Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg semesterregistrere meg på andrevalget mitt som jeg har kommet inn på selv om jeg fortsatt står på venteliste på førstevalget? Eller er den registreringen "permanent" og så burde jeg vente istedet før jeg er helt sikker?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sto på venteliste i fjor og da ventet jeg, det er ikke frist før september eller noe :)

Anonymkode: 1bd68...57c

AnonymBruker
Skrevet

Spiller ingen rolle, men husk at du ikke får utbetaling fra Lånekassen før du registrerer deg og betaler semesteravgift. Dersom du betaler semesteravgift trenger du heller ikke å betale semesteravgift på nytt. Da sender du bare dokumentasjon på betalt semesteravgift. 

Jeg registrerte meg på andrevalget før jeg ble tatt inn på venteliste på førstevalget. Ikke noe problem. 

Anonymkode: b1ba0...d46

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle, men husk at du ikke får utbetaling fra Lånekassen før du registrerer deg og betaler semesteravgift. Dersom du betaler semesteravgift trenger du heller ikke å betale semesteravgift på nytt. Da sender du bare dokumentasjon på betalt semesteravgift. 

Jeg registrerte meg på andrevalget før jeg ble tatt inn på venteliste på førstevalget. Ikke noe problem. 

Men det er jo forskjellig hvem man betaler inn til og hvor mye, hvordan hjelper det å sende inn bekreftelse på betalt om det er annen skole etc.? 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo forskjellig hvem man betaler inn til og hvor mye, hvordan hjelper det å sende inn bekreftelse på betalt om det er annen skole etc.? 

Fordi utdanningsinstitusjonen ikke er interessert i at man skal betale dobbelt opp på grunn av ventelistebevegelse. Dette gjelder så få at det ikke spiller noen særlig rolle økonomisk for utdanningsinstitusjonen. 

Det samme gjelder hvis man studerer ved to ulike utdanningsinstitusjoner samtidig. Man trenger bare å betale én semesteravgift. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...