Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Lurer bare på om det kanskje er noen som er i samme situasjon som meg når det kommer  til hudpleie og hudtype.. Blir virkelig ikke klok på dette. 
Når jeg har dusjet, føles huden stram og ekkel, men dette går over når jeg smører meg med en fuktighetskrem.  Vil ikke si jeg har noe spesielt uren hud, men har alltid en kvise her og der.  Har også svarte prikker på nesen, men dette er da sebaceous filaments, da de ligget dypt i huden. Får også disse på haka og i pannen av og til. 
Har egentlig konkludert selv med at jeg har kombinert hud, men jeg blir veldig usikker.   Til vanlig bruker jeg foundation og pudder som ansiktsminke, men etter en dag på jobb er huden min utrolig oljete, spesielt i t sonen. ( Ikke så veldig ellers i ansiktet) 
Man skulle tro ut i fra det jeg skriver, at jeg har kombinert hud, men jeg blir litt i tvil, da huden min ofte flasser på spesielle områder i panne, nese og hake.Mistenker da at huden er fet, men dehydrert. Er helt forferdig når huden blir så oljete etter en dag med sminke, klarer liksom ikke helt å forhindre det heller.  
Har selvfølgelig tenkt å få meg en hudanalyse så snart som mulig, men bare lurer på hva dere tenker?  Bruker per dags dato en hudkrem fra Decleor for kombinert/fet hud, men er veldig redd for å bruke en krem for en annen hudtype enn det jeg har. Er generelt flink å rense og peele huden min. 
Og en siste ting; er det er problem og få en hudanalyse når jeg har sminket huden min? Eller må jeg være usminket? 

Takk for svar! 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For å kartlegge hudtypen din må du gjøre det uten sminke.
Etter en dusj, så ikke smør deg, men se an hvordan huden din naturlig blir 1-2 timer etter dusjen.
Det er vanlig å ha littegrann (ikke sinnsykt) stram hud med en gang, men er den tørr etter en stund om du ikke smører den, eller blir den oljete? Denne testen gjør at du finner ut hudtype.
Husk sjekk max 2 timer etter, for en tørr hud som går lenge uten tilsatt fukt vil starte å produsere mere olje og da er det vansklig å vite om du er oljete fordi du har fet hudtype eller om det er tørr hud som prøver å kompensere.

Du beskriver at huden din blir veldig oljete etter en dag med sminke, og da kan det være sminken som er feil til din hudtype, og ikke nødvendigvis huden din som er feil.
Gjør testen over og bruk kun hudprodukter til din hudtype.
Du forteller også at du ofte har tørre områder med flass, og på meg så kan det høres ut som at du har en tørr hudtype, som overproduserer olje pga feil sminke eller hudkrem. At du må tilføre mer fukt eller bytte rens som kanskje uttørker huden. Men dette finner du enkelt ut selv ved testen over!
Google også "how to find skintype" og lignende :) Deretter "moisturiser for xxx skin type" og "cleanser for xxx skin type" og "makeup for xxx skintype" :)

Anonymkode: 4b6b2...642

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...