Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har seg slik at jeg er dekket og har innbo og reiseforsikring.

Men uføreforsikring mangler jeg derimot. Noen som vet hos hvilke firma jeg kan kun få uføre?

Btw, er det noen forskjell på uføre- og ulykkeforsikring? 

Anonymkode: 75709...f50

?

AnonymBruker
Skrevet

Noen ?

Er ulykkeforsikring og uføreforsikring det samme? 

Jeg antar det?

Skrevet

Har selv innbo, og reiseforsikring. Jeg vet ikke hvor gammel du er men jeg var det 1,5 år på min fars reiseforsikring når jeg studerte i begynnelsen.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ?

Jeg antar det?

Jeg er snart 20, men kunne du svart på spørsmålet ovenfor? 

Skrevet

jeg har innboforsikring gjennom Fagforbundet (LOfavør kollektiv hjem) og reiseforsikring gjennom DNB (student). betaler 500 kr i året som studentmedlem i Fagforbundet og reiseforsikringa gjelder om jeg betaler reisen med kortet mitt - og koster ikke noe ekstra :) veldig fornøyd! har fått bruk for begge to...

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ?

Jeg antar det?

?

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ?

Jeg antar det?

Nei, det er ikke det samme. Ulykkesforsikring gir økonomisk trygghet hvis du skulle rammes av en ulykke. Du kan få erstatning ved medisinsk invaliditet, eller få dekket eventuelle behandlingsutgifter du måtte ha som følge av ulykken (akkurat hva som er dekket varierer nok mellom tilbydere). Uføreforsikring gir økonomisk trygghet dersom du skulle bli ufør som følge av sykdom eller skade. Begge kan kompensere for tapt inntekt dersom du skulle bli varig arbeidsufør, men ulykkesforsikringen dekker ikke uførhet som følge av sykdom. Skulle du for eksempel bli alvorlig kronisk syk og senere ufør, vil ikke ulykkesforsikringen hjelpe deg. Derfor er uføreforsikringen også en god del dyrere, men det er fullt mulig å finne denne også til en ok pris (900-1800 hos NSO). I motsetning til forsikring av verdier, som gjerne blir viktigere når du blir mer etablert, er disse forsikringene kanskje viktigere nå, fordi inntektsgrunnlaget ditt dersom noe skulle skje er så begrenset. 

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, Dove skrev:

Nei, det er ikke det samme. Ulykkesforsikring gir økonomisk trygghet hvis du skulle rammes av en ulykke. Du kan få erstatning ved medisinsk invaliditet, eller få dekket eventuelle behandlingsutgifter du måtte ha som følge av ulykken (akkurat hva som er dekket varierer nok mellom tilbydere). Uføreforsikring gir økonomisk trygghet dersom du skulle bli ufør som følge av sykdom eller skade. Begge kan kompensere for tapt inntekt dersom du skulle bli varig arbeidsufør, men ulykkesforsikringen dekker ikke uførhet som følge av sykdom. Skulle du for eksempel bli alvorlig kronisk syk og senere ufør, vil ikke ulykkesforsikringen hjelpe deg. Derfor er uføreforsikringen også en god del dyrere, men det er fullt mulig å finne denne også til en ok pris (900-1800 hos NSO). I motsetning til forsikring av verdier, som gjerne blir viktigere når du blir mer etablert, er disse forsikringene kanskje viktigere nå, fordi inntektsgrunnlaget ditt dersom noe skulle skje er så begrenset. 

Takkk, jeg har kun nå innbo, reise og ulykkeforsikring.

Er det helt krise at jeg ikke har uføre? isåfall burde jeg bytte den i mot ulykkeforsikring? 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takkk, jeg har kun nå innbo, reise og ulykkeforsikring.

Er det helt krise at jeg ikke har uføre? isåfall burde jeg bytte den i mot ulykkeforsikring? 

Jeg er en av de som anbefaler uføreforsikring. Om det er krise eller ikke er en vurdering du får ta selv. Som jeg nevnte angrer jeg på at jeg ikke tenkte på dette før jeg ble kronisk syk som 21-åring. Nå vil jeg ikke få en dekkende uføreforsikring fordi den kroniske sykdommen min vil begrense forsikringen jeg kan få. Jeg søkte og fikk med forbehold om at forsikringen ikke gjelder dersom det kan knytes til min hovuddiagnose. Som kronisk syk, med en autoimmun sykdom er det mange ting som kan reknes som følgesykdommer. Som jeg sier, søk nå som du er frisk, for når du er blitt syk er det for seint. Jeg er ikke veldig syk nå selv om jeg har en kronisk sykdom, men jeg kan bli det i fremtiden, er jeg uheldig kan jeg bli ufør. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...