Gå til innhold

Hvem vinner? Flaxlodd dilemma

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke en ektesituasjon, men det er en reell situasjon. Jeg handler av og til for foreldrene mine og da kan jeg kjøpe ting til meg selv. Noen ganger betaler jeg dem tilbake andre ganger sier de at det går greit. MEN la oss forestille oss at jeg kjøper et flaxlodd til meg selv, og jeg vinner big... en bil for eksempel. 

Hva hadde du gjort? Er det DU som vinner når du brukte noen andres bankkort til å kjøpe det? Deler dere? Tar du alt selv? 

Anonymkode: 4c965...eea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke fortalt dem at jeg hadde kjøpt flaksloddet for deres penger. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 9b643...429

• Liker 6
Skrevet

Hvis du kjøper loddet til deg selv så er gevinsten din. Men siden de er så greie og gavmilde, er jo det en flott anledning til å å vise takknemlighet. Jeg ville ha delt eller spandert noe flott på dem. 

• Liker 3
Skrevet

Kjøper jeg et lodd til meg selv, så er det jeg som vinner. Uansett hvem som betalte. Men, i dette tilfellet vil jeg si det kommer an på om du husker å gi beskjed om at du har brukt deres kort, og tilbudt å betale tilbake. Betaler du, eller du får beløpet ettergitt, er loddet ditt. Svindler du derimot foreldrene dine, så er loddet deres.

Med så greie foreldre som du har, så tror jeg at jeg ville delt litt med de da.

• Liker 1
Gjest Sugemerke
Skrevet

Den mn kjøper flaksloddet til vinner, ikke den som betaler.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom jeg hadde vunnet for eksempel en ny bil, så ville jeg mest sannsynlig gitt denne bilen til mine foreldre... 

For jeg har egentlig ikke bruk for noen bil, men de virkelig  kunne trengt en splitter ny bil! :fnise:

Anonymkode: 86051...ad9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom jeg hadde vunnet for eksempel en ny bil, så ville jeg mest sannsynlig gitt denne bilen til mine foreldre... 

For jeg har egentlig ikke bruk for noen bil, men de virkelig  kunne trengt en splitter ny bil! :fnise:

Anonymkode: 86051...ad9

Jeg har heller ikke brukt for bil, men da kunne for eksempel jeg gitt bilen til foreldrene min og fått penger for den de solgte. :P Men jeg ville vært taperen siden de fikk en helt ny bil og jeg fikk whatever man får for en brukt bil. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt noe til meg selv, rett og slett. 

Anonymkode: ac6b0...7dc

AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri benyttet kortet deres til å kjøpe noe til meg selv

Anonymkode: ef026...56c

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke kjøpt noe til meg selv, rett og slett. 

Anonymkode: ac6b0...7dc

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ville aldri benyttet kortet deres til å kjøpe noe til meg selv

Anonymkode: ef026...56c

Så fint for dere som alltid har penger. :roll:  Ellers er det mye stress og handle med to kort istenden for å bare vipse over det man skylder senere.

Skrevet

Jeg hadde delt med foreldrene mine uansett hva.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fint for dere som alltid har penger. :roll:  Ellers er det mye stress og handle med to kort istenden for å bare vipse over det man skylder senere.

Hvis jeg ikke hadde penger hadde jeg hvertfall ikke kjøpt unyttige ting som flaxlodd! 

Anonymkode: 698af...d1f

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...