymkode: a2244...ef0 1
Papirfly Skrevet 7. august 2017 #3 Skrevet 7. august 2017 Skalljakke og bukse gjør jo samme nytten som parkdress, så du trenger ikke begge deler. Men jeg ville valgt heldress, jeg. De er romslige med god plass til ull under og sitter bedre med tanke på barn som kryper, kravler og ruller rundt. Jobber i barnehage og ser svært få som velger todelt, men det er jo opp til deg. Vanntette sko anbefaler jeg. Da slipper barnet å bruke støvler hver gang det bare er litt vått. Bedre å bevege seg med. Tynne vanter må du også ha, helst sånne med bare lomme til tommelen, ikke alle fingrene. Lykke til med barnehagestart! 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #4 Skrevet 7. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regntøy, støvler, en jakke, ullundertøy, fleecedress/ulldress, softshell dress,vinterdress, vintersko er greit utstyr nå fremover (samt regnvotter, luer etc). På så små barn synes jeg en hel dress er bedre enn todelt, men det er selvsagt opp til dere Softshelldress har vi vært veldig godt fornøyd med (brukes mye i barnehagen). Vinterdress om vinteren. Min går i vanlig barnehage i Oslo. Anonymkode: a2244...ef0 Henger meg på denne 😊 Softshelldressen fra Name It er fóret, og kan brukes lenge med ull under, men du behøver også en skikkelig vinterdress 😊 Husk at sønnen din ikke beveger seg like mye som store barn enda. Anbefaler deg også å ha både cherrox og skikkelige vintersko. Cherrox passer når det er vått/slaps og over 0 grader, mens vinterskoene trengs til kalde vinterdager. Ikke kjøp vintersko med mye gummi da det fører vekk varmen. Anonymkode: 61d09...a1a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #5 Skrevet 7. august 2017 Regntøy Parkdress, mye brukt Vinterdress Halvhøy goretex sko Vintersko Støvler Flecesett Regnvotter Ekstra fleecett, to bukser, to overdeler, to par sokker og ett ullskift liggende. Anonymkode: 93312...7d3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #6 Skrevet 7. august 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regntøy, støvler, en jakke, ullundertøy, fleecedress/ulldress, softshell dress,vinterdress, vintersko er greit utstyr nå fremover (samt regnvotter, luer etc). På så små barn synes jeg en hel dress er bedre enn todelt, men det er selvsagt opp til dere Softshelldress har vi vært veldig godt fornøyd med (brukes mye i barnehagen). Vinterdress om vinteren. Min går i vanlig barnehage i Oslo. Anonymkode: a2244...ef0 Hvilken.softshelldress har dere? Synes skalldressen fra Pop til 1200 blir veldig dyr om man må ha jakke i tillegg. Anonymkode: 7b331...6a8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #7 Skrevet 7. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilken.softshelldress har dere? Synes skalldressen fra Pop til 1200 blir veldig dyr om man må ha jakke i tillegg. Anonymkode: 7b331...6a8 Dressen fra name it er helt super Anonymkode: 61d09...a1a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #8 Skrevet 7. august 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken.softshelldress har dere? Synes skalldressen fra Pop til 1200 blir veldig dyr om man må ha jakke i tillegg. Anonymkode: 7b331...6a8 Name it, koster ca 650,- Veldig veldig fornøyd med den! Han brukte den både høsten og våren første året i barnehagen. Tror den scorer høyt blant mange foreldre Anonymkode: a2244...ef0
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #9 Skrevet 7. august 2017 Ellers, sånn fremover TS, følg med på salg på yttertøy! Sjelden jeg har kjøpt noe til full pris av hverken tøy eller sko, ofte funnet til halv pris ved å tråle enkelte nettbutikker ved jevne mellomrom for å se når de har salg Man kan selvfølgelig også få tak i brukt. Yttertøy og sko av bra kvalitet er veldig dyrt å kjøpe nytt og de vokser jo så fort også. Anonymkode: a2244...ef0
Minlillelykke Skrevet 7. august 2017 #10 Skrevet 7. august 2017 Vi har regntøy, to sett sofshelldress fra nameit to vinterdresser ponny sympatex sko dockboots til kalde og bløte dager friends støvler til tørre dager halslue, vi foretrekker kivat knytelue til mildere dager, da med hals votter, hjemmestrikkede, regnvotter og thermovotter. gummystøvler til milde høstdager. vår har gått i barnehage ett år så vi ser at dette er nødvendig. Vi får ikke tørket klærne fort nok med kun ett sett. Men jeg ville sett ann deres barn før der går til inkjøp av to sett
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #11 Skrevet 7. august 2017 28 minutter siden, papirfly skrev: Skalljakke og bukse gjør jo samme nytten som parkdress, så du trenger ikke begge deler. Men jeg ville valgt heldress, jeg. De er romslige med god plass til ull under og sitter bedre med tanke på barn som kryper, kravler og ruller rundt. Jobber i barnehage og ser svært få som velger todelt, men det er jo opp til deg. Vanntette sko anbefaler jeg. Da slipper barnet å bruke støvler hver gang det bare er litt vått. Bedre å bevege seg med. Tynne vanter må du også ha, helst sånne med bare lomme til tommelen, ikke alle fingrene. Lykke til med barnehagestart! Vet ikke helt om jeg forstår hva dette er. Er det "vanlige" votter (ikke babyvott) der tommelen er alene og de andre fingrene har en felles lomme? Skal man ha noe utenpå (f.eks. regntrekkvott (om det er noe som heter det) eller kun votten alene? Kan den være hjemmestrikket? Anonymkode: 7b331...6a8
Papirfly Skrevet 7. august 2017 #12 Skrevet 7. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet ikke helt om jeg forstår hva dette er. Er det "vanlige" votter (ikke babyvott) der tommelen er alene og de andre fingrene har en felles lomme? Skal man ha noe utenpå (f.eks. regntrekkvott (om det er noe som heter det) eller kun votten alene? Kan den være hjemmestrikket? Anonymkode: 7b331...6a8 Ja, sånn! Vanter med lommer til alle fingrene fungerer sjelden på små små. Regnvotter kan være lurt å bruke utenpå når det er kaldt og vått. Kan sikkert fint være hjemmestrikket.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #13 Skrevet 7. august 2017 Takk for tips og erfaringer, alle sammen! Er det noen som har erfaring med softshell/skalltøy fra andre enn Name it? Jeg synes de kjønnsdeler klærne noe innmari. Vil gjerne at mini ikke bare skal ha klær som er blå, grå og svarte (ev. rosa og lilla). Hvor ble det av gult? Grønt? Oransje? Og helst da som ikke koster en formue... Anonymkode: 7b331...6a8
Minlillelykke Skrevet 7. august 2017 #14 Skrevet 7. august 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips og erfaringer, alle sammen! Er det noen som har erfaring med softshell/skalltøy fra andre enn Name it? Jeg synes de kjønnsdeler klærne noe innmari. Vil gjerne at mini ikke bare skal ha klær som er blå, grå og svarte (ev. rosa og lilla). Hvor ble det av gult? Grønt? Oransje? Og helst da som ikke koster en formue... Anonymkode: 7b331...6a8 Ingen erfaring, men første skalldressen vi kjøpte var navy. Den skal vår ufødte datter også bruke. Mørke farger synes jeg også er mer praktiske enn klare farger i forhold til stygge flekker som ikke går bort 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå