Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg har trent en stund nå, klart å gå litt ned i vekt også. Men sliter med å slanke meg på riktige områder... desperat etter hjelp..!

Jeg klarer ikke slanke bort magen i det hele tatt, og heller ikke sidene...  noen timps? Jeg starter med oppvarming på tresemølla, og så tar jeg øvelser både med kroppsvekt og apparatene. Men skjønner ikke, blr jeg ta tyngre løft? Målet er å gå ned 3kg til, men også stramme opp hele kroppen. Jeg kjenner at jeg har begynt å bygge muskler på armene, men vil jo egt bare stramme, spesielt under siden av armen... og sist men ikke minst, slanke hoftene og lår... please, si at det finnes gode tips der ute...

Anonymkode: f46cc...dc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke punktslanke. For å bli slankere må du bli slankere over alt. Styrke gir muskler som fyller ut.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For meg høres det ut til at du er usunt og pirkete opptatt av kroppen din. Hvorfor ikke heller være fornøyd med den du er nå? 

Anonymkode: 15d08...297

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At man ikke kan punktslanke burde vel være allmenn kunnskap nå. Alt du kan gjøre er å få ned fettprosenten videre. 

Anonymkode: 72d3e...509

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg høres det ut til at du er usunt og pirkete opptatt av kroppen din. Hvorfor ikke heller være fornøyd med den du er nå? 

Anonymkode: 15d08...297

Synes vi burde anbefale den samme positive holdningen til alkoholikere og røykere også. Hvorfor være så misfornøyd med gule tenner og en sviktende lever? Vær glad i deg selv som du er!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke snakk om punkrslanking, og heller ikke usunn næring. Jeg gikk opp en del pga medisiner, og har prøvd lenge å komme ned der jeg var før jeg startet med medisiner, men magen blir ikke i nærheten av det den var... ja, har merket at sunn mat hjelper mye for all del, men gått tom for ideer om hvordan jeg skal nå målet nå...

TS

Anonymkode: f46cc...dc5

Skrevet

Kalorier inn < kalorier ut

Skrevet

Hva man spiser i løpet av en dag har mere å si på vekta og fett enn slankingen. Begynn å loggfør alt du spiser i detalj, så kanskje ser du at du får inn mange flere kalorier enn du bør?

• Liker 1
Skrevet

Som de fleste her sier, er det nok ikke bare-bare å få vekk love-handles. En teori går som så at man kan punktforbrenne ved hjelp av økt blodtilførsel til et område, f.eks. forbrenne mer fett på magen ved hjelp av sit-ups. Dette skal visstnok være fordi kroppen frigjør triglyserider for energi i områder med høy blodtilførsel. Det er imidlertid få kliniske studier som kan underbygge dette, i alle fall så vidt jeg vet - jeg har bare lest én.

Kroppen kan ikke bestemme hvor den ønsker å forbrenne fett, dessverre, og takket være evolusjonen holder man ekstra fett rundt magen (spesielt damer). Det du må gjøre er å ligge i kaloriunderskudd (alfa-omega, uten underskudd vil du aldri miste fett) over lengre tid. Viktig er det å huske på å holde underskuddet moderat (ca. 20% av TDEE - total daily energy expenditure), for kroppen vil tilpasse seg det lave matinntaket ditt over tid, og da vil du ha mindre mat å gå på før du overskrider dagskvota di. Med andre ord vil du gå og være sulten hele dagen og sannsynligvis ikke få i deg nok næring, heller.

Helt konkret, dette gjør du: last ned MyFitnessPal eller en annen kaloriteller. Selv bruker jeg MFP. Anskaff en matvekt. Vei maten din til hvert eneste måltid og før det inn i MFP. Estimatet til MFP vedr. hvor mange kalorier du skal ta inn er greit, så bare følg det. Så lenge du holder deg i underskudd, skal du se at fettet forsvinner veldig fort. Det er dog viktig å ta deg selv i de gangene du ikke orker å plotte inn, men begynner å gjette på kaloriinnholdet i stedet. Alle begynner slik før eller senere. Du vil alltid underestimere kaloriinnhold i det du spiser, og du vil alltid overestimere hvor mye du forbrenner ila. en dag.

Trenger du hjelp med dette eller har spørsmål, spør gjerne i PM, om ikke her. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huden ligger seks mnd på etterskudd når du mister fett (ref underarmer o.l.). Du må rett og slett smøre deg med tålmodighet :) 

ta bilder av deg selv en gang i mnd, og vurder resultatene etter tre mnd. 

At du ikke ser resultater nå, kan være at du ser deg blind på egen kropp og vekt. Flytt fokuset fra de tre kiloene, og sett deg heller mål for hvor sterk du skal bli. 

Anonymkode: b837a...adb

Skrevet (endret)

Bfdsdgh

Endret av Lord Friendzone
  • Liker 1
Skrevet
20 timer siden, Persephone skrev:

Kalorier inn < kalorier ut

Det som hjalp meg vertfall... pass på hva du putter i munnen og hold deg aktiv... 

AnonymBruker
Skrevet

Dropp chips og godteri på kvelden! Det går rett på magen.

Anonymkode: 2fce1...098

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...